Varful Negoiu - traseu din Porumbacu de Sus

• เผยแพร่เมื่อ 4 ธ.ค. 2022
  • Traseul către Vârful Negoiu, al 2-lea cel mai înalt vârf din Munții Făgăraș și din țară, a început din Porumbacu de Sus.
    Fiind vorba despre o diferență de nivel de ~2000m, ne-am decis să îl parcurgem în 2 zile, cu cazare la Cabana Negoiu.
    Toată vara am urmărit prognoza pentru Vf. Negoiu, sperând să găsim 2 zile consecutive cu vreme bună, dar nu știu cum s-a făcut că mereu când aveam liber, prognoza arăta ploaie.
    Aproape că ne pierdusem speranța pentru anul acesta, mai ales că deja ninsese în Munții Făgăraș la final de Septembrie, când ce să vezi?! La mijlocul lui Octombrie prognoza indica 9h de soare în 2 zile consecutive.
    Nu am stat pe gânduri și am plecat către vârf.
    Ziua 1
    Tința pentru prima zi a fost să ajungem la Cabana Negoiu, așa că am plecat din București înspre Porumbacu de Sus.
    Pe Waze am pus Cariera de Piatră. Ajunși în Porumbacu de Sus, am trecut de un fel de târg cu suveniruri. La un moment dat am ajuns la o bifurcație de drumuri unde era un panou pe care scria mare sus - Cabana Negoiu 1546 și triunghi albastru.
    Am făcut stânga și la scurt timp drumul asfaltat s-a terminat și am continuat preț de 45 minute pe un drum forestier. Nu a fost nici cel mai bun dar nici cel mai rău drum forestier, cu răbdare se poate parcurge.
    Am ajuns la Cariera de Piatră unde am mai găsit câteva mașini parcate. Am parcat și noi mașina și ne-am continuat drumeția pe jos. Ne aștepta o urcare până la Cabana Negoiu de 6.5km, cu o diferența de nivel de 900m.
    Peisajele de toamnă pe acest traseu sunt de toată frumusețea, culorile copacilor incantandu-ne privirile în toate direcțiile.
    Cu un pârâu care se șerpuia când în stânga, când în dreapta noastră, ne-am continuat traseul către cabană. Nici nu am știut când a trecut o ora de mers și am ajuns la un marcaj pe care scria 1.5-2 ore până la cabană.
    Acesta este și ultimul punct până unde se poate urca cu mașina, de aici încolo începând un urcuș mai serios pe un drum mai îngust, pe care doar cu ATV-urile se poate urca.
    Dar bineînțeles, cel mai bine se poate urca la picior, că doar d-asta am venit la munte.
    Cu ochii după pastelul de culori cu care ne răsfață toamna, cele 2 ore până la Cabana Negoiu au trecut cât ai zice pește. A fost mai ușor decât ne așteptam, sau poate ne-am bucurat atât de mult de natură încât nu am băgat de seamă când am urcat cei 900m ca diferența de nivel.
    Ne-am cazat la Cabana Negoiu unde am și mâncat câte o ciorbă caldă și ne-am băgat la somn că să fim pregătiți pentru ziua următoare.
    O fi fost aerul de munte, om fi fost obosiți de pe drum, nu știu. Dar toți din grup am zis că nici acasă nu am dormit așa bine!
    Ziua 2
    Cum s-a luminat afară, hop și noi pe traseu. Toți eram nerăbdători să ajungem pe Vârful Negoiu.
    Ne aștepta o urcare de 4km lungime cu o diferență de nivel de ~1000m, deci mai greu de urcat decât în ziua precedentă.
    Am lăsat cabana în spate și imediat cum am intrat pe traseu, am ajuns la un pod. Am trecut peste el, când hop, dăm de altul, apoi de altul și tot așa. În total am trecut peste 14 poduri.
    Primul km din traseu este mai mult o plimbare, se merge aproape drept, iar cele 14 poduri au contribuit din plin la frumusețea deosebită a traseului, ca de basm.
    După ce am trecut de primul km, a început urcușul serios!
    Cam după jumătate de ora am ajuns la un panou pe care scria "Spre Vf. Negoiu prin Șaua Cleopatrei 1.5 - 2 ore".
    Din acest punct a urmat un urcuș greoi până când am ajuns sus pe creastă, în principal din cauza faptului că era zăpadă pe jos iar temperatura era scăzută (-7 grade), astfel încât se formase un strat destul de alunecos pe jos. Cu siguranță vara s-ar fi putut urca mai ușor pe aici.
    Înarmați cu multă voință am parcurs cu atenție această porțiune și am ieșit în creastă.
    Odată ajunși pe creastă, am scăpat și de frig. Pe partea de munte pe care am urcat noi era foarte frig și nu era deloc soare, iar pe cealaltă parte de munte era soare și cald, a trebuit chiar să ne dăm gecile jos. Aici am găsit un alt marcaj pe care scria "Vf Negoiu 1/2 ore".
    Ce era mai greu, deja trecuse. Am continuat în stânga către Vârf, deja îl vedeam in fața noastră.
    Altă tragere de inima ai când vezi vârful, jumătatea aceasta de ora nici nu știu când a trecut. A mai fost un urcuș puțin mai greu fix înainte de vârf, dar nici nu l-am băgat in seamă.
    În vârf este paradisul, soarele de pe cer ghidându-ne privirea până in depărtare, la fratele mai mare Moldoveanu.
    Știam că Vârful Negoiu nu se va lăsa cucerit ușor, dar tot efortul a fost răsplătit cu vârf și îndesat!!!
    Music: Mango by tubebackr is licensed under a Creative Commons License.
    creativecommons.org/licenses/...
    / tubebackr
    links.fanlink.to/tubebackr
    Support by RFM - NCM: bit.ly/3E5BuGW
    Music: Surfing [Original Mix] by Aftertune is licensed under a Creative Commons License.