TAL VIERT, TAL VERT
ฝัง
- เผยแพร่เมื่อ 22 ม.ค. 2025
- Contâ la Cjargne midiant des plantis. Il “Zardin dai Sempliçs” di Zui, sot de Plêf di San Pieri, al conte cirche 1200 cualitâts che a vegnin curadis e cjapadis sù di un grup di volontaris perseverants che a puartin indenant i insegnaments tradizionâi. Pôc lontan, tal Museu Gortani di Tumieç, al è conservât il Gart der Gesundheit, un erbari dal secul XVI a pene restaurât dal centri restaurs di Gurize e doprât di une ricercjadore di Bari par decifrâ il Manuscrit di Voynich, un codiç antîc custodît a Yale.
A Vile di Verzegnis al è un lûc une vore biel che ancjemò une volte nus jude a jentrâ dentri tal vert: il Prât di art Marzona. Achì Giuseppe Marzona, colezionist di art internazionâl che so pari al jere di Verzegnis, al à clamât tancj artiscj innomenâts par creâ lis lôr oparis intun dialic spirituâl tra om e nature.
Cheste zornade si siere cuntune cjaminade noturne tal faêt di Dimpeç, dulà che la sugjestion de liende si messede cu la calme dal bosc.
Di Sara Svagelj e Ettore Spezza
______________________________________________________________________
Un racconto della Carnia attraverso le piante. Il Giardino dei semplici di Zuglio, all'ombra della Pieve di San Pietro, conta circa 1200 specie curate e raccolte da un gruppo di tenaci volontari che portano avanti gli insegnamenti tradizionali. Poco distante, al Museo Gortani di Tolmezzo, è conservato il Gart der Gesundheit, un erbario del sedicesimo secolo appena restaurato dal centro restauri di Gorizia e utilizzato da una ricercatrice barese per decriptare il "Manoscritto di Voynich", antico codice conservato a Yale.
A Villa di Verzegnis c'è un luogo di significativa bellezza che ancora una volta ci invita a immergerci nel verde: il Prato d'arte Marzona. Qui Giuseppe Marzona, collezionista d'arte internazionale il cui padre era originario di Verzegnis, ha chiamato molti artisti di fama mondiale a creare con le loro opere un dialogo spirituale tra uomo e natura.
Questa giornata ideale si chiude con una passeggiata notturna nel faggeto di Ampezzo dove la suggestione della leggenda si mescola alla quiete del bosco.
Tutti i diritti di messa in onda tv sono esclusivi di Rai − Radiotelevisione italiana