PRAID,SOVATA | Munti de Sare, Salina Praid, Lacul Ursu, Canionul de Sare | Harghita, Covasna

• เผยแพร่เมื่อ 26 ก.ค. 2024
  • Hai sa mergem la Praid/Sovata vreo 2 zile. Introduc pe google Maps prima destinație, Lacul Ursu . Ajungem la “destinație” , un hotel pe un deal. Intru sa întreb de lac, nimeni de găsit, hotelul super fain si in interior,. Ma mai învârt pe acolo și pana la urma întâlnesc pe cineva de la recepție care nu stia unde este lacul și in fiecare zi trebuia sa răspundă la vreo 20-30 turiști pe care Google ii purta la hotel. Ne-am reîntors unde văzusem indicatoare spre lacul Ursu și într-un final am ajuns cu bine la stațiunea Sovata, de unde am început turul unor lacuri( Aluniș, Ursu etc) pana la muntele de sare. M-am uitat pe harta și am hotărât sa continuam in a face un circuit cu trecere pe la un alt lac (Mierlei) înapoi la lacul Ursu. Seara am ieșit sa cautam un Gulaș, nu prea era de găsit și întrebând localnicii m-au sfătuit ca pe la Gheorgheni as găsi unul bun. Prea departe de Praid. Plimbându-ne am găsit un restaurant ce avea gulaș și disponibilitatea unei mese pana in ora 21. Aveam o ora la dispoziție așa ca nu ne-am făcut probleme. Gulașul nu a fost pe gustul meu( carne de porc) dar afinata a recuperat puncte. Fiind o decizie de ultim moment cazarea am avut-o la un 1,5 km de centru, ceea ce nu a fost o problema, ne place sa ne plimbam. Am propus pt a 2a zi sa parcurgem și canionul de sare din Praid dar a rămas sa mergem cu toții la salina din Praid și canionul să-l fac singur. Vroiam sa parcurg neaparat canionul cu sare si dimineața cu greu m-am dat jos din pat( afinata aia). Ajung la destinație, era vreo 7 și un pic, canionul se deschidea la 10, prea târziu. Asta însemna sa ma aștepte toți, plus ca deja eram acolo( nu este departe de salina) așa ca curiozitate m-a făcut sa înaintez puțin sa văd despre ce este vorba. Pana la urma l-am parcurs aproape pe tot și mi-a plăcut f.mult. Este un traseu ușor si nu este lung, ar fi mers și copiii fără probleme dar le-am păstrat energiile pt salina unde sunt tot felul de activități pt cei mici și de ce nu și pt cei mari. TIPS : Dacă vreți sa ajungeți la lacul Ursu pe Maps ar trebui sa introduceți stațiunea Sovata, de unde încep și lacurile. La Salina din Praid am observat in ambele zile ca de la ora 13 este mult mai liber fata de orele dimineții.
    00:00 Intro drona
    07:49 Canionul de sare Praid
    13:35 Salina Praid Ma poti sustine pe :
    ⚫Revolut: revolut.me/olivianu
    ⚫Beneficiar : Gheorghe Olivian Urda IBAN ➡️RO36 BREL 0005 5070 9283 0100 tot Revolut
    ⚫ / olivian
    - Bluză din material sintetic bit.ly/3oPu8Dz
    - Bluză din lână merinos bit.ly/3AASUcW
    - Geacă Impermeabilă bit.ly/3WEQjZW
    - Băț cu reglare rapidă bit.ly/3BWDfFw
    - Bețe de drumetie bit.ly/44yQWrj
    - Kit Via Ferrata VITALINK V2 bit.ly/44bR5B4
    - Ham ROCK Escaladă/ Alpinism bit.ly/3oLS8Hu
    - Coltari bit.ly/3LA0GKw
    - Buclă Echipată Escaladă/Alpinism Klimb Poli 11cm bit.ly/3nbSFSw
    - Dispozitiv de asigurare și coborâre bit.ly/3HjObjw