TROGLAV (1913 m n.m.) - USPON IZ SAJKOVIĆA

• เผยแพร่เมื่อ 15 ก.ย. 2024
  • Uspon na Troglav iz Sajkovića 7.1.2023.
    Planina Troglav kao masiv dugačka je 30, a široka 10 km. Granično je područje između Bosne i Dalmacije i poveznica između Dinare i Kamešnice. Udaljen je svega 2 km od Hrvatske granice i 22 km od naselja Uništa.
    Troglav je kao i što sam naziv govori, planinski splet koji se sastoji od tri vrha ili tri glave (Mali 1661 m, Srednji 1790 m i Veliki Troglav1913 m), dok neki u njegovom imenu vide trag pred kršćanskog vjerovanja i staroslavenske mitologije.
    Zbog svoje visine sa vrha se neometano pružaju nezaboravni i prekrasni vidici u svim smjerovima, a ako je dan sunčan i kristalno jasan, sve čini na dohvat ruke. Jasno se vidi Dinara, Promina, Kijevski bat, Cetinsko i Livanjsko polje, Jezero Peruća, Kamešnica.
    Sajković je posljednje selo na putu Livno - Bosansko Grahovo, koje još pripada Livnu a smešteno je u podnožju Troglava, u Livanjskom polju. Do njega se stiže regionalnom cestom Livno-Bosansko Grahovo, tako da se skrene u spomenuto selo neposredno prije ulaska u selo Donji Kazanci.
    Vozimo po dobroj makafdamsko cesti preko napuštenih radničkih stanova ido tzv. Okretišta pored Poparića lokve. Korisnici šuma BiH su inače cestu uspona zapriječili zaključanom rampom.
    Na visini 1400 m nalazi se raskrižje planinarskoh putova sa kojeg je nastavak uspona moguć po dvije varijante: desno „Teža“ planinarska staza po imenu Mery, i lijevo „Lakša“ klasična planinarska staza.
    Planinarska staza vodi nešto oštrijim usponom do izlaska iz šume i dolaska na sedlo između Srednjeg i Malog vrha, sa kojeg se vidi masiv Troglava u svoj njegovoj veličini. Sa ovog mjesta za lijepa vremena, otvara se prekrasan pogled na Livanjsko polje.
    Sa spomenutog sedla staza vodi malo oštrije uzbrdo po obronku „Malog Vrha“ prelazi preko njega i nastavlja grebenom oko Sajkovačkog Ždrila do Velikog Troglava.