Ensimmäinen yhteinen vaellus vaimoni kanssa | Karhunkierros 2023

• เผยแพร่เมื่อ 29 ก.ย. 2023
  • Kesällä 2023 vaimoni yllätti minut ja kertoi haluavansa mukaan jollekin vaellusreissulle. Kuusamo on ollut meille aikaisemminkin mieluinen lomakohde, joten päätimme ottaa suunnaksi Karhunkierroksen. Karhunkierroksella pääsee kiertämään käytännössä kaikki Oulangan kansallispuiston hienoimmat kohteet ja samalla pääsee kokemaan useamman päivän vaelluksen vaihtelevassa maastossa.
    Matkustimme Rukalta Hautajärvelle kätevästi yhteisbussilla. Vietimme polulla kolme yötä ja neljä vaelluspäivää. Yövyimme Taivalkönkäällä, Jussinkämpällä ja Porontimajoella. Viimeistä päivää lukuunottamatta kuljimme reilut 20km päivässä. Viimeisen päivän matka oli vähän lyhyempi, joskin maasto oli haastavampaa. Kelit olivat todella lämpimät, eikä reissulla satanut kuin yhden pienen kuuron ajan.
    Matkalla tapasimme monia innokkaita vaeltajia, onhan tämä Suomen suosituin vaellusreitti. Terveiset kaikille vaelluskavereille, jos satutte katsomaan tämän videon!
    Kaiken kaikkiaan vaellus oli mahtava kokemus. Oli kiva päästä jakamaan omaa vaellus- ja luonto-intoa vaimon kanssa. Jälkikäteen olemme jutelleet, että voitaisiin lähteä useamminkin vaeltamaan yhdessä. Seuraavalle reissulle otetaan kyllä myös koira mukaan!
    #retkeily #vaellus #karhunkierros

• @a.j924
    @a.j924  +4

Kiitos todella hyvästä erävideosta kiitos kuuluu teille molemmille hyvää syksyn jatkoa 👍😎

• @Kalaukko28

Hyvä video 🙂👍

• @reijolahti8595

Hyvä video, kiitos. Hennalle iso peukku.

• @minnawigchering8474

Olipas kivasti soljuva filkka. Viisi tähteä ⭐⭐⭐⭐⭐ Hennalle rinnalla kulkemisesta ja Viivi kuriirille loistavasta ylläristä!

• @juhakauhanen6292

Kivaa reissutarinaa ja hyvä video. KIITOS 👏👍🌞

• @ristolindroth3745

Kaksikertaa olen käynyt. Hieno vaellus oli teillä, naiset jaksaa siihen mihin miehetkin ja monesti enemmänkin. Vaimo on yllättänyt minutkin jokakerta kestävyydellä. Vaikka 23kg hällä rinkka. Kiitos videosta teille molemmille 🤝👍👍

• @leenapesonen1184

Kiitos videosta..kierros tehty 1983 kokonaisuudessaan..nyt näytti, että on kovasti " helpotettu " reittiä..silloin kavuttiin nelinkontin mäkiä..mutta ihanat muistot ja lukuisat valokuvat otettu reissusta..sen jälkeen vuosien saatossa käyty Vätsärit ja Uk- puisto useamman kerran..❤👍

• @uffepappa

Olipas kivan näköistä tekemistä! Aika vauhtia ootte jaksaneet painella.

• @sampainvideos

Kiitokset asiallisesta ja hyvästä videosta.

• @railihyvonen6332

Hieno reissu teillä oli kiva seurata.itse kävin tänä syksynä vaelteleen Etelä-Konneveden kansallispuistossa huikeet oli maisemat sielläkin suosittelen👍

• @markolehtonen5094

2020 kesällä lähdin uhmakkaasti suorittaan Karhunkierrosta, paljon olin retkeillyt(mielessäni)🤣ja hankkinut varusteita teitä retkitubettajia seuraamalla, mitä ketäkin oli todennut hyväksi....Nooh Hautajärveltä startti ja eka ja viimeinen yö sillä kertaa Taivalkönkäällä kun tosiaan ittekseni olin liikkeellä nin se meni sen suorittamisen puolelle sensijaan että olis nauttinut maisemista,,,viikon olin varannut koko settiin...mutta Oulangan luontokeskukselta tilasin taksin takasin Rukalle , jossa auto odotti....jatkoa odotellessa ja enemmän nautiskelua luonnosta ja vähemmän kiirettä...Kiitokset hyvästä videosta👍

• @koirareissut

Kiitos videosta! Kävin koiran kanssa samalla vaelluksella näköjään pari-kolme viikkoa teidän vaelluksen jälkeen (olikohan meillä sama telttapaikka Jussinkämpällä...ehkä). Ootte te kovakuntoisia, me mentiin viiden yön taktiikalla ja silti oli aika rankkaa 😃 Ite opetin/totutin koiran riippusiltoihin pentuaikana, niin ei ole aikuisiällä ollut mitään ongelmaa noiden suhteen. Koira oli 4 kk vanha kun varta vasten etelästä lähdettiin Kuusamoon ja käveltiin osa Pienestä Karhunkierroksesta, jotta koira pääsi kävelemään riippusiltoja. En sitten tiiä, miten vanhemman koiran totuttaminen mahtais sujua. Kai nami on kova konsultti 😉

• @user-wl5yo5gi9o

Itse hankin viikon Ukk-vaelluksen jälkeen polkujuoksukengät, Hokan CHALLENGER ATR 6 .

• @tmitzu
    @tmitzu  +1

Syyskuun toisella viikolla sama reissu. Koira oli mukana, sitä pelotti kovasti riippusillat, mutta uskalsi mennä, kun kovasti kannustin! 25-kiloinen koira, niin ei sitä oikein ylikään voinut kantaa. Kaverin koira uskalsi mennä tuosta vaan! Telttapaikat oli kivisiä ja juurisia ja vessat täynnä, muuten ei moitittavaa 😊 4 yön taktiikalla mentiin, loukkasin vähän nilkkaa kaatuessani polkujuoksukengissä ekan päivän iltana, mutta kävelemään pystyi ensiavun jälkeen sisulla ja särkylääkkeillä 😄

• @petrikauppi4615

Hieno reissu teillä. Toissasyksynä kävimme vaimon ja toisen pojan kanssa Konttaisella. Kävelimme myös Valtavaaralle jonain päivänä. Mökkeilimme siinä Porontimajärven rantamilla. Vedensuodatin pitäis hommata. Kyllästyttää noissa erämökkihommissa tuo veden kantaminen. Joskus käy tuuri ja on joku lähde lähistöllä. En ole saanut vatsatautia koskaan, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin. Onko suosituksia veden suodattimista? Niitähän on iso valikoima ja isolla hintahaitarilla.. Toivottavasti sait kipinän retkeilyyn sytytettyä vaimolle.

• @sarivuorinen6639

Ollaan käyty monesti monta pätkää mutta ei koskaan kokonaan kerta heitolla eli maisemat kyllä tutut❤kiva oli olla teidän mukana😊

• @suvis1198

Kiva että sait vaimon innostumaan. Aika kovia päiväetappeja teillä, itsellä 15km alkaa olla maksimi, mutta mieluummin saisi jäädä lähemmäs 10ntä. Jään mielenkiinnolla seuraamaan, miten seuraavat koiravaellukset Sissin kanssa onnistuvat :)

• @JK-gn5jr

2018 kävin 🐻-kierroksen, oli eka "iso" vaellus, jonka menin yksinäni. Menin reitin jostain jo unohtuneesta syystä toiseen suuntaan ja ai että kun oli noi Rukan mäet ihania kiivetä täydellä rinkalla.😂

• @kuvaajapariskunta8352

Paljasjalkakengät käyttöön vaan, ni saa lihaksistonki samalla kuntoon kun jalka joutuu työhön mihin se on tarkoitettuki ☺️👍🏼

• @MattiTrails

Joo, kesällä tuli kierrettyä tuo kirjaimellisesti samoihin aikoihin, kun näimme teidätkin siellä matkalla ekana päivänä. Meillä oli 5 päivän taktiikka käytössä.