Cei 12 Apostoli din Muntii Calimani

• เผยแพร่เมื่อ 30 ก.ย. 2023
  • Una dintre cele mai frumoase locatii din Muntii Calimani este reprezentata de Cei 12 Apostoli.
    Sunt niste roci imense care iti dau senzatia ca s-au adunat ca sa se roage, iar langa ele se afiseaza in toata splendoarea Sfinxul.
    Este o zona cu peisaje de belvedere in toate directiile!
    Detalii traseu:
    Punct de plecare - Gura Haitii
    Marcaj - bulina albastra
    Lungime - 12.4km dus - intors
    Diferenta de nivel - 640m
    Dificultate traseu - medie
    Timp: intre 4-6 ore, depinde cat de lejer este ritmul de mers
    GPX - www.komoot.com/tour/133108075...
    Traseul incepe din localitatea Gura Haitii, jud. Suceava. Ca sa ne bucuram cat mai mult de traseu, am ajuns acolo cu o noapte inainte si ne-am cazat foarte aproape de locatia de unde incepe.
    La prima lumina ne-am trezit si am inceput drumetia.
    La inceputul traseului ne asteapta o poarta foarte frumoasa pe care scrie "Poteca 12 Apostoli" si imediat ce trecem de ea, ajungem la un rau pe care il traversam cu ajutorul unui pod.
    Urmeaza un urcus mic, apoi urmeaza o poteca aproape dreapta. In stanga se vede un versant plin cu copaci, in timp ce in dreapta pare ca acestia au fost taiati.
    Dupa 20-30 minute de la intrarea pe traseu, facem dreapta, urmand marcajul cu bulina albastra si continuam in urcare pana ajungem la o pajiste care seamana cu locatia unei stane.
    Cand am fost noi toata pajistea era goala, nici urma de turma.
    De aici am continuat in stanga, am traversat o curte care avea portile deschise.
    Dintr-o data, soarele s-a transformat in ploaie, intr-o clipita.
    Ne-am echipat repede pentru conditiile de ploaie si am continuat traseul, in urcare.
    In fata noastra se arata o padure cu copaci uscati, iar urcusul pana la ea este destul de greu.
    Pe masura ce am avansat in padure, copacii uscati au ramas in spate iar brazii au devenit verzi si plini de viata.
    Zona de padure este in mare parte in urcare, insa nu este foarte solicitant.
    Dureaza cam 30-40 minute sa o traversam iar la finalul padurii incepe zona cu jnepenis.
    Ajunsi aici deja se vad stancile care reprezinta Cei 12 Apostoli.
    Zona este parca desprinsa din basm, sunt jnepeni si brazi peste tot, care mai de care mai verde si mai frumos.
    Ultima portiune se face pe nerasuflate. Este atat de frumos in toate directiile incat nu stii unde sa te uiti mai repede.
    In partea din dreapta ne incanta privirile Sfinxul, in toata maretia lui, inconjurat de padure de brazi iar in fata se afla adunarea de pietre imense care par ca formeaza un cerc.
    Vazuta cu drona, locatia este de-a dreptul spectaculoasa!!!
    Acest traseu este poate mai putin cunoscut, dovada fiind faptul ca, spre deosebire de alte trasee, ne-am intalnit cu foarte putina lume pe traseu. Frumusetea traseului, insa, este incontestabila.
    Daca sunteti in cautare de un traseu care se nu fie dificil insa sa va incante privirea si sufletul la fiecare pas, merita cu siguranta sa-i acordati o sansa!