Varful Grohotis - traseu pe zapada din Pasul Bratocea, Cheia

• เผยแพร่เมื่อ 4 ต.ค. 2024
  • Varful Grohotis este cel mai inalt varf din Muntii Grohotis, munti ce apartin de grupa sudica a Carpatilor Orientali. Muntii Grohotis sunt incadrati la vest de Muntii Baiului si Muntii Neamtului iar la Est de Muntii Ciucas si Muntii Tataru. Traseul incepe din Pasul Bratocea, de langa Cheia.
    Info utile:
    -punct de plecare: Pasul Bratocea, Cheia - coordonate GPS 45.48042929613248, 25.896813868109465
    -lungime dus-intors: ~20km
    -diferenta de nivel: ~600m la dus. Avem si la intors de urcat o diferenta de nivel de ~200m
    -dificultate: nivel mediu - este nevoie de o conditie fizica buna
    -marcaj: dunga rosie
    -durata: conform marcaje 6-7 ore, dar depinde de ritmul fiecaruia
    -GPX: www.komoot.com...
    Detalii traseu:
    Traseul incepe din Pasul Bratocea, care se afla fix la limita dintre judetele Brasov si Prahova.
    Acesta este marcat cu dunga rosie iar prima parte a traseului este prin padure.
    Noi am facut traseul la inceputul lunii Martie, cand inca era zapada pe traseu (intra piciorul in zapada pana la genunchi). Prin padure marcajele au fost vizibile pe copaci, insa a 2-a parte a traseului, dupa ce iesim din padure, este descoperita iar marcajele nu au mai fost de gasit. Probabil sunt desenate pe pietre iar zapada le-a acoperit, asa ca ne-am ghidat pe GPS.
    Traseul incepe de la o altitudine de aproximativ 1270m. Primul kilometru din traseu este un urcus usor, pana ajungem la aprox 1330m. De aici urmeaza o coborare care are o lungime cam de 700m si ajungem la o altitudine de 1290m.
    Din acest punct urmeaza o usoara urcare pana la iesirea din padure, unde ne asteapta o portiune pe care se merge aproape drept.
    Dupa aprox. 4.5km de la inceperea traseului, ajungem la un marcaj pe care scrie "Varful Grohotis 1-1.5 ore" in stanga si "Pasul Bratocea 1-1.5h" inapoi, de unde am venit. Practic suntem undeva la jumatatea traseului.
    De aici incepe urcusul catre primul "obiectiv" al traseului, Varful Bobul mic, ce are o altitudine de 1752m.
    In jurul nostru totul era un alb imaculat. Probabil drumul nu fusese circulat in ultima perioada de catre oameni, singurele urme pe care le-am gasit pe traseu apartinand lui Mos Martin. Am fost putin surprinsi ca urmele erau undeva sus, pe creasta, nu prin padure.
    Dupa ce am trecut de Varful Bobul Mic si am continuat catre Varful Grohotis, pe traseu au iesit la iveala multe urme de lupi, semn ca pe acolo trecuse de curand o haita. Erau prea multe urme ca sa apartina unui singur lup.
    Spre norocul nostru, pe traseu am remarcat doar urmele. Nu l-am vazut nici pe Mos Martin, nici haita de lupi, chiar daca urmele lor pareau sa fie proaspete.
    Prima bucata a traseului dintre Bobul Mic si Grohotis este aproape dreapta, dupa care urmeaza o coborare pana la 1685m. Cand ajungem in acest punct deja am parcurs 8.5km fata de Pasul Bratocea, de unde am plecat. De aici ne asteapta un urcus intins pe o distanta de aproximativ 1.5km, urcusul final catre Varful Grohotis, ce are o inaltime de 1768m.
    Optional se poate merge si in stanga catre Varful Bobul Mare (1732m), insa noi am mers direct la Varful Grohotis.
    Nu este un traseu dificil, insa este nevoie de o conditie fizica buna pentru ca este destul de lung, dus-intors adunand in total 20km de mers.
    Timpul de parcurs depinde de ritmul fiecaruia, insa daca ar fi sa ne luam dupa marcaje, ar trebui sa dureze undeva la 6-7 ore dus-intors.
    La intoarcere am urmat acelasi traseu, prilej cu care am constatat ca urmele de lupi s-au intensificat. La dus urmele erau vizibile de la Varful Bobul Mic, insa acum, la intors, au continuat pana jos, in padure, semn ca lupii si-au facut de cap pe acolo toata ziua.
    Probabil s-au bucurat si ei, la fel ca si noi, de vremea frumoasa de inceput de primavara.
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Alte drumetii - • Raiul Branduselor - Va...