Varful Retezat - traseu de la Lacul Bucura

• เผยแพร่เมื่อ 9 ก.ค. 2024
  • De ce ne place muntele?
    Motivele sunt nenumarate, unele mai evidente, altele mai putin.
    Este locul unde iti gasesti linistea, locul unde te bucuri de natura, de prieteni, iti umpli sufletul cu bucurie si iti reincarci "bateriile".
    De data aceasta, motivul a fost ca ne-am facut prieteni noi. Pe traseul de urcare din Poiana Pelegii pana la Lacul Bucura ne-am imprietenit cu un cuplu foarte fain. Ne-am montat corturile unul langa altul, am mancat impreuna iar a 2-a zi am si facut traseul impreuna.
    Cu siguranta ne mai vedem si la alte drumetii.
    Unde in alta parte iti poti face prieteni atat de usor?!
    Varful Retezat este al treilea cel mai inalt varf din Muntii Retezat, avand o inaltime de 2482m. Mai inalte decat el sunt doar varfurile Peleaga 2509m si Papusa 2508m.
    Poarta numele muntelui pe care il reprezinta probabil din cauza frumusetii traseului. Este unul dintre cele mai frumoase trasee pe care le-am facut.
    Traseul ales de noi incepe de la Lacul Bucura. Pana la lac am ajuns din Poiana Pelegii. Detalii despre drumul pana la lac gasiti aici
    • traseu la Lacul Bucura... .
    De la lacul Bucura se pot urma doua trasee pana la Varful Retezat. In cazul ambelor, se incepe de langa lac pe marcajul cu dunga albastra, apoi unul continua pe la Taul Portii pe banda galbena iar celalalt continua pe la Varful Bucura I pe banda rosie.
    La sfatul celor de la Salvamont am mers pe cel cu banda galbena. Ne-au avertizat ca este un traseu dificil, insa deja ne-am invatat lectia. Cu cat este mai dificil, cu atat este mai frumos!
    Traseul nu a dezamagit absolut deloc, ba dimpotriva. De jur imprejur aveam parte de peisaje care mai de care. Ba un lac, ba un varf spectaculos si tot asa, fara incetare.
    Asadar, am plecat de langa Lacul Bucura pe marcajul cu banda albastra. Am urmat foarte putin timp acest marcat si imediat am facut stanga pe marcajul cu banda galbena, pana am ajuns la Tăul Porții. Acesta este un lac micut, dar marimea se pare ca nu conteaza.
    Lacul este spectaculos din toate punctele de vedere. Este atat de limpede incat poti vedea fundul lacului fara prea mare efort.
    De aici incepe urcusul. Am trecut de Tăul Porții, insa nu inainte de a face 1000 de poze si am facut dreapta ca sa urcam inspre creasta.
    Dupa in urcus de 20-25 minute am ajuns la Șaua Poarta Bucurei. Traseul continua in dreapta, tot in urcare. In fata noastra statea falnic Varful Bucura I, insa traseul nostru il ocolea prin spate. Am urmat traseul, scopul nostru declarat fiind sa ajungem pe Varful Retezat. Ajunsi in drept cu Varful Bucura I, in fata noastra ne-a asteptat o poteca mai de Doamne ajuta, dreapta!!!
    Ne-am tras putin sufletul pe aceasta poteca dar nu pentru prea mult timp, pentru ca am ajuns la o portiune cu lanțuri.
    Destul de abrupta aceasta bucata de traseu, dar cu ajutorul lanțurilor, am trecut in siguranta.
    A urmat o usoara coborare iar noi am crezut ca gata, mai avem putin si ajungem. De unde?! Imediat cum am ajuns la un punct cu vizibilitate mai buna, ne-am dat seama ca mai avem de tras pana la Varful Retezat.
    Fermecati de peisajele care ne taiau rasuflarea, am continuat drumetia prin acest paradis si am ajuns la o altitudine de 2251m la un loc numit Șaua Retezat. De aici incepe ascensiunea finala pana la Varful Retezat. Nu este un urcus usor, se urca in mare parte pe pietre si iti taie putin rasuflarea. Cu ajutorul catorva pauze in care ne-am tras sufletul, am ajuns in Varf.
    A fost greu, dar a meritat. Ne-am bucurat de Varful Retezat pret de aproximativ o ora. Am mai fi stat, dar ne prindea noaptea la intoarcere.
    Mai cu jumatate de gura, ne-am decis sa ne intoarcem.
    Si cum la munte ne place de fiecare data sa ne incantam privirea cu peisaje noi, ne-am intors pe traseul cu marcaj banda rosie. In mare parte, cele doua marcaje cu banda rosie si banda galbena sunt de fapt acelasi traseu pana cand ajungem in drept cu Varful Bucura I.
    Deci pana aici ne-am intors pe acelasi traseu si imediat cum am urcat pe lanțuri, am facut stanga pe banda rosie, in loc sa mergem in dreapta pe banda galbena. In spatele nostru deja se vedea apusul in toata splendoarea sa!
    Dupa un urcus de 5 minute am ajuns la Varful Bucura I. Deja se inserase putin si s-a pus si ceata, dar ne-am bucurat negresit de faptul ca am ajuns si aici.
    A urmat de aici coborarea pana la Curmatura Bucurei, unde am facut dreapta si am coborat la Lacul Bucura, unde aveam cortul.
    O drumetie de toata frumusetea!!!
    Muntele ne-a fermecat si de data asta!