Cabana Diham iarna - traseu de la Gura Diham, Busteni

• เผยแพร่เมื่อ 3 เม.ย. 2023
  • Cabana Diham este o cabană din Carpații Meridionali în Munții Bucegi
    Traseul este unul usor si poate fi parcurs cu lejeritate chiar si pe timp de iarna.
    Incepe din Busteni, de la Cabana Gura Diham si majoritatea traseului pana la Cabana Diham este prin padure.
    Info utile:
    -punct de plecare: Cabana Gura Diham, coordonate 45.44913510824541, 25.520935760731458
    -lungime dus-intors: ~9km
    -diferenta de nivel: ~450m
    -dificultate: nivel usor
    -marcaj: triunghi albastru
    -durata: conform marcaje 1 - 1.5 ore, dar depinde de ritmul fiecaruia si de anotimp
    Detalii traseu:
    Traseul incepe de la Cabana Gura Diham, din Busteni. Noi am fost putin neinspirati cu perioada in care ne-am decis sa facem drumetia, mai exact in penultima zi din an. Astfel, am prins o aglomeratie groaznica pe Valea Prahovei, unde am stat ore in sir in coloana.
    Intr-un final am ajuns in Busteni. Am inaintat cu viteza melcului pana cand am trecut de Mega Image si imediat am facut stanga pe strada Valea Cerbului, pe care am continuat pana la Cabana Gura Diham.
    Am parcat repede masinile si am inceput drumetia fix de langa cabana.
    Chiar la intrarea pe traseu ne asteapta un panou pe care este marcat traseul cu triunghi albastru, iar langa el un alt panou care ne avertiza sa fim atenti la ursi.
    Asteptarile noastre erau ca este un traseu usor, insa imediat ce am intrat pe traseu ne-a asteptat un urcus abrupt. Norocul nostru a fost ca acest urcus nu a durat decat cateva minute si aceasta a fost cea mai dificila parte din tot traseul. Dupa vreo 10 minute pe acest urcus, am ajuns la un alt panou care indica, printr-o sageata, sa mergem in dreapta catre Cabana Diham.
    De aici incolo traseul a fost mult mai usor, cu urcus lin, prin padure.
    Afara era destul de cald, astfel ca zapada nu era inghetata, ceea ce a ingreunat putin mersul.
    Din nou, pe un copac, am gasit un panou care ne atentiona sa fim atenti la ursi. Spre norocul nostru, cel mai probabil ursii faceau pregatirile pentru Revelion si nu au avut timp sa circule pe traseu.
    Cam dupa jumatate de ora de mers prin padure, a venit ceata, care a ramas cu noi pe intreg parcursul traseului.
    Am ajuns la un moment dat la un releu, am trecut fix pe langa el iar portiunea aceasta de traseu nu mai era prin padure, fiind un fel de luminis.
    Totul in jurul nostru era alb. Sus era ceata densa, jos era zapada, aveam senzatia ca suntem niste astronauti care inainteaza in necunoscut.
    Cum am trecut de releu am mers in partea stanga si am intrat din nou in padure si cam in 20 de minute am ajuns la Cabana Diham.
    De la Cabana Diham se mai pot face si alte trasee, spre exemplu spre Cabana Malaiesti, insa scopul nostru a fost sa ne bucuram de natura intr-o drumetie usoara inainte de finalul anului.
    Scop indeplinit! Drumetiile dificile le lasam pentru la vara :)
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Alte drumetii - • Raiul Branduselor - Va...