Sharm-el-Sheik, Egyiptom 2021 - nyaralás pandémia idején árakkal

• เผยแพร่เมื่อ 25 ต.ค. 2024
  • 2021.08.27-09.03. - Egyiptom, Sharm-el-Sheik, saját szervezésben
    Leírásunkat lásd a hozzászólások között.
    #Egyiptom #SharmElSheik #JazFanara

@gabortoth3980  2 ปีที่แล้ว +1

2021.08.27-09.03. - Egyiptom, Sharm-el-Sheik, saját szervezésben
    Repülés - charter járattal
    Minden előnyével és hátrányával együtt jól sikerült. Igaz, hazafelé a sharm-i reptéren másfél órás bejutási procedúrán estünk át (2 motozás, 6 útlevélellenőrzés).
    Egyébként oda és vissza is pontosan indultunk és érkeztünk.
    A repülőn a maszk viselése kötelező volt, és természetesen 72 órán belüli negatív PCR tesztre volt szükség a kijutáshoz. Hazafelé védettségi igazolvánnyal engedtek be, így lehetett elkerülni a karantén-kötelezettséget.
    A Ferihegyi reptéren még mindig meglepően jók az árak, érdemes több dolgot is itt megvenni, például az Egyiptomban elengedhetetlen fertőtlenítő folyadékot (ízlés szerint pálinka, jäger, Tatratea stb).
    Hotel - Jaz Fanara Resort -
    jazfanararesort.com-sharmelsheikh.com/
    Úgy gondoljuk, szerencsénk volt, mivel a több száz fős befogadóképességgel rendelkező hotelben legfeljebb, ha százan voltunk (igaz, ebből 90% orosz).
    Ezzel együtt az ellátás nagyon jó volt, elégedettek voltunk az éttermekben és bárokban történő kiszolgálással, a személyzet készséges, kedves és szolgálatkész volt.
    A szoba takarításával is minden rendben volt (ha kellett, ha nem, minden nap kaptunk tiszta törülközőt).
    A szállodának saját tengerpartja van, jobbra-balra le volt zárva, és nem jöhetett be olyan, aki nem a szálloda vendége volt - ezt egy karszalaggal tudták ellenőrizni, amit az érkezésünkkor kaptunk, és végig rajtunk volt. Sajnos ez minket is korlátozott, hiszen mi sem mehettünk át a szomszéd szálloda strandjára, így a szabad tengerparti séta nem volt lehetséges (erről tudtunk előtte is, de számunkra hihetetlen volt ezt megtapasztalni).
    Felejthetetlen a szállodához tartozó reef (zátony), a Rash Um El Sid, ami egyiptomi szinten is elismert merülőhely, amit az is bizonyít, hogy éjjel és nappal is több hajóval hozták más szállodákból az embereket merülni.
    Búvárkodás
    pyramidsdivingcenter.com/
    A szállodában van egy Padi búvár bázis, az ottani személyzet különféle merüléseket, programokat kínál Egyiptom-szerte. Mi egy egynapos túrán vettünk részt, a cél a Ras Mohammed volt, ahová hajóval vittek ki. Meglepődve tapasztaltuk, hogy a hajón a többség nem búvár volt, de volt lehetőség merülni egy profi merülésvezetővel. Összesen négyen merültünk, így nagyon kellemes és komfortos volt a merülés, a korallzátony pedig csodálatos élményt nyújtott.
    Meglepő volt a 15-20 évvel ezelőtti tapasztalatokhoz képest, hogy milyen sok hajóval támadják a zátonyokat. Rengeteg embert vittek egyszerre a zátonyokhoz, ami egy Nemzeti park, és azt tapasztaltuk, hogy az emberek nagy része nem is tudja értékelni, hogy hová vitték, tapossák a korallzátony tetejét egy selfie-ért, mert nem búvárok, többségük úszni sem tud. Korábbi tapasztalatok alapján figyeltek, vigyáztak erre a területre, hogy később is szép legyen, de az alapján, amit most láttunk úgy érezzük, hogy ha így megy tovább, akkor pár éven belül tönkre fogják tenni a turisták azt a szépséget, ami miatt most érdemes ide látogatni. Pedig jelenleg is van még fantasztikus látnivaló a víz alatt, meg kéne ezt őrizni.
    Old town - Old market
    Taxival bementünk az óvárosba. Itt meglepődve tapasztaltuk, hogy minden oroszul van kiírva, és az árusok, eladók is automatikusan oroszul szóltak hozzánk. A legutóbbi ottjártunkkor (15 éve) még angolul is alig tudtak, de azóta megtanultak oroszul is! Ennyire megnövekedett az orosz turisták mennyisége ezalatt az idő alatt!
    Az internetet úgy oldottuk meg, hogy vettünk egy egyiptomi vodafonos SIM kártyát 10 Giga adattal. Ez végig jól működött, megbízhatóan működött.
    Viszont meglepődtünk azon, hogy a Skype telefon funkcióját egy nap után elérhetetlenné tették, nem volt használható (ez az ország sajátosságai közé tartozik).
    Pénzváltás
    A hotelben volt egy váltó automata, mi itt oldottuk meg a pénzváltást. Eurót és dollárt is váltott, igaz, nem minden bankjegyet fogadott el (nem tudjuk, miért).
    Összegzés
    Mi ezt a nyaralást egy Horvátországba tervezett út helyett hoztuk össze nagyjából 24 óra alatt, igazi last minute utazásként. A PCR teszt eredménye még nem volt meg, amikor megvettük a repjegyet. Ez jelentett némi kockázatot, de bevállaltuk és megérte. A szállást aznap délután 2-kor foglaltuk le, miután meglettek a teszteredmények. A hotelszobát éjfél után már birtokba is vettük, ahol azonnal kellemes meglepetés fogadott, mert tudták, hogy későn érkezünk, és bekészítettek nekünk egy kis vacsorát, ami jól is esett a hosszú út után.
    Ekkor még nem is sejtettük, hogy milyen csodálatos kilátásban lesz részünk az erkélyről, ez csak reggel derült ki. Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a szálloda egyik legjobb elhelyezkedésű szobáját kaptuk meg, közel a tengerhez és a pool bar-hoz. Ez persze akár gond is lehetett volna, hogyha sokkal több vendég van és éjszakáig tartó bulizás ment volna.
    Üröm az örömben: első nap tönkrement a kameránk, amivel vízalatti felvételeket tudtunk volna készíteni, így mindenféleképpen visszatérünk, hiszen a Vörös tenger élővilága csodálatos.

• @villertmonika3171
    @villertmonika3171 2 ปีที่แล้ว

Szia Gábor! Köszi a részletes infokat, jó lett a videó! Azt szeretném megkérdezni, volt-e gyomor problémátok az út alatt, ha igen kellett-e gyógyszer? Ha nem, esetleg elmondható-e, hogy ez egy olyan színvonalú szálloda, hogy sem rajtatok, sem a vendégeken nem láttátok nyomát gyomor gondoknak. Köszi a választ előre is!

@gabortoth3980  2 ปีที่แล้ว

Kedves Mónika!
      Ezen az úton, amit a filmben bemutatok nem volt gyomor problémánk 😊
      Viszont 9 hónappal később (azaz 2022- júniusában) visszatértünk ismét egy túrára.
      Természetesen a Jaz Fanarában laktunk. Meglepő, de a rövid idő alatt is sok változás történt a helyen.
      Itt szerepelnek jó és rossz dolgok is. A teljesség igénye nélkül felsorolok párat.
      Szerintünk emeltek a szolgáltatások minőségén. Heti 3 alkalommal van vacsora a teraszon. Több és jobb képességű pincérrel dolgoznak. A vendégek nemezti összetétele nagyon megváltozott. Nem voltak oroszok, sok volt az angol, olasz, francia család. Kb.1/3 os volt a szálloda kihasználtsága.
      Szomorú, de az a szoba, ahol először laktunk, (azaz ami itt szerepel a videóban) használhatatlanná vált. Megroppant az erkély része így lezárásra került az egész épület azon oldala/vége. ☹
      Nagyon meleg volt ebben az időszakban. Voltak bőven +40 C°-os napok. Sajnos az utolsó két napra engem is utolért a fáraó átka, azaz emésztési problémák jelentkeztek. Megoldás lehet az Antinal tabletta, amit a recepción is adnak. Nem tudom, nem hiszem, hogy a szálloda lenne a ludas ez ügyben. Gyanítom inkább az utolsó hajós szafarin ehettem valamit, amit nem kompenzált jól a gyomrom.
      Természetesen készülök filmmel, de még nincs kész. Meglepő volt tapasztalni, hogy hogyan alakultak az idei árak. Eggyel több éjszakát töltöttünk a szállodában, de kevesebbet fizettünk $-ban mint tavaly szeptemberben.

• @villertmonika3171
      @villertmonika3171 2 ปีที่แล้ว

@@gabortoth3980 Köszi a gyors és részletest választ!

• @adamecseri5807
    @adamecseri5807 2 ปีที่แล้ว

Jók a zenék mi a címük?

@gabortoth3980  2 ปีที่แล้ว

Szia Ádám!
      John Tesh - Heart of the sunrise
      Allena - Appelle Moi (Demeter remix)