Varful Zmeuret - traseu din Batrani, Prahova

• เผยแพร่เมื่อ 30 มี.ค. 2023
  • Varful Zmeuret este cel mai inalt varf din masivul Zmeuret, judetul Prahova. Este un varf mai putin cunoscut, insa traseul este unul placut si relaxant.
    Info utile:
    -durata: 5 ore
    -GPX: www.komoot.com/tour/105312754...
    Detalii traseu:
    Traseul catre Varful Zmeuret incepe din localitatea Batrani, judetul Prahova.
    Am fost placut suprinsi de oamenii din localitate. Desi eram niste necunoscuti pentru ei, ne salutau cand treceam pe langa ei oferindu-ne din start un vibe bun.
    Ca sa ajungem la punctul de plecare, din drumul principal facem dreapta pe strada Carierei. De aici, tinem dreapta de fiecare data cand drumul se bifurca. Imediat dupa ce trecem de ultima casa parcam masinile si incepem drumetia in stanga, inspre munte.
    La inceput, pe strada Carierei, drumul este ok, dar pe masura ce urcam gasim din ce in ce mai multe gropi. Cu atentie si rabdare se poate urca pana la locul de plecare.
    Traseul incepe printr-o livada foarte frumos amenajata. Imediat ce trecem de livada ajungem la zona de padure. Pe masura ce apucam sa urcam, in spatele nostru se vede din ce in ce mai bine localitatea prin care tocmai am trecut, Batrani.
    Traseul nu este marcat, insa exista carare pe care se poate merge pana sus.
    Fiind un varf de doar 1136m, iar traseul fiind putin cunoscut, nu am avut asteptari foarte mari, insa pe masura ce am inaintat, am realizat cat de placut este si ce stare de bine ne da.
    Am parcurs traseul in a 2-a jumatate a lunii Martie si am avut parte de o vreme perfecta, cu soare pe toata durata zilei.
    Cum am intrat in padure, am fost intampinati de ciripitul pasarilor si imediat am avut o stare de relaxare, care a continuat pe tot parcursul traseului.
    Prima parte este prin padure, cu urcus usor si pe alocuri mici portiuni de coborare, dupa care se ajunge intr-un luminis, Aici urmeaza o mica portiune pe care se merge aproape drept.
    Urmam cursul potecii si incepem un usor urcus, pana ajungem pe un fel de platou.
    Pe GPS arata ca varful ar fi undeva in partea dreapta, insa in stanga noastra se vedea o cruce ridicata iar locul respectiv semana destul de mult cu un varf. Ne-am decis repede sa mergem pana la cruce, pana la urma nu aveam nimic de pierdut. Ne-am gandit ca, fiind un traseu nemarcat, exista posibilitatea sa nu il avem setat bine pe GPS.
    Ajunsi la cruce insa, am realizat rapid ca nu acolo este varful.
    Totusi, efortul ne-a fost rasplatit cu o priveliste superba asupra Muntilor Grohotis. Dupa ce am luat o mica gustarica, ne-am intors si am continuat traseul in dreapta, cum arata pe GPS, iar in scurt timp am ajuns la varful Zmeuret.
    A fost o drumetie frumoasa si relaxanta, nu ne-am grabit deloc pe drum si tot traseul dus-intors a durat cam 5 ore si jumatate, facut intr-un ritm lejer.
    Fiecare varf si fiecare munte are farmecul lui, asadar este un traseu ce merita parcurs!
    La intoarcere am gasit si cateva urme ce pareau a fi de mistret.
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Alte drumetii - • Raiul Branduselor - Va...