Varful Pietrosu Rodnei 2303m - traseu de la Schitul Pietroasa Borsa

• เผยแพร่เมื่อ 9 ก.ค. 2024
  • Varful Pietrosu, avand o altitudine de 2303m, este cel mai inalt varf din Muntii Rodnei, ce fac parte din Carpatii Orientali.
    Locatia este de-a dreptul superba, punctul de plecare fiind Schitul din Borsa, Maramures, numit si Schitul Pietroasa Borsa.
    Detalii traseu:
    coordonate punct plecare - 47.62991, 24.65270
    GPX - www.komoot.com/tour/110409027...
    Descriere traseu:
    Peste tot in Maramures sunt locatii deosebit de frumoase, iar una dintre cele mai frumoase este Varful Pietrosu, cel mai falnic varf din Muntii Rodnei.
    Plecand de la Manastirea din Borsa am inceput drumetia pe marcajul cu banda albastra.
    Traseul poate fi impartit in doua bucati - de la Manastire pana la Lacul Iezer si de la Lacul Iezer pana la Varful Pietrosu.
    Prima parte a traseului, pana la Lacul Iezer este prin padure, are o distanta de 5.7km si o diferenta de nivel de 750m.
    Am impartit in felul acesta pentru ca am vazut multa lume care urca doar pana la Lac, se relaxeaza acolo, apoi se intorc in Borsa.
    Bucata aceasta de traseu se parcurge in aprox 2.5 - 3 ore, in functie de pasul fiecaruia.
    Se merge prin padure, pe un drum forestier pe care insa nu circula masini, doar drumeti.
    Am mai fost pana la Lacul Iezer acum cativa ani si fix inainte de lac este o statie meteo. Domnul care lucra la statie ne-a oferit atunci un foarte binevenit ceai cald si am stat putin la discutie. Ne-a spus ca drumul forestier este folosit in principal pentru a transporta o data la cateva luni provizii la statia meteo, sau mai este folosit de cei de la Salvamont, care au o cladire langa statia meteo.
    Bucata de traseu de la Manastire pana la Lacul Iezer nu este foarte dificila. Este putin solicitanta, fiind vorba de urcare pe munte, dar se poate parcurge in ritm lejer in aprox. 3 ore.
    Ajunsi la Lacul Iezer, s-a schimbat anotimpul.
    Daca pana aici am fost incojurati de verdeata si natura vie, lacul era aproape jumatate inghetat iar bucata de traseu de la Lac pana sus pe creasta a fost acoperita de zapada.
    Lacul Iezer este renumit ca este in forma hartii Romaniei, insa fiind acoperit cu zapada nu am putut sa observam forma lui.
    Locatia insa este nespus de frumoasa si este un loc unde ne-am intoarce la nesfarsit daca am putea.
    Este atat de liniste acolo iar Lacul este incojurat de munti.
    Iti lasa senzatia ca este un sanctuar al muntelui unde poti sa vii si sa uiti de orice problema, sa iti reincarci bateriile si sa pleci de acolo lipsit de griji.
    De la lac pana la varf este o distanta de 2km si o diferenta de nivel de 420m.
    In ciuda faptului ca diferenta de nivel este mai mica decat in prima parte a traseului, aceasta ni s-a parut mai grea.
    Poate si din cauza ca deja urcasem pana la Lac si eram deja obositi, poate si din cauza ca am urcat mai greu pe zapada, insa probabil principalul motiv este ca diferenta de nivel este comasata pe o distanta mai scurta, deci urcusul este putin mai abrupt pe alocuri.
    Pe toata durata traseului a fost racoare insa acum, ajunsi pe zapada si pe o portiune de munte unde nu batea deloc soarele, s-a facut de-a dreptul frig.
    Ajunsi in creasta, situatia s-a schimbat radical. Pe partea cealalta de munte era soare, cald si nu era deloc zapada.
    Din momentul incare am ajuns in creasta a mai durat aproximativ 15-20 minute si am ajuns in varf.
    Urcand in total o diferenta de nivel de 1300m eram cu totii obositi, insa privelistea din Varful Pietrosu ne-a depasit orice asteptare si ne-a facut sa uitam tot efortul depus.
    Am avut si noroc sa prindem o vreme buna in varf, cu cer senin si fara vant.
    In fata noastra se vedea, la poalele muntelui, orasul Borsa.
    Am stat cred ca jumatate de ora in varf. Dupa ce am urcat atat prin frig, ne-am incalzit si mai mai ca ne lua somnul acolo. Era atat de liniste si de frumos incat nu am fi vrut sa mai plecam!
    Desi este un traseu greu, este incredibil de frumos si merita facut cu siguranta!