Vidikovac BILJEŠKA STENA - planina Tara

• เผยแพร่เมื่อ 9 ก.ย. 2024
  • Vidikovac Bilješka stena nalazi se na Predovom Krstu na planini Tari.
    Udaljena je od Predovog krsta oko 6km, na 1225m nadmorske visine. Odavde se pruža prelep pogled na jezero Perućac, reku Drinu i Bajinu Baštu. U blizini se nalazi mala koliba, koju je sagradila filmska ekipa za potrebe snimanja Lalićevog filma - "Ptice koje nikad ne polete".
    Nekoliko stolova i klupa na otvorenom omogućavaju odmor dok se uživa u pogledu. Na ovoj lokaciji može se videti i Pančićeva omorika (relikt i endemit Balkanskog poluostrva).
    Snimano 4. oktobra 2020.godine.

• @beogradgagi
    @beogradgagi 3 ปีที่แล้ว +1

Divno!

• @neshpejak5339
    @neshpejak5339 3 ปีที่แล้ว +12

Kako do Biljeske stene?
    To je pitanje koje sam guglao pre samog odlaska na Taru. I forumi ali i blogovi su mi davali sledece objasnjenje…
    Uspon od jezera, dodjes do Predovog krsta i onda 6-7km ili 5km makadama i to je to.
    Kada sam se nasao u situaciji sa jos 2 ljudi (ja NS, BG i ZR) situacija je ispala nesto drugacija.
    Zasto? Pa kada dodjete do Predovog krsta imate nejasnu situaciju, u pat ste poziciji. Predov krst je raskrsce i necete znati gde treba.
    Ali hajdemo od pocetka…
    Kada idete automobilom pored jezera Perucac (km-dva od hidrocentrale) i prodjete kapiju na kojoj pise Nacionalni park Tara i tunele (od kojih je jedan jako uzan), put ce polako poceti da vas vodi
    ulevo.
    Od te tacke pa do vidikovca Biljeskih stena imate tacno 17 km.
    11km je asfalt.
    6km makadama je ravno bez rupa ili kamencuga na koje bi ste ‘nazuljali’ karter.
    Budite obazrivi jer pored toga sto je isti uzan, postoje mesta sa odronom ali i delovi asfalta koji su jednostavno skliznuli cineci prolazak sa tockovima manjeg cola rizicnim. Ali ako usporite, nije problem.
    Pratite putokaze ali ne i putokaze za pesake.
    Da ste dosli do Predovog krsta znacete po tome jer pocinje makadam i nalazi se jedno veliko raskrsce. Na putokazu postoji sitno iscrtana strelica za Biljeske stene ali je to zbunilo nas pa i nase navigacije. Videcete i zasto ako se uputite.
    Ovako treba…
    U trenutku kada iz sume dolazite na Predov krst stoji sa desne strane veliki zuti putokaz/tabla na kojoj pise Predov krst pravo a Jagostica desno.
    Tu skrenite desno i samo pravo makadamom (ne ulazite i ne skrecete nigde). Ni u Jagosticu.
    Posle 2km dolazite na jednu raskrsnicu na kojoj je putokaz za pesake (bio je oboren, kada sam ja isao). Ovde produzite desno.
    Od ove tacke imate 4km kroz sumu do Biljeskih stena.
    Tabla na kojoj pise ZVIJEZDA i Biljeske stene, kao i prosirenje sa malim parkingom ce vas ohrabriti da ste ipak stigli na pravo mesto.
    Ako ste slucajno odseli na Zlatiboru pa idete u avanturu po Tari, imajte u vidu da ce vam trebati 2 i pol sata u jednom pravcu. Uzimajuci u obzir naravno da ste civilizovani i volite svoj zivot kao i auto.
    Mesto vredi videti, pa nemojte samo skljocnuti, prdnuti i otici. Upijte atmosferu. Postavljeni su novi stolovi i klupe, na kojima mozete iskulirati.
    Za razliku od Banjske stene gde je promet nemerljivo veci… 22.septembar 2020

• @sandrastarcevic5204
      @sandrastarcevic5204 3 ปีที่แล้ว

Bravo za vas,sve ste lepo objasnili!!!!!

• @pogrebnikpogrebnik2219
      @pogrebnikpogrebnik2219 3 ปีที่แล้ว

Kud nisam video ovaj komentar ranije... pokusavao sam da odem na ovaj vidikovac dva puta kada sam bio na tari ali bez uspeha