KGP: Bialskie i Złote - Rudawiec i Kowadło - #3

• เผยแพร่เมื่อ 20 ก.ค. 2024
  • Zapowiadał się piękny weekend, więc postanowiliśmy zdobyć kolejne szczyty Korony Gór Polski. Tym razem Góry Bialskie i Złote.
    00:00 - wyruszamy w góry
    Wstaliśmy o 5 rano, zjedliśmy małe śniadanie i ruszyliśmy w drogę. Planowaliśmy dojechać na miejsce, tak by o 13:00 już wyruszyć na szlak. Dzisiaj dwa szczyty, a listopad ma bardzo krótkie dni.
    01:18 - Góry Bialskie - Rudawiec
    Samochód zostawiliśmy na parkingu pod samym szlakiem (dość małym i ciasnym, ale na szczęście amatorów tej trasy nie było wielu). Pogoda ładna, nie wiało, nie było zimno ani deszczowo, w sam raz na spacer. Początkowo szlak prosty, dobry na rozgrzewkę. Później ostre wejście pod górę i błotniste ścieżki, które czasami trzeba było obejść bokiem. Za to widoki cudne w pięknych, jesiennych barwach, "schody" z powyginanych korzeni - naprawdę warto to zobaczyć.
    Półtorej godziny później dotarliśmy na Rudawiec. Gdyby nie słupek z informacją można byłoby go przeoczyć. Zrobiliśmy zdjęcia, pieczątki i ruszyliśmy w dół, szybko zanim się ściemni. Na polanie, już na dole, zrobiliśmy pierwszy postój na kanapkę i coś ciepłego do picia.
    11:38 - Góry Złote - Kowadło
    Posileni ruszyliśmy na krótszy szlak, ale z większymi trudnościami, bo pokonywaliśmy go już po zmroku. Na szczycie byliśmy o 16:45, czyli już po zachodzie słońca. Zejście było jeszcze ciekawsze, bo wybraliśmy równoległy szlak, który okazał się dość stromy i kamienisty (coś na kształt żlebu). Przy samochodzie zameldowaliśmy się pół godziny później. Zmęczeni ruszyliśmy w kierunku naszego noclegu, a chwilę później pojechaliśmy na kolację do knajpy - jedzenie przepyszne.