Summitul Varfului Moldoveanu

• เผยแพร่เมื่อ 3 ก.ค. 2024
  • Varful Moldoveanu, cel mai falnic varf din Romania, fratele mai mare care vegheaza necontenit asupra muntilor din tara!
    Sunt multe trasee ce duc pe "acoperisul Romaniei", cum am auzit in nenumarate randuri ca i se mai spune.
    Noi am ales, de data aceasta, sa il facem pe cel care pleaca din Valea Rea, de la Stana lui Burnei.
    Lumea spune ca este cel mai usor traseu catre Varful Moldoveanu. Chiar si asa, nu trebuie desconsiderat. Se depune ceva efort de la Stana pana la Vf Moldoveanu.
    Ca sa ajungem la Stana lui Burnei am parcurs un drum forestier de aprox 35 km, despre care nu o sa spun prea multe acum. Nu este nici pe departe cel mai prost drum forestier pe care am fost, ba chiar as putea spune ca a fost cel mai bun. Mai multe detalii gasiti la acest link • Drumul forestier Moldo...
    Detalii tehnice:
    Stana lui Burnei - Portita Vistei - marcaj triunghi rosu, distanta 3.57km, diferenta de nivel de urcare 800m
    Portita Vistei - Varful Vistea Mare 2527m - marcaj banda rosie, distanta 510m, diferenta de nivel de urcare 160m
    Varful Vistea Mare 2527m - Varful Moldoveau 2544m - marcaj bulina rosie, distanta 395m, diferenta de nivel de urcare 20m
    Varful Moldoveau 2544m - Stana lui Burnei - marcaj cruce albastra, distanta 5,9km, diferenta de nivel de urcare (pana la Vf Galbena) de 80m, diferenta de nivel de coborare 1100m
    Timpul de parcurgere depinde de ritmul fiecaruia!
    Descriere traseu:
    O sa incep prin a spune ca traseul este foarte frumos, chiar spectaculos. Cel mai inalt varf din Romania ne rasfata cu peisaje de vis si cu multe locuri de belvedere.
    Portiunea de inceput a traseului este un urcus destul de obositor, ce ne re-aminteste ca nu este doar o "plimbare in parc". Pauzele lungi si dese, cheia marilor succese :). Sau cum ne place sa spunem, ne oprim sa admiram peisajele.
    Si sunt atat de multe de admirat!!!
    Chiar la inceputul traseului ne delectam cu o cascada ce vine din Caldarea Galbena.
    Pe masura ce inaintam pe traseu, ajungem langa alta cascada, ce vine din Caldarea Vaii Rele.
    In functie de conditia fizica a fiecaruia, cam 1.5 - 2h se parcurge acest urcus de inceput de traseu si ajungem in Caldarea Vaii Rele a Moldoveanului.
    Aici, dintr-o data, poteca se intoarce la orizontala si mergem aproape drept pana ajungem la Lacul Triunghiular.
    Odata ajunsi in Caldarea Vaii Rele, deja vedem in stanga atat varful Vistea Mare, cat si Varful Moldoveanu.
    De la Lacul Triunghiular, care isi capata numele datorita formei sale, incepem urcusul catre Portita Vistei, cam 20-30 minute.
    Ajungi la Portita Vistei, continuam in stanga care Varful Vistea Mare.
    Bucata aceasta de traseu este poate cea mai grea de pe tot traseul. Se urca pe pietre, pe o panta destul de abrupta. Trebuie sa ne tinem si cu mainile ca sa inaintam in siguranta. Toate acestea, insa, contribuie la frumusetea acestui traseu.
    Bucata de traseu dintre Portita Vistei si Varful Vistea Mare nu este lunga ca si distanta, insa este destul de obositoare.
    Rasplata este insa pe masura efortului. Sus ne asteapta al 3-lea cel mai inalt varf din tara, Varful Vistea Mare, ce are o inaltime de 2527m. Daca este senin, putem sa vedem in departare pana la Varful Negoiu.
    De aici incolo ne asteapta cea mai spectaculoasa parte a traseului, bucata de creasta dintre Vf. Vistea Mare si Varful Moldoveanu.
    Aceasta bucata de traseu este efectiv spectaculoasa, iti taie rasuflarea!
    in stanga - hău, in dreapta - hău. Poteca este cu adevarat spectaculoasa.
    La scurt timp dupa ce mergem pe poteca, coboram putin si ajungem la o portiune cu lanturi. Este destul de abrupt si lantul ajuta sa traversam in siguranta. Este foarte scurta bucata de lant si cu atentie se poate parcurge. Trecem de primul lant si incepem din nou urcusul, asistati de un alt lant putin mai lung (insa mai putin periculos), catre Vf Moldoveanu.
    Toata aceasta bucata dintre Vf. Vistea Mare si Vf. Moldoveanu se parcurge cam in 30-40 minute si este probabil una dintre cele mai frumoase poteci din Romania.
    Rasplata pentru parcurgerea ei este Varful Moldoveanu. Cel mai inalt varf din tara, ce are o altitudine de 2544m. Ajunsi aici, pana si cel mai greu efort depus pana acum este dat uitarii.
    Este atat de frumos, parca nu iti mai vine sa pleci!
    La coborare am mers in directia opusa, am trecut pe la Varful Galbena, Lacul Galbena de unde ne-am umplut sticlele cu apa de izvor rece si am coborat prin padure. Ultima bucata de coborare, de la jnepenis incolo, este destul de solicitanta, cam abrupta pe alocuri, dar se poate parcurge.