przezswiatnawalizkach
#2 Majówka w Normandii: Mont Saint Michel - wyspa z największymi wahaniami pływów w Europie
Drugi dzień majówki w Normandii postanowiliśmy spędzić w trzecim co do popularności wśród turystów miejscu we Francji - Mont Saint-Michel. Opactwo powstało w XI w, u ujścia rzeki Couesnon. Z jego początkiem wiąże się podanie o działaniu samego Świętego Archanioła Michała, który wpłynął na biskupa Auberta, aby na granitowej skale wybudował tu świątynię z opactwem. Interesujące położenie wyspy, wokół której poziom morza raz opada, a innym razem podnosi się na tyle, że można do niej dostać się jedynie sztuczną groblą oraz nieprzeciętna historia sprawiły, że ta fenomenalna budowla wpisana została na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO dwukrotnie.

#1 Majówka w Normandii: Abbaye de Jumièges - Najpiękniejsze ruiny we Francji.
Na majówkę wybraliśmy się do Normandii. Pierwszego dnia, po 5 godzinach jazdy samochodem, dotarliśmy w okolice Rouen - stolicy regionu. Pogoda nam zbytnio nie dopisała, dlatego zdecydowaliśmy się zamienić plany zwiedzania wybrzeża na nieco spokojniejszy początek w okrzykniętych przez Victora Hugo "najpiekniejszych ruinach we Francji". Abbaye-de-Jumièges to dawne Opactwo Benedyktynów, powstałe j...
#22 Bałkański Vanlife: Pag. Wypadek na koniec podróży.
Nasz ostatni dzień na Bałkanach zapowiadał się spokojnie lecz ciekawie. Z campingu po 3h jazdy dotarliśmy na Pag. Miasto po sezonie wygląda jak wymarłe, ale wciąż można kupić jakieś pamiątki. Jednak największe wrażenie robi panorama na Pag z pobliskiej góry, na którą musieliśmy wjechać, aby przedostać się na prom na ląd. Przyjemną podróż przerwał tragiczny w skutkach wypadek... Nasz IG: instagr...
#21 Bałkański Vanlife: Dubrownik. Dostaliśmy mandat!
Rano wstaliśmy wcześniej, aby dotrzeć do wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO Dubrownika. Poza sezonem to miasto również tętni życiem. Udało nam się znaleźć miejsce parkingowe, których tam jest jak na lekarstwo, po czym udaliśmy się na zwiedzanie miasta. Zaopatrzeni w CityPass rozpoczęliśmy od murów miejskich, których pokonanie ze względu na wysokie temperatury było nie lada wyzwani...
#20 Bałkański Vanlife: Koty w Kotorze. Pełno Rosjan w Czarnogórze. Czy widzieliśmy UFO?
W tym odcinku zabieramy Was do Kotoru. Miasto położone w Zatoce Kotorskie, zwanym po lokalnemu Boką, jest najbardziej popularnym miejscem wybrzeża Czarnogóry. Pokazemy Wam miasto z Kotor Serpentine oraz zza murów, zwiedzumy cerkwie, katedrę oraz dwa muzea. Jedno z nich na pewno zainteresuje każdego miłośnika kotów.... Nasz IG: przezswiatnawalizkach Nasz FB: profile.p...
#19 Bałkański Vanlife: Rejs po Jeziorze Szkoderskim. Miejsce na Vanlife przy plaży.
Kolejny dzień w drodze powrotnej. Przepłynęliśmy się po Jeziorze Szkoderskim, spróbowaliśmy orzecha wodnego, a na koniec dotarliśmy w okolice Budvy. Tam znaleźliśmy darmowy parking dla camperów przy plaży i postanowiliśmy zostać na noc. Nasz IG: przezswiatnawalizkach Nasz FB: profile.php?id=100083253786793 Możesz również wspomóc nas na Patronite: patronite.pl/przezsw...
Ostatni dzień w Tiranie. Powrót do Polski i kiepski hostel.
Ostatniego dnia w Tiranie spacerowaliśmy jeszcze po mieście. Chcieliśmy wydać wszystkie leki, które w żaden sposób później nie byłyby nam do niczego potrzebne. Poza tym odwiedziliśmy lokalny bazar, który okazał się zwyczajnym targowiskiem miejskim. Samolot mieliśmy późnym południem, a lot do Krakowa przebiegł spokojnie. Trochę nam było szkoda wyjeżdżać, zwłaszcza, że w Polsce było zimno i deszc...
Brud, syf, kiła i mogiła. Plaże Durrës po sezonie.
Przedostatni dzień w Albanii spędziliśmy w Durrës. Bardzo nas zaskoczył stan tutejszych plaż - były bardzo brudne i zaniedbane. Pomiędzy wyrzuconymi na brzeg liśćmi widać było tam mnóstwo plastiku z sieci rybackich oraz opakowań. I to wszystko na głównej plaży miasta... Żeby zmienić otoczenie, udaliśmy się na wzgórze, gdzie stoi dawna willa ostatniego króla i za razem pierwszego prezydenta Alba...
Willa dyktatora Envera Hodxy, Piramida, Parlament, Pałac Prezydencki. Tirana pieszo w Nowy Rok.
W Nowy Rok weszliśmy tak jak zamknęliśmy poprzedni - turystycznie. Chyba lepszego przejścia nie mogliśmy sobie wymarzyć. Tym razem wybraliśmy się do dzielnicy Blloku, uznanej obecnie za hipsterską. Jest tu wiele lokali i butików, gabinetów dentystycznych i medycyny estetycznej. Jeszcze 40 lat temu dostęp do niej był ograniczony dla elit komunistycznego aparatu Envera Hodxy. Zobaczymy tu m.in. w...
Tirana wita Nowy Rok. Piękny pokaz fajerwerków. Cierpią zwierzęta!
Krótki film, jak wyglądał nasz Sylwester w Tiranie. Uwaga, mało gadania, dużo street life.
Co warto zobaczyć w Albanii. Próbujemy lokalnego jedzenia. Znowu jesteśmy w Krujë.
W sylwestrowy oranek wybraliśmy się do Kruje. Była to nasza druga wizyta w tym mieście. Po godzinie drogi z lokalnym przewoźnikiem, dotarliśmy na miejsce. Przeszliśmy dobrze znany nam bazar turecki, wstąpiliśmy na kawę (w apartamencie znowu był shot kawowy i croissant na śniadanie), po czym weszliśmy na zamek. Pierwotnie była to warownia iliryjska, z czasem została przebudowana. Zamek był świad...
Kolejka Dajti Express. Urbex w komunistycznym hotelu Envera Hodży. Jedzenie było zimne.
Drugą część dnia spędziliśmy na Górze Dajti, na którą dostaliśmy się kolejką gondolową. Po blisko półgodzinnej podróży, chcieliśmy stamtąd podziwiać panoramę na Tiranę, jednak góry to góry - nie pozwoliły nawet na wypuszczenie drona. Zbliżająca się pora obiadu sprawiła, że weszliśmy do znajdującej się tu restauracji. Lokalna kuchnia jest naprawdę smaczna! A gdy już wróciliśmy na dół, weszliśmy ...
Kolizja drogowa z udziałem autobusu. Słabe warunki noclegowe. Witamy w Albanii.
Pierwszy dzień w Tiranie był pełen wrażeń. Odkryliśmy wszystkie minusy apartamentu, w którym mieszkamy, zmieniając opinie pierwszego wrażenia z "nie ma lipy" na "masakra, ale co zrobić?" Po słabo przespanej nocy, dostaliśmy słabe śniadanie. Z myślą: "dobrą kawę wypijemy na mieście" wyszliśmy w stronę centrum. Jednak kawa, a KAWA to dwie różne kwestie... Dotarłszy do Placu Skanderbega humor popr...
Bałkany wzywają! Wracamy do Albanii. Testujemy kebab i sprawdzamy ceny w sklepach. Drożyzna!
Tak nam Bałkański Vanlife się spodobał, że postanowiliśmy wrócić do Tirany. Pierwszy odcinek z 5-dniowego wypadu do stolicy Albanii. Miasto ma swój klimat, o którym już dawno w Polsce zapomnieliśmy. Testujemy lokalnego kebsa i sprawdzamy ceny w sklepach. Uwaga, lokalsi mają drogo!
Lourdes - miejsce objawień maryjnych. Co zobaczyła Bernadeta Soubirous?
Na początku lutego wybraliśmy się na pielgrzymkę do Lourdes. Jest to jedno z największych ośrodków kultu religijnego na świecie. Oprócz czasu na modlitwę znaleźliśmy też chwilę na zwiedzanie miasta. Zapraszamy na film.
#18 Bałkański Vanlife: Gjirokastra. Co robi tu amerykański samolot zwiadowczy Air Force?
#17 Bałkańki Vanlife: Park Narodowy Butrint. Nocleg na dziwnym campingu. Zwiedzamy antyczne miasto.
#16 Bałkański Vanlife: Berat - miasto tysiąca okien. Poranek z detektorem na plaży.
#15 Bałkański Vanlife. Współczesna Tirana nas urzekła. Kierowcy znaleźli prawo jazdy w chipsach!
#14 Bałkański Vanlife. Kruje - miasto Skanderbega. Szybkie zakupy na tureckim bazarze.
#13 Bałkański Vanlife: Wjechaliśmy do Albanii i od razu fajny camp! Zwiedziliśmy też Zamek Rozafy.
#12 Bałkański Vanlife: Kanion rzeki Tara. Zjazd tyrolką nad rzeką. Zawisłam nad przepaścią!
มุมมอง 2077 หลายเดือนก่อน
#11 Bałkański Vanlife. Czarnogóra - Durmitor i kanion rzeki Piva. Przejechaliśmy trasę P14 o zmroku.
มุมมอง 2017 หลายเดือนก่อน
#10 Bałkański Vanlife: Blagaj. Niespodziewanie trafiliśmy do Republiki Serbskiej.
#9 Balkański Vanlife: Mostar. Nocowaliśmy na bośniackiej stacji benzynowej.
มุมมอง 1947 หลายเดือนก่อน
#8 Bałkański Vanlife: Wjechaliśmy do Bośni i Hercegowiny.
#7 Bałkański Vanlife: Skywalk Biokovo. Jedziemy do Bośni i Hercegowiny.
#6 Balkański Vanlife: Antyczna Salona i pierwszy nocleg na campingu.
#5 Bałkański Vanlife. Pałac Dioklecjana w Splicie. Baba z BMW wgniotła nam bok!
#4 Bałkański Vanlife: Park Narodowy Krka i Trogir. Najgorszy kebab w życiu!

• @KamKos69
    @KamKos69 หลายเดือนก่อน

Hej 😊 oj musimy się tam kiedyś wybrać bo widoki są oszałamiające 😊 ujęcia z drona cudowne 😊pozdrowionka i miłego tygodnia 😉

@przezswiatnawalizkach หลายเดือนก่อน

Dzięki! Miejsce to jest niesamowite i przepiękne. ☺️ Pozdrawiamy! ☺️

@bamelotka หลายเดือนก่อน

Fantastyczne miejsce, ekstra v-roll! Poziom się podnosi 😁 Warto dodać, że ostatnio tam był przebieg z ogniem olimpijskim.

@przezswiatnawalizkach หลายเดือนก่อน

Dzięki ☺️ tak, zgadza się! Olimpiada we Francji już niebawem.

@PoprostuMoniczka หลายเดือนก่อน

Wow! Super ujęcia z drona 😊

@bamelotka หลายเดือนก่อน

Interesujace miejsce, ciekawe, jak wygladal w czasach świetności

@PoprostuMoniczka หลายเดือนก่อน

Ooo, majówka 😊 akurat zrobię sobie przerwę i obejrzę przy kawie, bo super opowiadasz Ula.

@piotrmikita8616 หลายเดือนก่อน

Miejsce godne odwiedzenia, polecam kto będzie się znajdował w tych okolicach.

@bamelotka 2 หลายเดือนก่อน

Piekne krajobrazy, jak nie z tego swiata. Szkoda kierowcy, ale to niestety brawura i beztroska jazda go zawiodła.

@adammichoo2930 2 หลายเดือนก่อน

Czy do tych popularnych restauracji trzeba koniecznie robic rezerwacje na wieczor?

@przezswiatnawalizkach 2 หลายเดือนก่อน

Raczej tak, my szliśmy z ulicy i nie było miejsca

@adammichoo2930 2 หลายเดือนก่อน

Jak zobaczylem te stragany na koncu to od razu przypomnialo mi sie domowe wino z granata 😍

@przezswiatnawalizkach 2 หลายเดือนก่อน

My też kupiliśmy jakieś wino ale jeszcze nie próbowaliśmy. Co więcej, nie ma na nim etykiety i czeka sobie na odpowiedni moment w piwnicy 😅

• @krzysztofpaczkowski6994
    @krzysztofpaczkowski6994 2 หลายเดือนก่อน

Super sa te Wasze filmy. Bardzo duzo cennych wskazowek i informacji, wszystko szczegolowo pokazane i powiedziane. Wkrecilem sie , pozdrawiam ;) 🤗

@bamelotka 2 หลายเดือนก่อน

Wszystko mi się tam podobało. ❤

@adammichoo2930 2 หลายเดือนก่อน

Ruskie podobno kreca duzo biznesow w Czarnogorze stad tyle ich tam. Nam w sezonie wjazd na gore po serpentynach zajal gruuubo ponad godzine, a co bylo cofania i zakrecania to masakra :D Podobno od jakiegos konkretnego miesiaca blokuja zjazd i mozna tylko wjezdzac w jedna strone. Kotor jest piekny.

@przezswiatnawalizkach 2 หลายเดือนก่อน

Nie wiemy, my widzieliśmy autokary jadące również z góry na dół. Może w sezonie jest, jak piszesz.

• @Monika-sq3hz
    @Monika-sq3hz 2 หลายเดือนก่อน

Ale widoki 🙂tylko pozazdrościć tego co widzieliście 🌼

@PoprostuMoniczka 2 หลายเดือนก่อน

Połowa października i takie ciepełko, nic tylko pozazdrościć takiej dawki słońca!

Mało było, mało było nam! Chcemy więcej słońca 🌅

• @feluniu79
    @feluniu79 2 หลายเดือนก่อน

A jak uiścić opłatę za prom ? Na promie?

Piekny Kotor, piękna Boka Kotorska, piękne Bałkany! ❤

Czarnogóra coś pięknego 😍

• @homoviator2021
    @homoviator2021 3 หลายเดือนก่อน

Super! U mnie też Szkoderskie, z Virpazar, moim zdaniem dużo większy i przyjemniejszy wybór rejsów niż z albańskiej strony. Zapraszam do zerknięcia i porównania punktów widzenia!

• @tadeuszk6677
    @tadeuszk6677 3 หลายเดือนก่อน

co to jest 'miejscowka' bo kiedys to byl bilet na pociag upowazniajacy do zajecia xx miejsca.

@bamelotka 3 หลายเดือนก่อน

Piękne jezioro😊! Piękna pogoda!

• @Joannatravelvlog
    @Joannatravelvlog 3 หลายเดือนก่อน

Cześć, pozdrawiam Was. Fajnie się Was ogląda 🤗 Trzymajcie się !

@PoprostuMoniczka 3 หลายเดือนก่อน

Wszystko co dobre szybko się kończy 😊 ale kolejna przygoda odhaczona.

@przezswiatnawalizkach 3 หลายเดือนก่อน

I w sumie jakby niedokończona. Nie wykluczamy powrotu. Została nam wschodnia i północną część Albanii 😆

@bamelotka 3 หลายเดือนก่อน

Te bałkańskie łakocie są mega dobre!

• @Satoshi-Nakamoto1975
    @Satoshi-Nakamoto1975 3 หลายเดือนก่อน

Hallo A z Lublina też film będzie ? Pozdrawiam 😊😊😊

@przezswiatnawalizkach 3 หลายเดือนก่อน

Kiedyś będzie może 😅 Za krótko i za rzadko tam jesteśmy. W wakacje postaramy się poprawić 🙂

@adammichoo2930 3 หลายเดือนก่อน

Czy udało wam się zjeść dobrego kebsa na bałkanach?

@przezswiatnawalizkach 3 หลายเดือนก่อน

Niestety nie trafiliśmy na dobrą restaurację. I w sumie to nie szukaliśmy na siłę. 🙂 Będzie jeszcze okazja 😁

@adammichoo2930 3 หลายเดือนก่อน

Ten bazarek wygląda świetnie, a i zamek ciekawie.

Tak, Krujë jest piękne, ale i Berat, i Gjirokastra nam się podobały ☺️

@adammichoo2930 3 หลายเดือนก่อน

Nie za ciekawy ten nocleg był.

@PoprostuMoniczka 3 หลายเดือนก่อน

Patrząc na taką plażę przypominają mi się brudne brzegi rzek w Anglii 😔

@reginakoosionek6165 3 หลายเดือนก่อน

Byłam w zeszłym roku we wrześniu było tak samo .Niektóre hotele w sezonie sprzątają swój kawałek plaży

@przezswiatnawalizkach 3 หลายเดือนก่อน

Podejrzewamy, że ten kawałek akurat należał do miasta. Z drugiej strony za latarnia, tam gdzie lataliśmy dronem, nie było widać brudu.

@piotrmikita8616 3 หลายเดือนก่อน

Pokaz fajerwerków robi wrażenie, jak na Albanię to bym sie nie spodziewał.

Jedzenie w knajpach tanio w porównaniu z Chorwacją, natomiast czystość pozostawia wiele do życzenia.

@piotrmikita8616 3 หลายเดือนก่อน

Im dalej od centrum to już nie wygląda to tak kolorowo 😅. Nigdzie indziej nie widziałem tylu starych Mercedesów, to jakiś ewenement na skalę światową 😂

Piękna panorama z restauracji.

@piotrmikita8616 3 หลายเดือนก่อน

Będąc w stolicy Albanii warto przejechać się kolejką Daiti Express.

Ciekawe jak w sezonie wygląda plaża bo nie wygląda to zachęcająco

@bamelotka 3 หลายเดือนก่อน

Durres to spęd. W sezonie tłoczno i głośno jak u nas we Władku lub Sopocie. Zdecydowanie lepiej pojechać na południe, do Sarande albo Ksamil, tam jest czysto.

Fajny odcinek, ciekawe miejscówki.

Dla zasięgu ❤❤❤

Chciałabym tam wrócić, zdecydowanie jeden dzień to za mało ,żeby wszystko zobaczyć .Najlepsza oliwa z olwiek ,kupiłam i żałuję ,że tak mało.Super kanał❤❤❤❤❤Turcja - koty ,Albania- psy .

@przezswiatnawalizkach 3 หลายเดือนก่อน

Serdecznie dziękujemy. My również chcielibyśmy wrócić w te strony 😁. Udało nam się drugi raz na Sylwestra 👍. Wtedy też kupiliśmy oliwę, i też było za mało 🫣 Zapraszamy do obserwowania kanału, niebawem kolejny odcinek z Tirany. ☺️

@reginakoosionek6165 3 หลายเดือนก่อน

Byłam tam w zeszłym roku we wrześniu ,jest pięknie. Moźe jest i brudno ,nie nasze standarty ,ale kraj przepiękny .

@przezswiatnawalizkach 3 หลายเดือนก่อน

Zgadzamy się. Mimo tych niedogodności Albania da się lubić ☺️. Co Tobie się najbardziej spodobało w Krujë?

@bamelotka 3 หลายเดือนก่อน

Niezapomniana noc. Piekne fajerwerki.

• @KamKos69
    @KamKos69 3 หลายเดือนก่อน

Hej hej 😊 przepiękne widoki 👋😊 fajna relacja 🌞 te bazarki też ładne 😊 pozdrowionka

Dzięki! Jeśli jeszcze nie byliście tam, to gorąco polecamy. ☺️

To jedzenie... O jaa, brak słów. 😋

• @homoviator2021
    @homoviator2021 3 หลายเดือนก่อน

Przyznam, że w Albanii się nie zakochałem, a zwłaszcza w Tiranie, dość paskudne miejsce, zwłaszcza poza ścisłym centrum, gdzie śmieci wysypują się z kontenerów i jedzone są przez zwierzęta, których obecności nie spodziewalibyśmy się w mieście 😬 Zapraszam również do mnie, może coś ciekawego znajdziecie! A oby komentarz poszerzył Wam zasięgi 🇦🇱

@przezswiatnawalizkach 3 หลายเดือนก่อน

Hej, dzięki! Albania da się lubić. Może nie w 100% wszytko jest tam fajne ale biorąc pod uwagę to, co do tej pory zobaczyliśmy, no to jest ładny kraj. Brud, syf, bezdomność i bieda - to też widzieliśmy. Ale to bardzo zależy od świadomości ludzi.

@bamelotka 3 หลายเดือนก่อน

Pustostan interesujący ale i trochę straszny 😅 I te kable... Niecodzienny widok 🫣

@bamelotka 4 หลายเดือนก่อน

Oj, nie pokazało się polecenie tego filmu. 🫣

@przezswiatnawalizkach 4 หลายเดือนก่อน

Montażysta pracuje po nocach, to zapomniał 😂

@bamelotka 4 หลายเดือนก่อน

Albania ostatnio mocno popularna. A kebab z kurczakiem... Co kto lubi 😂. Ale te ceny to kosmos.😮

@przezswiatnawalizkach 4 หลายเดือนก่อน

Popularna i trzeba korzystać, zanim stanie się miejscem masowych wyjazdów jak kiedyś Grecja czy Hiszpania. Jeszcze można znaleźć tutaj trochę spokoju 🙂