230-CAL MENTEM A VASÚTON!!! BEDUGULT A FÜLEM ÉS ELHAGYTAM A VALÓSÁGOT!!! [4K 60FPS]

• เผยแพร่เมื่อ 18 ต.ค. 2022
    ▶️ Csatlakozz a közösségemhez: / 1802545086669165

• @janostoth8069
    @janostoth8069 ปีที่แล้ว +25

2016-ban ugyanezen viszonylaton utaztunk haza Kals-Lienz-Salzburgból.St. Pölten előtt 234 km/h-t mutatott a kijelző. Tovább Hortobágy IC. Bp Kelenföldig. Nem részletezem a különbséget. Amúgy jó kis videó. Kicsit mindig megsajnálom a haldokló nyugatot.

• @strobi0001
    @strobi0001 ปีที่แล้ว +9

Köln és Frankfurt között 300-al megy, a hegyek miatt felér egy visszafogott hullámvasutazással. Telefonálni lehetetlen a vonaton, percenként ötször megy el és jön vissza a térerő. A térségben sem egyedülálló ez, Thalys is 300-al megy Rotterdam és Párizs között. Ja, ott meg a TGV az ami nagyon gyors.

• @arianacars1462
      @arianacars1462 ปีที่แล้ว

Würzburgnál is van ilyen szakasz, nagyon buli!

• @szaki73
    @szaki73 ปีที่แล้ว +2

Ha tatabánya és győr vállalhatatlan, akkor Almásfüzítő-Felső, mintz állomás (igaz nem állnak meg ott a nemzetközik), de akkor is, egy nagy hányás...

• @HungaryMatee
    @HungaryMatee ปีที่แล้ว +1

Múlt pénteken utaztam ICE vonattal Bécsből Frankfurtba első osztályon, nagyon jó minőségű, király vonat

• @harczymarczy
    @harczymarczy ปีที่แล้ว +2

Én ezzel a vonattal Linzig utaztam. (Amikor még nem volt meg a Wienerwald-alagút, akkor meg még tovább, Münchenig, hegyen-völgyön át, megelőzve a személyvonatokat.) 23 km alagút, megszakítás nélkül, aztán Tullnerfeld, alagútból ki-be, ki-be, St. Pölten, ki-be, ki-be... Velem szemben egy német, viccesen elneveztem ezt az ICE-t alpesi metrónak. Visszafele már nem is tudom, mi hozott, talán Railjet, de összességében tripla átszállásos volt a történet. Aztán kiderült, rosszul vettem meg a jegyemet, mert az Euregio Spezial nem jó a Railjet/IC/ICE vonatokra, de szerencsére már elég rutinos voltam ahhoz, hogy a hiányt a pár perces bécsi átszállásnál pótoljam... Amúgy a Linz-Bécs vonatok rendszeresen tele vannak diákokkal, a sok csomagtól szinte járni sem lehetett, amikor este jöttem visszafelé, és éjfél volt, mire hazavergődtem Magyarországra...

• @szaboricsi
    @szaboricsi ปีที่แล้ว +2

Azért akárhogy is van. Az ICE a TGV-vel egyetemben a vonatok királyai Európában. Gratulálok, jó kis anyag lett!

• @marcibence
    @marcibence ปีที่แล้ว +2

Volt szerencsém 320-al menni a Tokió-Oszaka vonalon, szuper volt.

• @barnaszeder224
    @barnaszeder224 ปีที่แล้ว +1

A hétvégén utaztam ICE-vel Kölnből Karlsruheba. Egy szakaszon 300-al is mentünk nem venni észre semmit se belőle csak hogy nagyon gyorsan suhan a táj :)

• @babo1982410
    @babo1982410 ปีที่แล้ว +4

Én 260-al utaztam Párizsba Londonból, nem dugult be a fülem. ;) Nekem tetszett az út, és ezek a vonatok nagyon kényelmesek. Pláne, hogy Párizsból vissza 100 fontért még vacsorát is kaptam, lazacot, bort (választhattam volna sört is), meg desszertet, és borból annyit ihattam, amennyit akartam. Élveztem. Egyszer haza is szeretnék ilyen vonatokkal menni. Sajnos karácsonykor nem jött össze, mert egyben nem tudtam megtervezni az utat, viszont tavasszal, vagy ősszel letesztelem.
    ui: A TH-cam szemét, valamiért leállította a tagságot, most újraindítottam.

• @aron68on_etoro95
    @aron68on_etoro95 ปีที่แล้ว +2

A helyjegyes okfejtéseddel nem értek egyet, mert ott lett volna a lehetőség, hogy megvedd a helyjegyet és akkor a lefoglalt hely várt volna.
    Ha olyan dolgom van, amiről nem tudom, hogy mikor ér véget, akkor pedig sokkal szívesebben utaznék állva egy órányi úton, mint megvárni a kettővel később induló IC-t.

• @piroskagaspar9739
    @piroskagaspar9739 8 หลายเดือนก่อน

Azt hittem, lábtartó is van!😊 Én Alicante-Madrid vonalon utaztam Renfe-vel, mely a klasszikus repüléshez volt hasonló: tiszta (explicit), felszolgáló hozott ennivalót, amit választottál, .. és már akkor 230 km-es sebességgel száguldottunk, melyet a képernyőről olvashattunk le. Pontosan tudtuk a képernyőről, hogy merre járunk, milyen a kinti hőmérséklet, .. Ma itthon, ha felülök a Budapest-Szeged IC-re az 1970-es évek jutnak eszembe.🥵Örülök, ha eljutok a végállomásra, a menetrendi idő tartása szóba sem jöhet😉Lehet, ezért szűntették be a nyomtatott menetrendet, hogy ellenőrizhetetlen legyen.

• @ViktorChovanecz
    @ViktorChovanecz ปีที่แล้ว +2

Áhhhhh. Olvadok. DB BR 406-os motorvonat. Az egyik legszebb motorvonat a sok közül. :)

• @trainsandmodelshungary
    @trainsandmodelshungary ปีที่แล้ว +1

Nem voltam sokat eddig Bécsben de akárhányszor voltam mindig késett sokat a zahonyi járat 😆 tetszett a videó és a válogatás, koszi!

• @szabisza7882
    @szabisza7882 ปีที่แล้ว +1

Én tegnap jöttem haza Nünbergből Bécsbe ice vonattal, és 260 al mentem. Majd utánna pedig felszáltam a railjetre, és hegyeshalomtól győrig a legnagyobb sebességünk 110 km/h volt.

• @VALTERPATRICKOFFICIAL
    @VALTERPATRICKOFFICIAL ปีที่แล้ว +1

Szevasz Bence. Tök jó videó lett, visszaemlékeztetett mikor énis lejártam ezt a távot Júliusban, de én visszafele a CityJet-et vettem igénybe a Westbahnhofig, s onnan villamossal mivel nem volt mas választásom.
    Ami a helyjegyet illeti, én külföldön nem utazom helyjegy nélkül. Ha nem szeretnél kockáztatni hogy állva fogsz utazni, akkor vegyél helyjegyet.
    Minden jót és további sok sikert.
    Patrick

• @1976LeOn
    @1976LeOn ปีที่แล้ว +5

A helyjegy nem kötelező,de ajánlott.A Railjet (is) tele van mindig.Két hete utaztam Bécstöl Waidhofen/Ybbs városba.St Pöltenben kellett átszállni régiós vonatra Amstettenig és ott átszállni a másik régió vonatra.8 percem lett volna átszállni,de 20 percet késett a Railjet (a magyar rész késett) és így nem értem el a Cityjet vonatot.De.St Pöltenben leszálltam,elmondtam a pénztárban mi a gond.Majd kiderült,semmi gond,hisz jön a másik Railjet,ami megáll Amstettenben,arra felszállhatok.Igy is történt.Jött a kalauz,látta a jegyemen,hogy régiós vonatra szól,de azt is látta a jegykezelő gépén,hogy késés miatt ültem fel erre a vonatra.Tehát nem volt gond.Amstettenben pedig elértem azt a waidhofeni vonatot,amivel eredetileg is utaztam volna.Még annyit,hogy a St Pölten-Amstetten szakasz 64 km,a Railjet 21 perc alatt megtette.Ez pont annyi,mint a Kelenföld-Szfehérvár távolság. Az Ybbs/Donau-Amstetten közötti szakaszon is 230 km/h a max.

• @NatoCodGrad
      @NatoCodGrad ปีที่แล้ว +2

Az a fantasztikus Amstetteni állomás mennyit ücsörgtem ott a St.Valentinit várva.többször volt hogy késés miatt nem értem el a csatlakozást legtöbbször kaller látja gépén hogy mik voltak.sőt a falujárokon igen ritka dolgo a kaller is.
      Üdv Aschbach-Marktból.

• @imrevarga1217
    @imrevarga1217 ปีที่แล้ว +1

Én 10 éve járok ezekkel a vonatokkal Németországba, illetve az országon belül. Mindent meg lehet szokni. Nekem már semmi se tűnik fel azokból, amiket itt bemutatsz, sőt eléggé únom innen hazafelé, vagy vissza a kb 11 órás vonatozást, az állandósult tömeget mondjuk Stuttgart és Mannheim között és nem sorolom, de persze nem kell sajnálni. De jövőre végzek és utána a MÁV szolgáltatásait fogom élvezni....Mellesleg mostanában rengeteg errefelé a vasúti grimbusz. Tegnap beugrottam újságért a Mannheim-Hauptbahnhofra és nem győzte sorolni a hangos a (nem vicc) másfél-, 2 órás késéseket.

• @bratoman
    @bratoman ปีที่แล้ว +5

Az a maszkviselésre felszólító figyelmeztetés sajnos még aktuális, Németországban nem törölték el a nyilvános tömegközlekedési eszközökön. Annyi könnyítés volt, hogy már nem kell FFP2, elég az orvosi maszk. Ez a szerelvény Dortmundig közlekedik, így a salzburgi határtól életbe lép a maszkviselés.

• @bamlizoli
      @bamlizoli ปีที่แล้ว +2

Én most voltam Berlinben és mindenhol ki volt írva és folyamatosan mondták a hangosban, hogy FFP2 kell.

• @gyorgynemeth1231
      @gyorgynemeth1231 ปีที่แล้ว +1

@@bamlizoli Mintha lenne valami értelme !!!

• @Dezintegracio
    @Dezintegracio ปีที่แล้ว +4

Frankfurt - Köln (I.C.E 3 ) 310. Sztem 230 at annyira nem lehet érezni, viszont a +100-as tempót már igen!

• @ggabor2567
      @ggabor2567 ปีที่แล้ว +2

Igen ezt meg tudom erősíteni. Azon a vonalon (Köln --> Frankfurt ICE) a 300 az ritka, de a 270-280 -s sebességet sokáig tartja a vonat. És nekem is bedugul a fülem ekkor :D

• @ichalaszlo3653
      @ichalaszlo3653 ปีที่แล้ว +1

Amikor voltam düsseldorfba akkor 340 volt a vége... Frankfurt és a reptér között

Jah és Hamburg münchen vonalon is többször atlépte a 300at

• @MrChristianis
    @MrChristianis ปีที่แล้ว +1

Kedves Bence, ugyanez a jàrat nèmet oldalon 300 km/h-val utazik. Zur Info 🙂
    (A REX egyèbkènt a Regionalexpress rövidítèse.)

• @davidnagy2894
    @davidnagy2894 ปีที่แล้ว +5

Sebesség rekord TGV vasúton 574 km/h ha beírjátok van róla videó is.

@peterv7902 ปีที่แล้ว +3

Az elején még annyira nagy arccal mondtad, hogy nem kell helyjegy, a többség úgysem vesz! Most visszafelé jól megszívtad! Pedig megy egy csomó vonat, hiszen a railjetek, az ICE-k, a Westbahn-ok ca. negyed órás követést adnak, plusz mellé a railjet lassúk (ca. gyorsvonati, és nem expresszvonati megállással.).

@cobraelflapunk  ปีที่แล้ว +1

nem hiszem, hogy nagy arcom volt...tudtam, sőt annyira tudtam, hogy az ICEn sem számítottam ülőhelyre...de nem is akartam ülni...videózni mentem...ez élet felfogás...mondtam is...ha Dortmundig mennék első osztály lenne...így nekem mindegy volt...a 29 percet végig állom bármikor...4 éve élek a vasúton...

@peterv7902 ปีที่แล้ว +2

@@cobraelflapunk Költői túlzás volt a nagy arc, de valahogy úgy jött le nekem, hogy szerinted a legtöbb távolsági vonaton van bőven hely!

• @handby1027
    @handby1027 ปีที่แล้ว

Hiába kötelező a MÁVnál a helyjegy, nem egyszer jártunk már úgy hogy megvettük a helyjegyet és nem létezett az a hely. Természetesen mivel a helyjegy ára nem érte el az 1000 Ft-ot ezért kártérítést sem kaptam, mert a vonat leközlekedett, és a Máv pont leszarta hogy fele annyi kapacitással.

• @harczymarczy
    @harczymarczy ปีที่แล้ว +1

Amúgy R = személyvonat, REX = sebesvonat. Németben régen volt az E (sebes) és a D (gyors), utóbbi még osztrák-magyar (Bécs-Pécs) viszonylatban is, a Corvinuson a GYSEV-es(!) magyar kaller dupla - osztrák és magyar - táskával járt fel s alá...

• @CsilingeloCsillamos
    @CsilingeloCsillamos ปีที่แล้ว +1

Nekem, amikor utaztam a Railjeten és Bécsen át mentem az alagútban, akkor még nyelésekkel is képtelen voltam kitisztítani a fülemet. (ugyanez történt az ICE-N)

• @gamesrunin4522
    @gamesrunin4522 ปีที่แล้ว +7

A fül bedugulásának semmi köze a sebességhez 🤣😂
    Arra a légnyomás különbség van hatással, ami annak köszönhető,hogy hegyek között mész. Nagyjából 270-300 méter szintkülönbségnél van ki- illetve bedugulás a fülben.

@cobraelflapunk  ปีที่แล้ว +1

És mondta bárki?? Már, hogy a sebesség az oka??

• @gamesrunin4522
      @gamesrunin4522 ปีที่แล้ว +11

@@cobraelflapunk
      Te mondtad:
      "Elképesztő a sebesség,olyan elképesztő,hogy ha hiszitek,ha nem, bedugult a fülem"

• @vnorbi90
      @vnorbi90 ปีที่แล้ว +1

🤣

• @karesz7713
      @karesz7713 ปีที่แล้ว +2

Meg hát az hogy alagútban ment a vonat és beszorította levegőt így túlnyomás alakult ki. Ez a túlnyomás kihatással van az utastérben uralkodó nyomásra is részben

• @LondonLife2008
    @LondonLife2008 ปีที่แล้ว +1

Egyszer probald ki a Madrid-Barcelona szakaszt, 320km/h, jegyarak 10 eurotol.

• @sandor7594
    @sandor7594 ปีที่แล้ว

Azért ettől még nem kell hasra esni. A szuperexpressz néhány járata mellett van többszáz mellékvágány ahol rendes vonatok járnak, legfeljebb a kocsik tisztábbak, mint nálunk.

• @Train.Hungary
    @Train.Hungary ปีที่แล้ว +2

Szia Bence! Nagyon jó lett a videó!
    Nem is tudtam hogy stabilizátor nélkül is tudsz szép videókat felvenni.

• @rolandvaradi8849

Railjet Bécs után többel megy

• @Dincsike78
    @Dincsike78 ปีที่แล้ว +1

Ez az ami nálunk már Sci-fi kategória már az egy 1-2 fontosabb Nemzetközi vonalon nálunk már a 200 Km/h is nagy szám lenne ! A Többin elég a 160 is.

• @Theworthsearcher
      @Theworthsearcher 11 หลายเดือนก่อน

Amíg nem lesznek legalább 230 km/h-s vonalak, az emberek az autót fogják választani.

• @Dincsike78
      @Dincsike78 11 หลายเดือนก่อน

@@Theworthsearcher Ez csak fontosabb nemzetközi fővolalon lehetséges.

• @Theworthsearcher
      @Theworthsearcher 11 หลายเดือนก่อน

Kedves @@Dincsike78 !
      Előfordulhat, de nem lenne jó Debrecen-Győr 2 óra alatt vonattal? Vagy Nyíregyháza-Nagykanizsa szintén kb. 2-2,5 óra?

• @zsoltbalog4151
    @zsoltbalog4151 ปีที่แล้ว +1

A Flexcityket a Bombardier gyártja!

• @danimcflour
      @danimcflour ปีที่แล้ว +1

Gyártotta, csak a cég európai bázisait eladta az ALSTOM-nak mára már.

• @eino81
    @eino81 ปีที่แล้ว

Az ICE-ben az E az nem Express, hanem Experience, ahogy én tudom (most nem olvastam utána...)

•  ปีที่แล้ว +1

A můj vlak alkalmazás Szlovákián belül sem éri meg
    Egyébként megnyugtató látni, hogy a hanyatló nyugaton is vannak késések
    Erről persze vajmi kevés információnk van, minthogy nem ott élünk

@cobraelflapunk  ปีที่แล้ว +1

Jobban vált forintból koronára mint forintból euróra

@@cobraelflapunk ez az egy
      De a korona és az euró közötti váltásnál már nem megérős
      Érdekesség egyébként, hogy magyar viszonylatra is lehet jegyet venni

• @jacektomaszlepczynski6075
    @jacektomaszlepczynski6075 ปีที่แล้ว +1

"flughafen azt jelenti németül"!

• @GabikaWRC1

@@M44439 nem. A Flexity

• @M44439
      @M44439 ปีที่แล้ว +1

@ olyat vett a lokalbahn is már próbáznak

• @PAdam-vq4wq
    @PAdam-vq4wq ปีที่แล้ว +1

10:26 az az indiai akcentus mindent visz

• @HunniaElektro
    @HunniaElektro ปีที่แล้ว +1

Milyen ICE ez? Amin én utaztam München-Stuttgart útvonalon, azon volt sebesség kijelzés, 9:50 nem a felső, hanem a csukló melletti oldalsó kijelzőn. Az az ICE, amivel utaztam, 130-nál jobban nem ment...
    nézem tovább a videót és 11:46 közben észre is vetted a sebesség kijelzést :D

• @adamleventewittmann7406
    @adamleventewittmann7406 ปีที่แล้ว +1

Én azokon az ukrán hálókocsikon tavaly utaztam, mikor mentem Lvivbe

• @atszu
    @atszu ปีที่แล้ว +1

Atari 2600-asra gondolsz?
    Mert akkor az volt, igen, vagy a Comodore 64

@peterv7902 ปีที่แล้ว +1

Bence, ne légy naiv! Itt is vannak ünnepek, hétvégék, és ha azt kifogod, akkor majd megbánod, hogy nem vettél helyjegyet!

• @gergo8999
    @gergo8999 ปีที่แล้ว

Hol érdemes jegyet venni?
    Hegyeshalom után szokott jönni ellenőr?

• @norberteitler8384
    @norberteitler8384 ปีที่แล้ว +1

és megint...szemét nem sok......csak a magyar ilyen igénytelen???...hogy szemét az utak, a megállók, a járdák mentén és mindenhol... és persze 2030 ra utolérjük Ausztriát :D:D

• @Krisztian9823
    @Krisztian9823 ปีที่แล้ว +2

Sziasztok és Szia Bence!
    Majd készítenél videót az autóbuszokról is mert szerintem sok embert érdekelne?
    Abban tudna segíteni valaki hogy a Wiener Linien-nél lehet autómatából is jegyet venni vagy nincsenek autómatáik?

• @miradavid993
      @miradavid993 ปีที่แล้ว +2

Vannak automatak es tudsz venni jegyet fizukailag is, de applikacio olcsobb. Ha pl egy ket napra mész a napijegy 24-48-72 oras vagy applikacis napijegy eri meg, mert akkor mindennel tudsz a 100 as Zonan belül utazni. Külön a buszra is tudsz venni jegyet vagy villamosra de ha többször atszallsz jobban megeri napijegyet venni. ( igy nem felejted el es nem kerülsz kellemetlen helyzetbe ha jönne ellenör)

m.th-cam.com/video/hk9MrWOGJe8/w-d-xo.html
      Amugy Wiener Linienbek sok nagyobb megallonal ügyfelszolgalata is van.

• @Krisztian9823
      @Krisztian9823 ปีที่แล้ว +1

@@miradavid993 Köszi szépen a segítséget

@@miradavid993 Még annyit szeretnék kérdezni hogy az autómatából megváltott jegyet kell érvényesíteni a járművön vagy nem kell?

• @miradavid993
      @miradavid993 ปีที่แล้ว +2

@@Krisztian9823 ha napijegy igen kell a villamosokon van ilyen lyukaszt ha vonattal mész a megállóban is van ilyen lyukaszto de ne bliccelj annyira nem éri meg.

• @zozihutyi8283
    @zozihutyi8283 ปีที่แล้ว +1

Akkor ez nem pet palack vonat? ;-)

• @barabasgabor
    @barabasgabor ปีที่แล้ว +1

230-cal.

• @zsoltszucs3101
    @zsoltszucs3101 ปีที่แล้ว +1

Hogy lehet hogy ott nem tiszta fekporos vörös a zuzalek..a padok ...mint nálunk???

• @zsoltkovacs4966
      @zsoltkovacs4966 ปีที่แล้ว +1

Csak úgy hogy nem járnak arra tuskófékes szerelvények. Nálunk is van ilyen, az esztergomi vonal.

• @bodnar10261
    @bodnar10261 ปีที่แล้ว +3

Bence Jöhetnél egyszer Németbe is 😁

• @istvankalaszi4438
    @istvankalaszi4438 ปีที่แล้ว +1

20 perc késés.Nem hallottam semmi kritikát.

@cobraelflapunk  ปีที่แล้ว +1

Mivel bevan kalkulálva 30 perc állás menetrendben így max annyi történt, hogy nem üldögéltünk a vonaton…

• @tgstudio7
    @tgstudio7 ปีที่แล้ว +3

Párizs-Lyon tgv kellene kiprobálnod, életre szóló élmény!

• @T0mahawk3r
      @T0mahawk3r ปีที่แล้ว +2

Itt szerintem az a lényeg, hogy ez csak pár száz km-re van tőlünk.

• @tgstudio7
      @tgstudio7 ปีที่แล้ว +1

@@T0mahawk3r jogos, egyébként nemrég adta ki az RSSLO (train simulator) a szakaszt! Wien Hbf - St. Pölten 65km