Varful Postavaru - traseu din Cheile Rasnoavei

• เผยแพร่เมื่อ 16 พ.ย. 2022
  • Masivul Postavarul face parte din Carpatii de Curbura. Sunt mai multe trasee catre Varful Postavarul, ce are o inaltime de 1799m, iar noi am decis sa-l parcurgem pe cel cu plecare din Cheile Rasnoavei.
    Nu ne-a venit sa credem cand am vazut ca, in Noiembrie, prognoza indica 9 ore de soare pe Masivul Postavarul. De multe ori nici vara nu gasim asa prognoza buna in weekend, cand putem si noi sa mergem, d-apoi acum, in Noiembrie!!!
    Detalii traseu:
    -lungime dus-intors: ~13km
    -diferenta de nivel: ~900m la dus. Avem si la intors de urcat o diferenta de nivel de ~100m
    -dificultate: nivel mediu - este nevoie de o conditie fizica buna
    -marcaje:
    -triunghi rosu: Cheile Rasnoavei - Spinarea Calului 1020m
    -dunga galbena: Spinarea Calului 1020m - Poiana Trei Fetite 1630m
    -cerc rosu: Poiana Trei Fetite 1630m - Varful Postavaru 1799m
    Imagini de pe traseu gasiti in video, iar traseul detaliat putin mai jos:
    Ca sa ajungem la punctul de plecare, am pus pe GPS locatia "Poiana Inului" din Predeal. Din Bucuresti se merge prin Valea Prahovei pana la Predeal, dupa care facem stanga inspre Paraul Rece. Avand ca destinatie "Poiana Inului", la un moment dat o sa iesim de pe soseaua asfaltata si continuam pe un drum forestier, pe care se poate merge lejer cu orice masina.
    Am ajuns la un moment dat la o bariera unde scria Acces interzis, asa ca am parcat acolo masina si am inceput drumetia pe jos.
    Triunghi rosu:
    Inca de la intrarea pe traseu era un afis mare pe care scria sa fim atenti la ursi. Din fericire pentru noi si ursii au fost atenti la noi asa ca nu ne-am intalnit pe traseu. Bineinteles ca am avut fluier la noi si din cand in cand ne faceam simtita prezenta.
    Aceasta portiune este cea mai usoara de pe traseu, avand de urcat o diferenta de nivel de ~100m pana la urmatorul reper. La inceput sa merge aproape drept, dupa care incepe un usor urcus pana la Spinarea Calului, la o altitudine de 1020m.
    Dunga galbena:
    Ajunsi la Spinarea Calului, am parasit traseul cu triunghi rosu si am inceput sa il urmam pe cel cu dunga galbena. De aici a inceput si urcusul mai serios.
    Pana la urmatorul reper de pe traseu, Poiana Trei Fetite, avem de acoperit o diferenta de nivel de 610m, 2/3 din totalul pana la varf.
    Avand in dreapta noastra belvedere catre Piatra Mare, am continuat drumetia. Pe dunga galbena au fost rare portiunile unde am mers drept sau in usoara coborare, mare parte fiind doar urcus.
    Am luat cateva pauze mici, ba de mancare, ba de odihna, ba de admirat frumusetea toamnei in padure si asa am ajuns la Poiana Trei Fetite.
    Cerc rosu:
    Avand o altitudine de 1630m, Poiana Trei Fetite este si locul unde am parasit traseul cu dunga galbena, care mergea mai departe catre Cabana Postavaru si am continuat drumetia pe cerc rosu catre Varful Postavarul.
    De aici si pana la varf mai avem de acoperit o diferenta de nivel de 169m.
    Nici nu am intrat bine pe cerc rosu, ca am ajuns intr-un luminis unde am ramas uimiti de frumusetea locului. Soarele a fost prietenul nostru si ne-a calauzit privirile pana departe, la Muntii Fagaras.
    Am profitat la maxim de ocazie si am facut poze in stanga si in dreapta.
    Dupa cateva minute de mers, hop ajungem la o portiune cu lanturi. Uitandu-ne de sus de unde eram, in jos unde trebuia sa ajungem, parea cam abrupt. Cu atentie am coborat pe lant si dupa aceea, uitandu-ne de jos in sus de data asta, nu ni s-a mai parut asa infricosator. Este vorba despre perspectiva, nimic mai mult.
    De aici nu a mai durat mult si am ajuns pe creasta.
    Aceasta ultima portiune nici nu stim cand a trecut. In spate vedeam Muntii Fagaras si Piatra Craiului, in dreapta vedeam Muntii Piatra Mare. In stanga, telecabina din Poiana Brasov si in departare Brasovul.
    Uite asa, cu ochii in toate directiile, ne-am orientat privirea si in fata si hop ne-am trezit la Varful Postavarul.
    Am mai fost si alta data pe acest varf, dar nu am avut priveliste si vreme frumoasa ca acum.
    Muntele ne-a rasfatat si de data aceasta!
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Alte drumetii - • Salina Slanic Prahova ...
    Aboneaza-te aici - / @lamunte
    Facebook - / drumetiipemunti
    Song: Ikson - Lights (Vlog No Copyright Music)
    Music promoted by Vlog No Copyright Music.
    Video Link: • Ikson - Lights (Vlog N...
    Song: Fredji - Happy Life (Vlog No Copyright Music)
    Music provided by Vlog No Copyright Music.
    Video Link: • Fredji - Happy Life (V...