Honda Africa Twin 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

• เผยแพร่เมื่อ 15 ก.ย. 2024
  • Witam serdecznie i zapraszam na kolejny dłuższy filmik z cyklu "Pierwsze wrażenia z jazdy", tym razem znowu nieco więcej ujęć motocyklu - Honda Africa Twin CRF1000L - 2018.
    Sprzęt wypożyczył jak zawsze salon Honda Arher:
    arher.pl/pl/mo...
    Po zajęciu miejsca za kierownicą okazało się że przy moim wzroście (184 cm.) jest zbyt nisko, zmieniłem więc ustawienie siedzenia wyżej (870 mm).
    Po kilkuset metrach poczułem się na motocyklu bardzo wygodnie, choć na początku trochę mnie przeraził rozmiar kierownicy.
    Pojechaliśmy przez miasto, tu od razu spodobała mi się wręcz genialna praca skrzyni biegów, krótkie skoki i cicha praca podczas zmian zarówno w górę jak i w dół, do tego ten silnik i jego dźwięk.. naprawdę brzmienie tego motocykla na fabrycznym wydechu, to mistrzostwo świata ;)
    W trakcie jazdy po lokalnych drogach wokół Krakowa mogłem sprawdzić jak ta maszyna zachowuje się w trasie i tak zawieszenie Hondy jest idealnie dopasowane do dziurawych dróg, hamulce są świetne a ich skuteczność bardzo dobra.
    W nowym modelu Hondy zastosowano zintegrowany i niezbyt wielki wyświetlacz monochromatyczny, byłem do niego sceptycznie nastawiony, ale w praktyce okazało się że jest całkiem czytelny, choć obrotomierz mógłby być większy.
    W motocyklu mamy komputer i dedykowane tryby, które można zmieniać podczas jazdy.
    Po zmianie trybu odczujemy różnicę w zachowaniu motocykla zwłaszcza podczas przyśpieszania, ale także hamowania silnikiem.
    Po pewnym czasie zjechaliśmy z asfaltu na szutrową wyboistą drogę miejscami pokrytą luźnym tłuczniem, dzięki temu mogłem sprawdzić zachowanie motocykla w takich warunkach i tu od razu widać przewagę Hondy ze względu na skok zawieszenia 230 mm i prześwit wynoszący 250 mm.
    Maszyna genialnie prowadzi się w pozycji stojącej, od razu widać że sprzęt projektowano do takiej jazdy, gdyż intuicyjnie obejmujemy nogami zbiornik paliwa, jest to łatwe bo przednia część siedzenia jest stosunkowo wąska.
    W terenie zaletą motocykla jest wielkie przednie koło o średnicy 21", dzięki temu możemy dosłownie przelatywać nad nierównościami.
    Po powrocie na asfalt udaliśmy się na autostradę i tu naprawdę byłem zaskoczony bardzo dobrą ochroną przed wiatrem, do prędkości 100 km/godz. nic mi w kasku nie szumiało mimo fabrycznej szyby, do prędkości 160 km/godz. nie odczuwałem też większego dyskomfortu spowodowanego naporem powietrza, powyżej było już mniej przyjemnie, choć motocykl nie tracił impetu.
    Silnik w Hondzie Africa Twin to 2-cylindrowa rzędowa jednostka o pojemności 998 cm3 i wykorbieniu 270 stopni, wyposażona w wałek wyrównoważający.
    Motor generuje moc 95,2 KM osiąga ją przy 7500 obr/min, maksymalny moment obrotowy to 99 Nm, który uzyskujemy już przy 6000 obr/min, co daje bardzo dobrą elastyczność.
    Osobiście jestem zachwycony tym silnikiem, jego kulturą pracy, mocą, brakiem wibracji i momentem nie mówiąc już o doskonałej skrzyni biegów.
    Mimo że jestem zwolennikiem skrzyni DCT, to Hondę Africa Twin kupowałbym ze skrzynią manualną bo działa perfekcyjnie, sprzęgło ma funkcję antyhoppingu i załączamy je zwykłą linką.
    Podczas całej jazdy testowej bardzo dobre wrażenie zrobiło na mnie fabryczne siedzenie kierowcy - sprężyste i wygodne, warto jeszcze wspomnieć o doskonałych światłach Hondy w technologii LED (zarówno przedni reflektor jak i tylne światło pozycyjne/stop-u a także kierunkowskazy).
    Reasumując - nowa Honda Africa Twin jest świetnym uniwersalnym motocyklem, który doskonale sprawdzi się w turystyce, umożliwi też zjazd z asfaltowej drogi w lekki teren lub szutry, jazda tą maszyną daje wiele frajdy, dlatego mimo wysokiej ceny te motocykle sprzedają się świetnie.
    Jeśli macie taki sprzęt i chcielibyście coś dodać do tego filmu, albo z czymś się nie zgadzacie, lub po prostu chcecie wyrazić swoją opinię to zapraszam do merytorycznego komentowania tego materiału.
    Zachęcam także do subskrybowania mojego kanału, w tym roku pojawi się jeszcze wiele ciekawych filmów, które na pewno Was zainteresują ;)

• @marcinbielecki1682
    @marcinbielecki1682 5 ปีที่แล้ว +9

Wy testerzy, jak mówicie o podparciu stopą całą lub nie to czemu nigdy nie powiecie jaki macie wzrost? Dobrze mieć jakiś punkt odniesienia do tej oceny.

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +4

Marcin masz rację, ja mam 184 cm. wzrostu. Piona ;)

• @zielonakosa
      @zielonakosa 4 ปีที่แล้ว

bo i tak jest to niemiarodajne. Mój brat przy tym samym wzroście ma 5cm dłuższe nogi

• @stefffan6032
      @stefffan6032 4 ปีที่แล้ว +2

@@zielonakosa ale nikt nie wymaga podawania wszystkich wymiarów... a podanie choćby samego wzrostu mowi więcej niż nie podanie niczego.

• @maciej8378
    @maciej8378 5 ปีที่แล้ว +4

Zgodnie z wczorajszą obietnicą napiszę co i jak tak w wielkim skrócie. Hondę nabylismy w kwietniu br. Kupiliśmy poprzez salon Arhera w Krakowie od osoby prywatnej pół roczną CRF-kę z przebiegiem 432 km. Wersja zwykła z manualną skrzynią biegów. Dokładnie taka sama jak w Twoim teście. Nawet kolor ten sam. Bardzo podobała mi się wersja Adv. Sport. Natomiast gdy się do niej przymierzałem to Ona była dla mnie poprostu za duża- za wysoka. Leciała mi na boki. Po przymiarce do wersji zwyklej, ta leżała mi tak jakby projektowana była pode mnie. Dlatego też na się zdecydowałem. Co kupiliśmy do niej komplet kufrów SW Motecha, płytę pod silnik SW Motecha, oryginalną stopkę centralną. Gmole SW Motecha miała już założone jak ja kupowalismy. Brakuje nam jeszcze jedynie szyby wyższej turystycznej , grzanych manetek oraz Scotoilera. Wrażenia z jazdy na codzień ?? Dla mnie idealna. Na nic nie mogę narzekać. Mocy mam pod dostatkiem, spalanie w granicach 5 litrów średnio. Trochę jest przycięzkawa w mieście Ale ds się z tym żyć. Natomiast jeśli chodzi o wady. To podobno jest mega niewygodnie na tylnym siedzeniu. Moja lepsza i ładniejsza połowa mówi, że siedzi stanowczo zbyt wysoko i siedzenie jest mega twarde i niewygodne dla niej. Mówi, że jej najwygodniej z tylu siedziało się na DL1000. Ale znowu ja tego motocykla nie czułem za bardzo.... Natomiast bardzo podobała mi się ta Yamaszka ST 1200. Ale z drugiej strony w jej cenie mamy prawie kompletnie wyposażona Afryczke. Jedyne czego zazdrosze posiadaczą ST 1200 to napęd wałem kardana. Kurczę to chyba tyle. Pozdrawiam serdecznie . 🙂🙂

@maciej8378 5 ปีที่แล้ว

Aaaaa..... na forum Hondy są już pierwsze próby przerabiania tych kół na koła bezdedkowe. Sam się na tym mocno zastanawiam. Myślę, że przyjdzie na to czas gdy będę się zbliżał do wymiany opon. Wtedy będę na tym poważnie kombinował. Może już nie trzeba będzie kół wysyłać za granicę lecz ktoś w kraju się tym profesjonalnie zajmie. Ja bym był bardzo zainteresowany. 🙂

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

Maciej - wielkie dzięki za Twoją opinię o Hondzie Africa Twin, informacje użytkowników motocykli są bezcenne, dzięki nim łatwiej jest potencjalnym chętnym podjąć decyzję co zakupić.

@Adv-sport 5 ปีที่แล้ว

W manualu masz czy DCT ? bo zamierzam kupic i sam nie wiem co mam wybrać , na razie latam HD który waży ponad 340 kg ale africa mam byc jako drugi i czy 178cm wzrostu dam radę postawić stopę .

• @maciej8378
      @maciej8378 5 ปีที่แล้ว

@@Adv-sport kupiliśmy wersję z manualną przekładnią. Wzrostu mam 181cm i swobodnie opieram się obiema pełnymi stopami o podłoże. A siedzenie mam w wyższym położeniu. Tak więc sądzę, że nie będziesz miał najmniejszych kłopotów. Pozdrawiam.

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +1

Ten filmik jest z jazdy Hondą AT ze skrzynią manualną, ale wkrótce będzie na moim kanale kolejny materiał z jazdy AT ze skrzynią DCT ;)
      Jak bym brał DCT, chcąc zaoszczędzić parę tysięcy, brałbym wersję - manual. Piona ;)

@maciejkatny9704 5 ปีที่แล้ว +3

Cześć Rafał bardzo dziękuję Ci za ten film .Zainspirowales mnie do kupna nowej africi . Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem tego wspaniałego motocykla . Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia na szlaku!!!

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +2

Witaj Macieju, bardzo się cieszę że mój filmik Cię zainspirował, Honda Africa Twin to świetny motocykl, marzenie wielu Riderów w tym moje ;)
      Życzę Ci wielu setek kilometrów na nowym sprzęcie, wspaniałych tras i pięknych widoków, niech maszyna dobrze służy i zawsze bezpiecznie dowozi Cię do celu podróży ;)

@Adv-sport 5 ปีที่แล้ว

Cześć czy jesteś zadowolony z zakupu bo też mnie kręci ten motocykl

@maciejkatny9704 5 ปีที่แล้ว +2

@@Adv-sport Tak bardzo jestem zadowolony choć zrobiłem na razie tylko dwie małe trasy bo pogoda nie pozwalała!!! Ale motocykl świetny!!! Pozdrawiam

@Adv-sport 5 ปีที่แล้ว

@@maciejkatny9704 napisz jeszcze jaka skrzynię biegów wybrałeś i dlaczego ? Ja nigdy nie jeździłem jeszcze automatem ale może warto spróbować

@maciejkatny9704 5 ปีที่แล้ว +3

@@Adv-sport ja mam manuala a dlaczego bo automat mam w aucie a w motocyklu to fajnie pobawić się biegami

• @materna5572
    @materna5572 6 ปีที่แล้ว +10

Niech sobie mówią wszyscy co tylko chcą, włącznie z użytkownikami KTM-ów i Gs-ów, ale nowa Africa Twin jest jednym z najlepszych motocykli w ogóle -(jeżeli nie najlepszym na rynku-)bez podziału na kategorie. Świetna maszyna. Ja bym tylko wyrzucił z niej ten rollgaz na prąd:) Świetnie zbalansowany motocykl pod każdym względem. Nie jest najlepszy w poszczególnych kategoriach, ale jako całość robi miazgę. Po prostu...KRÓLOWA.
    Pozdrawiam

• @gabrielstaniecki
      @gabrielstaniecki 6 ปีที่แล้ว

zgadzam się a GL 1500 to KRÓL

• @desmom2922
      @desmom2922 6 ปีที่แล้ว

Nie ma lepszych i gorszych na pewnym poziomie. AT ma dobry stosunek tego co daje za cenę. Ale w kategorii około 100 KM. Trudno ją porównywać do motocykli Sport ADV. Typu KTM 1290 SA czy DUCATI MTS 1200 Enduro lub trochę niższy segment Triumph Tigera 1200 czy choćby wspomnianego GS (dla mnie najgorszy z tej grupy ale też ma swoje plusy). Trzeba wiedzieć co się chcę, bo każdy jest zupełnie inny pod zupełnie innego klienta. . Mi np Honda AT nie leży tak na chwile pobawić się w terenie to super. Ale z pewnością brakuje mi mocy do takiej dalekiej turystyki. PS. Duży zbiornik to obowiązek jak daleko jedziemy. Jest różnica jak możemy na jednym tankowaniu zrobić 550 km (najwięcej w klasie 30 litrów) a jak mamy mały zbiornik i mamy tych litrów 17-18 i tych kilometrów możemy zrobić 250 km. Oczywiście paliwo warzy swoje to zrozumiałe.

• @simplydifficultvlogg.4922
      @simplydifficultvlogg.4922 6 ปีที่แล้ว

Racja....tylko żeby rama nie rdzewiała...a niestety rdzewieje

• @darekprzekupek2855
      @darekprzekupek2855 6 ปีที่แล้ว +2

BMW tylko ma dobrą reklame. Bmw jest bardzo awaryjne

• @piotrtomaszlewicki532
    @piotrtomaszlewicki532 4 หลายเดือนก่อน +1

I w końcu, po wielu Twoich filmach , wylądowałem na Africa Twin sport Adv, kawał sprzęta, większy od GS który kiedyś miałem, większy od wszystkiego właściwe ale wystarczy, że ruszy i już jest jak rowerek :-) Do kufrów wchodzą 3 szafy, Zatankowana i załadowana waży jak fortepian. Akcesoryjne gmole wytrzymają raczej wszystko poza zgniatarko-rozdrabniarką:-) Mogę ostrożnie ruszać w drogę🙂 LWG

@Rafal.B  3 หลายเดือนก่อน

Cześć Piotrze, cieszę się ze nabyłeś nowy motocykl Honda CRF1100 L ATAS i jesteś z niego zadowolony, niech służy i bezpiecznie oraz bezawaryjnie wozi Cię po świecie.
      Najważniejsze by spełniać swoje marzenia - tak trzymaj ;) LWG

• @mototvwojtekinglot6905
    @mototvwojtekinglot6905 5 ปีที่แล้ว +2

Super motocykl. Widac , ze Japonczycy sie postarali by sprostac legedzie. Choc nie jest to V-ka jak kiedys, to i tak pieknie gada. Nawet ten wyswietlacz chc podobno ma wady ( ze slabo widac) to tak w pionie ustawiony fajnie dakarowo wyglada. Piekny styl lini ( zapowiada przygode na koncu swiata) . Ta szeroka zlota kiera , wspaniala.

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +1

Potwierdzam, Honda Africa Twin jest świetnym dopracowanym motocyklem, szkoda że aż tak drogim i w podstawowej wersji nie zamontowano nawet gniazdka zapalniczki, które wymaga dopłaty choć za maszynę trzeba zostawić ponad pięćdziesiąt tysięcy złotych z hakiem w podstawowej wersji i to przy wyprzedaży rocznika.
      To jednak motocykl który najładniej brzmi z wszystkich jakimi do tej pory jeździłem, poza moim Suzuki V-strom DL-650 AL6 ;)
      Piona :)

• @Admapex
    @Admapex 5 ปีที่แล้ว +9

Raf...po kilka razy ogadam Twoje testy,tylko po to,by pomarzyć o Afryce, Tenerce i innych . Generalnie ceny motocykli nowych,to jakiś kosmos.
    Dzięki za kolejną dozę marzeń.
    Trzymaj się chłopie.

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +2

Hej, fajnie że filmy Ci się podobają, w sumie ja także sobie marzę.. zakup mojego Suzuki DL-650 był już dla mnie sporym wydatkiem, nie wyobrażam sobie wydać równowartości wyposażonego nowego samochodu klasy compact na motocykl.. niestety ceny motocykli są bardzo wysokie tak samo jak koszt ich ubezpieczenia.

@pawexxx6323 5 ปีที่แล้ว +3

RafałB Africa Marzenie też moje :) ale cena... 10 tyś £ powala. Ale kto wie może na raty 😀

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +2

Paweł no niestety to już górna półka w klasie turystyków, choć są jeszcze droższe.
      Ja tylko wolałbym mieć w Hondzie Africa Twin koła bezdętkowe, bo w razie przebicia opon z dętkami jakie są w tym motocyklu czeka nas co najmniej kilkadziesiąt minut mordęgi, czyli ściąganie koła, wyciąganie opony i zmiana lub łatanie dętki, to może być problematyczne jeśli jedziemy w grupie na daleką wyprawę. Piona ;)

@pawexxx6323 5 ปีที่แล้ว +2

@@Rafal.B jestem w szoku że są dętki 🙄 oglądam też używane ale dać 3,500💷 za 20 letnia maszynę mały szok 😂 jedynie grać w totka. Na razie musi mi wystarczyć mój leciwy Gpz500
      😁

• @michawacawek3497
    @michawacawek3497 4 ปีที่แล้ว +3

Hej, czekam na test nowego vistroma z 2020. Pojemność 1050. Będzie dla mnie pomocny. Mile widziane porównanie do Hondy CRF. Fajny kanał. Dzięki za dobrą robotę. Pozdrawiam serdecznie 😄

@Rafal.B  4 ปีที่แล้ว +1

Cześć Michał, będę miał wkrótce okazję jeździć nowym Suzuki V-Strom 1050 XT oraz nową Hondą CRF1100L Africa Twin Advenure Sports, więc na pewno takie porównanie będzie. LWG ;)

• @arek0303

I moje:)

• @antypisior7026
      @antypisior7026 6 ปีที่แล้ว

Arek Wesołowski /Moje też, ale kupię sobie na 50 tke starszy model chodzi mi tu głównie o finanse

• @Admapex
      @Admapex 6 ปีที่แล้ว +1

Tez myślę o tej maszynie. Bije się wewnętrznie pomiędzy tenerką a hondą.

• @jacekplacek5663
      @jacekplacek5663 6 ปีที่แล้ว +1

Ad. mapex Tenere do pięt nie dorasta Afryce, jeśli chodzi o silnik. Za to komfort jazdy tenerki szuka sobie równych. I bądź tu mądry 🤔

• @maniek5958
    @maniek5958 6 ปีที่แล้ว +1

Faktycznie miło posłuchać afriki.

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว +1

Cześć, Honda jakoś potrafi wydobyć ładne brzmienie na fabrycznym wydechu, Africa Twin jest tu najlepszym przykładem, dźwięk tego motocykla jest jak symfonia.. ;)

@piotrf2808 5 ปีที่แล้ว +6

ja już kupilem. od 15 lat marzylem o motocyklu tylko nie mialem nigdy pieniędzy. Chcialem komarka, simsona enduro majac 15 lat. teraz majac pieniadze kupilem honde mimo, ze nie umiem jezdzic i nie mam kat A. Dlaczego? Zeby marzenie mi nie wypadło z rąk.

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +1

Super, zrobisz prawko i marzenie będzie się mogło zrealizować w praktyce czego Ci serdecznie życzę ☺️
      Pozdrówko - RafałB

@piotrf2808 5 ปีที่แล้ว

dziękuję :)

@pawexxx6323 5 ปีที่แล้ว

Jak się spisuje maszyna? :)

@piotrf2808 2 ปีที่แล้ว +1

@@pawexxx6323 cześć :) odpisuję po tak dlugim czasie, ponieważ maszyna stała w garażu a ja w październiku zrobiłem prawo jazdy. Motocykl jest po prostu fenomenalny. Ma wg mnie bardzo dużą moc, niesamowite przyspieszenie. Kilka godzin jazdy absolutnie nie męczy, jest bardzo wygodny. Bardzo dobrze radzi sobie na nierównościach. Przejechałem nim ponad 2000 km i jak do tej pory nic się nie dzieje.

@pawexxx6323 2 ปีที่แล้ว +1

@@piotrf2808 To super :) Szerokiej drogi kolego i oby wiatr zawsze w plecy 👍🏻🍻

• @MarysJanuszPazdzioch
    @MarysJanuszPazdzioch 3 ปีที่แล้ว +1

Motor wydaje sie miec duzo zalet ale na pewno nie jest to duza moc co tutaj parokrotnie podkreslano. Jego naturalni konkurenci maja odpowiednio: Yamaha i Suzuki ok 110KM, Kawasaki Versys 120KM, Bmw ok 125KM a KTM od 149KM do 160KM.
    Takze jesli bedziesz chcial dotrzymac kroku KTM przy szybkiej gorskiej jezdzie niezle sie napocisz jesli wogole sie to uda.
    No tak ale ja sie robi film o motorze hondy wspolnie z dilerem to czego ja sie spodziewam.
    Podkreslam to z pewnoscia swietny motocykl ale mocy za duzo nie ma w swojej klasie. Mi pewnie to by wystarczylo w motocyklu klasy adventure ale nie wszystkim.
    20-30 koni jak i momentu by sie przydalo. Plusem jest ze honda jest lzejsza od wiekszosci swoich konkrentow. Pewnie tez solidniej zrobiona i najmniej awaryjna.
    Gdybym jechal np. Na Syberie to pewnie wybralbym Honde:)

@Rafal.B  3 ปีที่แล้ว +1

Cześć Luki Tom, po pierwsze to nie motor tylko motocykl ;)
      Po drugie szkoda że nie zauważyłeś iż w tym salonie jazdy testowe odbywają się z asystą pracownika salonu, dzięki temu handlowcy mają pewność iż klient nie zniszczy powierzonego mu mienia.
      W tym teście jeździłem właśnie z "niańką", co nie miało żadnego dla mnie znaczenia i nie wpłynęło na ocenę tego niezwykle udanego z resztą motocykla.
      Według mnie przeznaczeniem tego motocykla jest turystyka z możliwością mocniejszej penetracji bezdroży i szutrów, do tego nie potrzebujesz nie wiadomo jakiej mocy czy momentu obrotowego.
      Owszem są maszyny mocniejsze jak choćby KTM 1290 Super Adventure R mający moc 160 KM i 140 Nm momentu obrotowego, ale to też wiąże się ze spalaniem.
      Do turystyki Honda Africa Twin zwłaszcza w wersji Adventure Sports wydaje się świetną propozycją. LWG z Krakowa ;)

• @Roberto-op9vi
    @Roberto-op9vi 5 ปีที่แล้ว +1

No to czekam,pozdrowienia

@Roberto-op9vi 6 ปีที่แล้ว +2

witam ,mam ten sam problem ,interesuja mnie te same motocykle ,jezdzilem juz suzuki dl 1000 potem probowalem KTM 1090 a teraz kolej na honde ,pozdrowienia

Roberto witaj w klubie ☺️
      Jedyną opcją jest jazda testowa, bo każdy ma inne odczucia podczas jazdy - LWG

• @arturd.2178
    @arturd.2178 4 ปีที่แล้ว +4

ale NC jednak daje radę co ? hihi i tylko 55 KM pzdr

• @mariuszradomski6912
    @mariuszradomski6912 6 ปีที่แล้ว

Miałem okazję pojeździć trochę tym modelem. Generalnie jestem zachwycony. Gdybym mógł byłbym już właścicielem tego jednoślada. Rewelacyjna nawigacja trybów jazdy, świetna pozycja, pewna i wygodna jazda na stojąco. Jedna jedyna rzecz mi się nie podoba - bardzo "luźna" manetka gazu. Spowodowane to brakiem naciągu przez linkę. Z całym motocyklem zaprzyjaźniłem się bardzo szybko, ale początkowo miałem problem z płynną jazdą, a dodatkowo, na nierównościach miałem wrażenie luzu na kierownicy.

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว

Mariusz Radomski, dzięki za ciekawy komentarz, faktycznie w nowej Hondzie Africa Twin mamy już elektroniczny roll-gaz, ale w zasadzie wszystkie nowe sprzęty już to mają, mnie to akurat nir przeszkadzało, na pewno jest tam sprężyna, która powinna działać właściwie dając odpowiedni opór.
      Szkoda że w Hondzie nie można nawet za dopłatą zamówić tempomatu, to naprawdę bardzo wygodna sprawa.
      Sprzęt także mi się podoba, ale gdybym miał wydać na Hondę 65'000 zł. to nie wiem czy jednak nie wolałbym nowego BMW R1200GS ☺️
      Pozdrówko - RafałB

• @mariuszszakowski243
    @mariuszszakowski243 5 ปีที่แล้ว +2

Cześć,
    Rafał pomocy, muszę coś wybrać!
    Pytanie Africa czy Adventure 790(notmalna wersja).
    Proszę o radę, różnice. Zależy mi na porecznosci motocykla i szlifowania techniki jazdy.
    Z góry dziękuje za info.
    Materiały robisz mega!!!!

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +6

Cześć Mariusz, oba motocykle które tu wymieniłeś są fajną propozycją, jednak Honda Africa Twin lepiej nada się dla osoby wyższej (nie wiem jaki masz wzrost), jest też maszyną dosyć wysoką i stosunkowo mało poręczną w mieście, tu na pewno wygrywa KTM 790 Adventure, którym łatwiej się jeździ także w zakrętach, gdyż jest to motocykl nieco mniejszy i bardziej poręczny, przy tym także dosyć dynamiczny.
      KTM ma także (mimo szprych) opony bezdętkowe co jest niewątpliwą zaletą podczas podróży (w przypadku przebicia opony łatwiej i szybciej naprawimy taką oponę), węższe siodło ułatwia przerzucanie ciężaru kierowcy w zakrętach, a pozycja na stojąco umożliwia spokojną jazdę w terenie, jednak przez tą szerokość podczas dłuższych podróży może nieco boleć tyłek (siedzimy bardziej środkiem tyłka), tu Honda ma przewagę i zapewnia większy komfort.
      Honda AT ma też lepszą ochronę przed wiatrem, lepiej nadaje się do jazdy po szutrach i pochłania dziury znakomicie, tu dorównuje jej KTM 790 ale w wersji Adventure R.
      Można tak porównywać w nieskończoność a i tak najlepszym wyjściem jest odbycie jazd testowych, osobiście nigdy bym nie kupił motocykla bez możliwości sprawdzenia go przed zakupem.
      Reasumując - pod kątem poręczności, uniwersalności, jazdy w mieście, jazdy w zakrętach, szlifowania techniki jazdy - brałbym KTMa 790 Adventure, ale chcąc docelowo jeździć na długie wyprawy motocyklowe wybrałbym Hondę Africa Twin, niestety decyzję musisz podjąć sam.
      Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem.
      Dzięki za komentarz i łapkę. Piona ;)

• @remecki102
    @remecki102 5 ปีที่แล้ว +8

Myślę że jak ktoś daje 90 tys PLN za motocykl ,to pięć w tą czy w tamtą bez różnicy :)

• @robertwys.4875
    @robertwys.4875 5 ปีที่แล้ว +1

Witaj. Super test, interesują mnie wibracje czy tylko występują na wolnych obrotach czy w całym zakresie ?

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +1

Cześć, wibracje występują w każdym silniku, ale akurat Honda Africa Twin ma ich niewiele z racji wyposażenia tego silnika w wałek wyrównoważający, to naprawdę robi robotę, jak dla mnie ta jednostka bije na głowę Yamahę Super, Tenere 1200, czy Suzuki V-Strom DL-650 także pod kątem małej ilości wibracji, kultury i płynności pracy jednostki.
      Pozdrówko ;)

• @Wiesiek_Ciasny
    @Wiesiek_Ciasny 4 ปีที่แล้ว +1

Mi sie tez podoba ale muszę wybrać i jednak pójdę budzetowo NC750X DCT

@Rafal.B  4 ปีที่แล้ว

Hej, doradziłem Hondę NC750X DCT koledze Markowi, który dojeżdżał do pracy skuterem a chciał coś mocniejszego czym będzie mógł także podróżować i zakupił NC-ka.
      Mma go już ze dwa lata i jest mega zadowolony.
      NC750X DCT nie dość że bardzo mało pali, to jeszcze koszty serwisów w ASO są niskie, ze względu na bardzo dobry dostęp do silnika, poza tym ta odciążona jednostka napędowa jest niezwykle trwała także dlatego iż pochodzi z samochodu Honda Jazz (mniejszy obrotaż, prostszy rozrząd, niska moc z dużej pojemności)
      Dla przykładu - koszt przeglądu Hondy CRF1000L po 24 tysiącach km. wyniesie około 2200 zł. w ASO ze względu na fatalny dostęp do silnika, wymagający rozmontowania połowy motocykla, przy NC zapłacisz połowę tej ceny.
      Gdybym miał jeszcze raz podejmować decyzję co kupić w tym przedziale cenowym zamiast Suzuki V-Strom wybrałbym właśnie Hondę NC750X DCT ;) Piona

• @Lenek8005
    @Lenek8005 6 ปีที่แล้ว +1

Też się na nią grzeję hehe, a i widać po Twoich reakcjach werbalnych że moto daje radochę że hej. A żeby cię ten prezes nie pilnował to byś odwinął nie ???

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว

Lenek, Pan Mirosław całkiem fajnie jeździ, nie narzekałem na tempo podróży.
      Honda Africa Twin po prostu ma w sobie to coś, co powoduje że uśmiech nie schodzi z twarzy 😀
      Problem pojawia się przy kupnie, jak człowiek sobie uzmysłowi że ma wydać 57 tysięcy.. a to naprawdę sporo jak na kieszeń przeciętnego Polaka.
      Dzięki za komentarz - LWG ☺️

• @pawel19720101
    @pawel19720101 6 ปีที่แล้ว +1

Cześć Rafał. W zeszłym roku jeździłeś również testowo BMW R1200GS. Czy możesz pokusić się o małe porównanie? Wiem, że GS jest droższy ale jakby to nie miało znaczenia to jak byłby dzisiaj Twój faworyt? :-)

@Rafal.B  4 ปีที่แล้ว

Cześć, zdecydowanie BMW R1200 GS ;)

@mototroter 5 ปีที่แล้ว +1

Właśnie sprzedałem Afrykę z 2016 i kupiłem..................................................................................................Afrykę DCT, to jest sprzęt.

Gratulacje, sam bym kupił takie moto, pochwal się czy nabyłeś nówkę ? ;) Piona

@mototroter 5 ปีที่แล้ว

RafałB Oczywiście nówkę, a tamtą sprzedałem jeszcze na gwarancji.

• @oktawiuszkurzak7703
    @oktawiuszkurzak7703 4 ปีที่แล้ว

Witam, jak można się z tobą skontaktować? Pozdrawiam

• @motomario7094
    @motomario7094 6 ปีที่แล้ว +2

Piękne moto, może się podobać :) PS. A tak trochę od czapy to ładny samochodzik na prawo od PCX-a ;) Ford Kapri? :)

@szymonjonczyk5501 2 ปีที่แล้ว +1

Rafał, nie patrząc na cenę Afryka czy Tiger 800?

@Rafal.B  2 ปีที่แล้ว

Cześć Szymon, nie da się tak jednoznacznie tego powiedzieć, zauważ że porównujesz nieprodukowany już model Triumpha Tigera 800 (w wersji ?) z Hondą Africa Twin (jaką ? CRF1000 L a może 1100 L ?)
      Zakładam że chodzi Ci o starszą wersję Hondy, zarówno Tiger 800 XCa (wersja na szprychach z większym skokiem zawieszenia) jak i Honda AT ma umożliwić także jazdę po lekkim terenie.
      Całkiem inna jest charakterystyka obu silników, Triumph od dołu praktycznie nie ciągnie, coś zaczyna się dziać od średnich obrotów by eskalować w górnym zakresie.
      Hond AT ma silnik który bardziej lubi niższe obroty, ale do dwucylindrowa jednostka która trochę drga.
      Silnik Tigera 800 pracuje bardzo płynnie i prawie bezwibracyjnie, ma świetne zawieszenie, hamulce i dobrze się prowadzi po winklach.
      Honda AT jest także dobrym motocyklem, aczkolwiek nieco cięższym i wyższym zwłaszcza w wersji ADV (cały czas piszę o modelu CRF1000 L), z dobrym zawieszeniem i także fajnym prowadzeniem, zaletą Hondy jest możliwość kupna z drugiej ręki egzemplarza ze skrzynią DCT ;)
      Jeśli chodzi o moje preferencje to ja bym wybrał jednostkę trzycylindrową czyli Tigera 800, pamiętam że jeździło mi się nim fantastycznie i urzekł o mnie to zastosowanie silnika o charakterystyce "szlifierki" do motocykla klasy Adventure.
      Jeśli chodzi o jakość wykonania to także wolę Triumpha, ale to tylko moje subiektywne zdanie ;) Piona

@szymonjonczyk5501 2 ปีที่แล้ว +1

@@Rafal.B pytanie może mało precyzyjne za to odpowiedź na 5. Widziałem twoje testy i pytanie dotyczyło właśnie motocykli na których jeździłeś. Mam wielki sentyment do Triumpha bo póki co jeszcze mam Scramblera, ale jak zobaczyłem ostatnio na żywo AT 1000l to też coś drgnelo. Vstrom 1000 XT też był brany pod uwagę ale zwyczajnie mi się trochę mniej podoba.

@Rafal.B  2 ปีที่แล้ว

Szymon jak myślę że to kwestia silnika, czyli kto co woli.
      Na pewno Honda o wiele ładniej brzmi niż Tiger 800, który nie ma tego fajnego dźwięku.
      Mam też takie swoje prywatne zdanie iż nowa Honda CRF1100 L jest silnikowo gorsza od starszej wersji CRF1000 L, z resztą nowsza ma też słabszą ramę i podatny na awarie wyświetlacz TFT.
      Honda na pewno ma już swoją renomę i zagorzałych zwolenników, ale kupno jakiegoś zadbanego egzemplarza z niezbyt wielkim przebiegiem graniczy z cudem.
      Hondy z drugiej ręki rozchodzą się jak ciepłe bułki.
      Africa jest według mnie nieco mniej uniwersalna w mieście, jest szersza i gorzej się nią przeciska w korkach, za to w terenie dwucylindrowy piec sprawuje się lepiej, Tigera 800 trzeba bardziej kręcić i to właśnie dlatego w najnowszej wersji 900 / 850 całkowicie przekonstruowano ten silnik. Piona ;)

@szymonjonczyk5501 2 ปีที่แล้ว +1

@@Rafal.B jakby tego było mało to jeszcze Tiger sport 850 się tu pojawił. Używek brak. Nówka z salonu pewnie z dość długim oczekiwaniem. A tak z innej beczki, w Tychach jak zamówisz dzisiaj Afrykę to najwcześniej dostaniesz ja za rok...

@Adv-sport 2 ปีที่แล้ว

@@Rafal.B może rozwiń temat w czym jest gorszy silnik 1100 od 1000 bo bardzo mnie interesuje .
      Pozdrawiam

@grohu 5 ปีที่แล้ว

kurcze jeżdziłem tą Hondą i Suzuki v stromem 1000xt, jednym i drugim po sobie z żoną jako plecaczek. i szczerze Afrika spoko jak sie jedzie samemu. w Suzuki kanapa dla pasażera jest plaska, w Africe pochyła do przodu. Żona narzekała, że za kazdym razem jak opuszczałem manetke albo hamowałem to ona zjeżdzała. z Mojej strony jako kierowcy, Africa na asfalcie bujała się w porównianiu do Suzuki. Suzuki było bardziej precyzyjne w prowadzeniu, nie trzeba było się tak skupiać w zakręcie, Suzuki samo sie kładzie w zakrecie, moze mniejsze koło z przodu na asfacie lepsze. Przy szybkim ruszaniu Z DCT podniosło mi sie przednie koło :) Teraz mam dylemat. Na co dzień latam BMW R nine T.

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

Cześć Dominik, Honda Africa Twin ma dłuższe skoki zawieszenia które jest bardziej miękkie, więc zawsze przy hamowaniu będziemy odczuwać nurkowanie tego motocykla mimo zawieszenia typu upside-down, do tego duże przednie koło nie ułatwia jazdy po ciasnych zakrętach.
      Honda mniej chętnie od Suzuki V-Strom DL-1000 wchodzi w przeciwskręt, a więc trzeba ją nieco bardziej do tego zmuszać, motocykl jest także długi, jednak takie zestrojenie zawieszenia i budowa Hondy ma służyć do bezproblemowego pokonywania lekkiego terenu, dziur i gorszych dróg i faktycznie świetnie się w tym sprawdza.
      Suzuki V-Strom DL-1000 jest maszyną typowo turystyczną i zdecydowanie bardziej nastawioną na asfalty, motocykl jest twardszy, ma mniejsze w stosunku do Hondy skoki zawieszenia, nie nurkuje tak intensywnie jak Honda, ma oczywiście również inną kanapę, do tego świetne hamulce i całkiem niezły silnik, jednak osobiście wolę ten z Hondy, gdyż Suzuki w średnim zakrese obrotów bardzo drga, mnie to nieco przeszkadzało podczas jazdy.Niestety DL-1000 nie ma oświetlenia LED dostępnego u Hondy, za to przy zakupie można wybrać wersję kół, a te ze szprychami w przeciwieństwie do Hondy są bezdętkowe.Ogólnie oba motocykle są godne polecenie, ja z tych dwóch wybrałbym Hondę ;)
      Ostatnio miałem przyjemność odbyć jazdę testową nowym - BMW R nine T Scrambler 2019 i bardzo mi się podobał ten motocykl, będzie oczywiście materiał o nim z serii "Pierwsze wrażenia z jazdy" na moim kanale ;) LWG

@grohu 5 ปีที่แล้ว

@@Rafal.B wiec pozostaje mi tylko GS jako zloty środek

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

Dominik myślę że Ty jako użytkownik BMW będziesz się świetnie czuł na GSie, a jak oceniasz swój obecny motocykl, miałeś z nim jakieś problemy techniczne ? jak wygląda eksploatacja pod kątem kosztów ? czego Ci w nim brakuje poza jak sądzę większych możliwościach przewożenia bagażu i bardziej komfortowej kanapie dla żony ?

@grohu 5 ปีที่แล้ว

@@Rafal.B kupiłem 3 latka, serwisuje sam, serwisuje to za dużo powiedziane, wymieniam oleje, sprawdzam luzy na zaworach ( nie było konieczności korekcji). Moto jest prosty jak budowa cepa. Na gwarancji miał tylko wymieniany jeden uszczelniacz na lagach, ale to przy przebiegu 500km. Mocy aż nadto ;) ogolnie zadowolony jestem tylko czasem chętnie bym na szutry wjechał a jego szkoda. Gajnie się nim lata po winklach w Czechach. Na jedna osobe w sam raz.

@grohu 4 ปีที่แล้ว

@@Rafal.B no i mam Africe DCT, BMW poszlo .....

• @oski1446
    @oski1446 5 ปีที่แล้ว

a jest film z africą z 2017 roku który robiłeś?

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

Cześć, nie miałem jeszcze wtedy kamerki sportowej Garmin Virb Ultra 30, dlatego na tym filmie nie ma materiału z trasy, link do filmu masz tutaj:
      th-cam.com/video/h3AJ9T2bGsw/w-d-xo.html

• @FaZieRox
    @FaZieRox 5 ปีที่แล้ว

jak wygoda? bmw f750gs vs Africa ?

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

Cześć, zdecydowanie wygodniejsza jest Honda Africa Twin, ma szerszą kierownicę, ale też bardziej dynamiczny silnik, lepsze zawieszenie, hamulce i większy zbiornik paliwa. Piona ;)

• @andrzejkrkuf
    @andrzejkrkuf 3 ปีที่แล้ว

wszystko pięknie ale:) jak się przekracza prędkość to nie powinno być zdziwienia, że z bielan wyjechał dostawczak, jak niby ma stamtąd wyjechać? w pychowicach jest 40 macie 74:) też tak na moto jeżdżę ale liczę się z tym że może ktoś po zakręcie z podporządkowanej wyjechać:) a test fajny, lwg

@Rafal.B  3 ปีที่แล้ว

Zgadza się Andrzeju, ale sam musisz przyznać że taka prędkość dla motocykla to jakby stał ;)
      Tą jazdę testową prowadził Dyrektor, robił tu za niańkę więc wszelkie uwagi przekierowuję do niego ;)
      Dzięki za komentarz i łapkę. Lewa

• @andrzejkrkuf
      @andrzejkrkuf 3 ปีที่แล้ว

@@Rafal.B to nie miała być krytyka tylko obrona białego dostawczaka, tam wyjeżdża się w ciemno i tylko tyle, lwg

• @gkrz67
    @gkrz67 4 ปีที่แล้ว

Ile masz wzrostu ? jeśli można wiedzieć ?

184 cm ;)

• @Roberto-op9vi
    @Roberto-op9vi 5 ปีที่แล้ว

Witam,mala prosba
    Moglbys zrobic maly tescik z DCT

Będzie ;) Piona

• @tomaszjan8598
    @tomaszjan8598 6 ปีที่แล้ว

Ciekawy filmik. Ale mam propozycję, przejedź z Woli Justowskiej do Przegorzał ale terenem, m in ulicą Za Strzelnicą i pokaż filmik, ok? :-)

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว

Tomasz Jan - jak tylko kupię ten motocykl, to spełnię Twoją prośbę :)
      LWG

• @tomaszjan8598
      @tomaszjan8598 6 ปีที่แล้ว

A za ile kupujesz, bo czekam na filmik?
      :-)

@mototroter 5 ปีที่แล้ว

Spróbuj wersję DCT. Skok jakościowy jazdy jest niewyobrażalny.

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

Hej, jeździłem z tą skrzynią już kilka razy wprawdzie Hondą NC750X DCT, ale jestem jej zwolennikiem, więc na pewno w mocniejszym motocyklu jakim jest Africa Twin sprawdzi się znakomicie ;)

@mototroter 5 ปีที่แล้ว

@@Rafal.B Też jeździłem NC750X DCT ale dopiero Afryka DCT zrobiła na mnie piorunujące wrażenie. Spróbuj bo warto.

@Lazy Honda Całkiem możliwe. Niestety Cross Tourer nie przypadł mi do gustu z uwagi na dziwnie wysoki środek ciężkości i swoją masę. Nazwałem go "Kowadło z silnikiem rakietowym". ;-)

• @rubanowicz
    @rubanowicz 5 ปีที่แล้ว

Jeździłem pierwszym modelem.Gryzłem się ze kupiłem SX-a(mojego pierwszego) lecz po przejaszczce nie zaczarował mnie.Honda poszła nie w vke...szkoda

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +1

Remigiusz na szczęście na rynku jest motocykli do wyboru do koloru, każdy znajdzie coś dla siebie ;)
      Mnie akurat bardzo odpowiada silnik CRF1000L w Hondzie i wolę go zdecydowanie od V-ki - Suzuki DL-1000.
      Dzięki za komentarz i łapkę. Piona ;)

• @raulkravet
    @raulkravet 5 ปีที่แล้ว

Świetne moto, czy ma ktoś może informację o dostępności w nim tempomatu. Pozdrawiam

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

Rafał muszę Cię zmartwić, ale tempomat w tym motocyklu w ogóle nie jest dostępny a szkoda, bo na dłuższych przelotach autostradami bardzo by się przydał w tej Hondzie.
      Pozdrówko ;)

• @raulkravet
      @raulkravet 5 ปีที่แล้ว

@@Rafal.B Dzieki za informację, tak też myślałem że jest niedostępny ale nie mogłem znaleźć potwierdzenia. Brak tempomatu to poważny błąd w motorze tej klasy.

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +1

Brak tempomatu to jeszcze można przeżyć, ale tu nie ma nawet wbudowanego fabrycznie gniazda zapalniczki (trzeba za to dopłacić), brak takiego podstawowego elementu jak zasilanie nawigacji, telefonu itd. w motocyklu klasy Adventure i jeszcze za takie pieniądze to kpina !

• @michals1108
    @michals1108 6 ปีที่แล้ว

Ile masz wzrostu?

184 cm.

• @PaulADV
    @PaulADV 6 ปีที่แล้ว

Jak gada...? Jak każda Honda :)

• @HajtoTimaSek
    @HajtoTimaSek 6 ปีที่แล้ว

Też mam taki zgryz... Do wyboru Tiger 800, Africa Twin albo VStrom 650...

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว

Najtaniej wychodzi Suzuki, Tiger 800 ma dosyć drogie przeglądy, Honda Africa Twin to klasa sama w sobie, większość producentów się na niej wzoruje, np. BMW F850GS ☺️
      Jeśli już dłużej jeździsz, to powiem tak iż Suzuki V-strom DL-650 szybko Ci się znudzi.

• @HajtoTimaSek
      @HajtoTimaSek 6 ปีที่แล้ว

Krótko jeżdżę 10-15k km w sumie na dwóch kółkach. Mam GSR600 i więcej mocy mi nie potrzebne. Szukam moto do dłuższych wypadów bo problem zaczyna się gdy trzeba wjechać na autostradę lub jechać dalej niż 200km. Ostatnio zapakowałem się w Tank Bag i torbe przyszpanderowaną na zadupek, ale nie było to zbyt wygodne.
      Szukam więc pakownego moto, zdolnego do pokonywania dużych dystansów w spokojnym tempie. Problem jest tylko taki, że będę musiał chyba kupić w ciemno bo mnie prawko trzyma :(

• @gregorysobczuk5870
      @gregorysobczuk5870 6 ปีที่แล้ว

@@HajtoTimaSek
      Czolem! Radze Ci w miare sytuacji tego nie rob. Szukaj kolegi/stryja/listonosza, byle kogo kto ma jedna z tych maszyn by choc dotknac. Jeszcze nighy nie kupilem moto gotowego dla mine. Kazdy wymaga majsterki. Duza kasa, duze rozczarowania. Co do toreb to popatrz na 21brothers. Polska firma. Wziolem je do Moab i zdaly egzamin. Powodzenia kolego!

• @barbaramarzec3074
      @barbaramarzec3074 5 ปีที่แล้ว

Ja tez.

• @szeryf3568
    @szeryf3568 6 ปีที่แล้ว +1

Tylko Honda😉

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว

Honda już od dawna mi imponuje tym że cały czas idzie do przodu, motocykle są mega fajne i nowoczesne, Africa Twin bije na głowę innych producentów 🙂

• @szeryf3568
      @szeryf3568 6 ปีที่แล้ว

RafałB w 100% sie z Toba zgadzam😊

• @Ojerry77
      @Ojerry77 5 ปีที่แล้ว

@@Rafal.B nawet GSa? :P

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +1

Cześć, no nowy R1250 GS jest naprawdę fajny, w sumie powoli minie sezon jak ludziska na tm jeżdżą, można więc będzie wysunąć jakieś wnioski na temat trwałości i bezawaryjności tego silnika.
      Na pewno to BMW jest jednym z niewielu motocykli jakie chciałbym mieć i którym świetnie mi się jeździło, ale gdybym miał więcej śmigać po szutrach to jednak wybrałbym.. nową Hondę CRF1100L Africa Twin 2020 ;)
      Ta maszyna w końcu będzie miała w wersji Adventure Sports opony bezdętkowe, czytelny wyświetlacz TFT i tempomat, czego tak brakowało w obecnej wersji. LWG ;)

• @Ojerry77
      @Ojerry77 5 ปีที่แล้ว +1

@@Rafal.B Też mam dylemat pomiędzy GSem a AT 2020 :) W planach Syberia i Kaukaz

• @badolog
    @badolog 4 ปีที่แล้ว

Tryb ,,urban" po włączaniu wychodzą gigantyczne uszy

Tryb "Urban" w tłumaczeniu oznacza miejski ;) Lewa

• @fr9155
    @fr9155 5 ปีที่แล้ว

Jednego nie rozumiem .Po jaką cholerę honda w motocyklu tak naprawdę przeznaczonym na szosę bo to przecież nie adventure sport stosuje opony z dętakami? Ciekawe kto w trasie będzie je zmieniał w przypadku złapania kapcia na odludziu tak jak by nie można zastosować opon bezdętkowych...Kołek dwa naboje i po problemie.Japończycy zawsze coć przekombinują.

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว +1

Cześć, mam dokładnie takie samo zdanie, co ciekawe w najnowszym modelu CRF1100L który ma się pojawić na wiosnę 2020 roku zastosowano te same koła z dętkami.. gdzie np. BMW stosuje koła ze szprychami ale z nyplowaniem w rantach felg, co umożliwia zastosowanie opon bezdętkowych.
      Dzięki za komentarz i mam nadzieję łapkę. Piona ;)

• @robsonenduro3316
    @robsonenduro3316 5 ปีที่แล้ว

zgadza się te 7 trybów plus poziomy hamowania silnikiem? bez sensu, kto to bedzie używał.

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

Faktycznie zbyt dużo tych trybów, podczas jazdy trudno było odróżnić je od siebie ;)

@Piomal78 6 ปีที่แล้ว

Jak dla mnie mega fajny sprzęt. Ale w tej kasie powinien mieć w standardzie gniazdo, tempomat i przeglądy co 10 tyś. Nie wiem jak tegoroczne modele ale poprzednie miały co 6 tyś. Trochę porażka.

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว

Gniazda dalej nie ma, ale przeglądy jakoś co rok lub 12 tysięcy km.
      Obecnie jest świetna promocja, jeśli kupisz taką wersję którą jeździłem (zwykłą), to możesz sobie dobrać akcesoria do kwoty 4 tysięcy gratis 😁

@Piomal78 6 ปีที่แล้ว +1

Dzięki. W zeszłym roku przerabiałem temat zmiany moto właśnie z dł 650 takiego jak Ty masz. Próbowałem różnych motocykli. Skończyło się na ktm 1090.

Może ogarnę jazdę KATem takim jak Twój 🙂

@Piomal78 6 ปีที่แล้ว

Spróbuj. Ciekaw jestem twojej opinii. 👍👎

To zmienili bo w zeszłym roku było co 6 tyś. Tak samo było z v-stromem. Jak ja kupowałem było co 6 A później już co 12.
      Taką adventure sports też bym z chęcią przytulił. Ale cena ...
      Pozdro

@W.Arc. 6 ปีที่แล้ว

Hej. Honda daje jazdy testowe wyłącznie z kimś z ich personelu?

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว

Cześć, tak przynajmniej tak jest u krakowskiego dealera Arher, mnie to akurat w ogóle nie przeszkadza.

@W.Arc. 6 ปีที่แล้ว

Jakby nie patrzec, facet wyznacza trasę. Nie pojedziesz tam gdzie chcesz, czy jak szybko chcesz, wiec w jakimś stopniu ogranicza test, no ale.. na szczescie Honda jest poza polem zainteresowania, wiec.. ;)

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว

Oczywiście masz rację, trasę i także prędkość, ale z drugiej strony z tego salonu nie bał bym się kupić motocykla testowego, bo jest pewność że nikt go tu nie zakatuje podczas takiej jazdy, a uwierz są różni kierowcy..
      Kiedyś w Suzuki koleś wziął sportowego tysiąca z przebiegiem około 500 km. i po godzinie wrócił z tylną oponą spaloną, obsługa salonu zapytała co robił że guma tak wygląda, a koleś stwierdził że "chciał sprawdzić jak pali gumę.." oczywiście obciążyli klienta kosztem nowej opony i trafił na czarną listę.
      Niektórzy chcąc coś załatwić w mieście biorą sobie testówkę, bo za darmo, wygodnie mogą podjechać i parkować gdzie chcą.
      Taka Ameryka 😁

@W.Arc. 6 ปีที่แล้ว

modnie się obecnie na to określa - polskie cebulactwo. Sens by miało większy, jakby osoba z salonu jechała za osobą testującą, tak by się nie miało ograniczeń w postaci jego stylu jazdy. Na dniach będę brał MT09 i nowe SV650A

• @mariuszjastak8406
    @mariuszjastak8406 6 ปีที่แล้ว +1

a nie mówiłem ha ha

Mariusz Honda to Honda, jest mega fajnym motocyklem, pomyśl nad zmianą.. 😀

• @TheTomek8831
    @TheTomek8831 4 ปีที่แล้ว

Miałem sprzedałem .Motocykl bez duszy . Stara Africa to jest prawdziwy motocykl . Zawieszenie zepsute zbyt miękkie . Łapie szime Nie polecam

@Rafal.B  4 ปีที่แล้ว

Cześć Tomasz, dzięki za podzielenie się z widzami swoją opinią, określenie "bez duszy" jest trochę mało precyzyjne ;)
      Honda AT CRF1000L jest specyficznym motocyklem, nie każdy lubi miękką charakterystykę jej zawieszenia i wysoką pozycję.
      Ciekaw jestem co teraz kupiłeś ? LWG

• @TheTomek8831
      @TheTomek8831 4 ปีที่แล้ว

@@Rafal.B Od 10-ciu lat Moto Guzzi Stelvio Wcześniej Varadero Oba rewelacyjne

• @carbonc821
    @carbonc821 5 ปีที่แล้ว +2

Motocykl bardzo ale to bardzo słabo wykonany, honda coraz bardziej tandetnie wykonuje MOTOCYKLE .
    Po małej wywrotce rama do wymiany .....

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

Waldek ale skąd wyciągasz takie wnioski ? jeździłeś Hondą Africa Twin dłużej ? Jeśli masz jakieś konkretne przykłady czy informacje to proszę napisz o nich w komentarzu. LWG

• @Egon30HW
      @Egon30HW 5 ปีที่แล้ว +1

@@Rafal.B na FB jest grupa Nowej AT i tam o tym było, po glebie potrafi odkształcić się rama, co uwidacznia pękający lakier w tych miejscach, także pisali o problemach z elektroniką, niestety kolega zatankował i już nie odpalił, laweta, serwis, wymiana jakiegoś modułu... idą w stronę BMW coraz mocniej

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

Znam temat tych ram.. niestety trudno się z tym pogodzić, ale japońskie motocykle będą coraz bardziej naszpikowane elektroniką, a to oznacza zwiększoną awaryjność.
      We wtorek będę jeździł testówką Hondą Africa Twin ze skrzynią DCT.
      Dzięki za komentarz i łapkę. LWG ;)

@Rafal.B  5 ปีที่แล้ว

No niestety słabo to wygląda z tego co piszesz, czyli pozostaje jeszcze sprawdzony i niezawodny motocykla jakim jest Yamaha XT1200Z Super Tenere z napędem na wał, który kosztuje w zasadzie tyle samo co Honda Africa Twin.
      Dzięki za komentarz. LWG

• @arek0303
    @arek0303 6 ปีที่แล้ว

Gravel to szutr.. że teren

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว

Arek to wiedziałem tylko dalej nie wiem który jest bardziej dynamiczny - Gravel czy Tour?

• @mototrippl
    @mototrippl 6 ปีที่แล้ว +1

Jeździłem w tym tygodniu Africą i wibrowała okrutnie...

• @michaelksiezopolski
    @michaelksiezopolski 6 ปีที่แล้ว

Nie powinienes wbijac 1-ki jak jestes w ruchu, nawet przy 2km/h

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว +1

Kwestia synchronizacji gazem i nie ma na prawdę problemu ☺️

@cider999 6 ปีที่แล้ว

Kryste, pół godziny filmu i nawet z asfaltu nie zjechałeś, co to za test dla Africki Twin!? 😁

@Rafal.B  6 ปีที่แล้ว

No Panie, znaczy że nie oglądałeś filmu do końca.. ;)
      Wiem że to długi materiał, ale na szuterek zjechaliśmy na chwilę, ja bym chętnie dłużej polatał tą maszyną w terenie, ale to Pan "niańka" wyznaczał trasę.
      LWG

@cider999 6 ปีที่แล้ว

@@Rafal.B Jezu, w którym miejscu? Obejrzałem cały, teraz przejrzałem na podglądzie... To musiało być mgnienie🙂

W 12:02 minucie filmu ;)

@@Rafal.B Jest! Chyba śpiący byłem 😉

• @polak9576
    @polak9576 2 ปีที่แล้ว

Sapiesz jak stary dziadek pchasz ten Moto