Jepii Mici - traseu la Cabana Caraiman

• เผยแพร่เมื่อ 21 เม.ย. 2023
  • Ce sunt Jepii Mici? Google maps ii denumeste generic "Valea Caraimanului". Unii se refera la ei cu apelativul "Valea mortii".
    Pentru mine, Jepii Mici reprezinta cel mai frumos traseu dintre toate pe care le-am facut. Este locul in care natura s-a folosit de toata maiestria ei pentru a ne oferi un traseu palpitant inca de la inceput si pana sus, la Cabana Caraiman. Locul unde privirile ne-au fost incantate de flora si fauna din zona, locul unde ne-am bucurat in totalitate de natura si de munte.
    Traseul este interzis pe timp de iarna, astfel ca l-am facut la finalul lunii Octombrie cand prognoza arata soare pe toata durata zilei.
    Detalii traseu:
    -punct de plecare - din Busteni mergem pe Strada Telecabinei pana cand iesim de pe asfalt si intram pe un drum pietruit, pe care mergem pana cand ajungem la padure. Coordonatele sunt 45.4069533796613, 25.51994054235658
    -GPX - www.komoot.com/tour/965406997...
    -dificultate: traseu tehnic, dificil
    -frumusete traseu: punctaj maxim
    Descriere traseu:
    Traseul incepe din Busteni. Pentru a ajunge la punctul de plecare trebuie sa ajungem pe Strada Telecabinei, pe care continuam sa mergem pana ajugem la padure.
    Acolo ne asteapta un marcaj pe care scrie ca pana la Cabana Caraiman se fac aprox. 4 ore iar traseul este marcat cu o cruce albastra.
    Fix la intrarea pe traseu ne-a asteptat un pisoi, localnic, nerabdator sa ne salute si sa ne ureze o drumetie cat mai placuta. Mare dreptate a avut pisoiul, toata ziua fiind o aventura de vis.
    Am intrat pe traseu, a inceput cu urcus. Stiam de la inceput la ce ne-am inhamat, asa ca nu a fost o problema.
    La scurt timp dupa ce am intrat pe traseu, am ajuns la o portiune unde era un lant. Nu era nimic periculos, asa ca ne-am tinut de el si am inaintat.
    A fost primul dintr-o serie nesfarsita de lanturi.
    Dupa ce am trecut de prima parte a traseului, am iesit din padure. De aici incolo ne-a asteptat un traseu cu adevarat deosebit, aproape in totalitate presarat cu lanturi, care mai de care mai palpitant. Nu vezi asa ceva pe fiecare traseu, ajunsesem la un moment dat de urcam aproape vertical.
    Insa, cu cat urcarea era mai provocatoare, cu atat traseul ni se parea mai frumos.
    Ne-am simtit ca intr-un loc de basm. Soarele ne-a calauzit pasii pe tot parcursul zilei iar telecebina ne mai facea din cand in cand umbra.
    Cand ne-am apropiat de Cabana Caraiman am avut placerea sa vedem si o capra neagra, care iesise putin la o sesiune de pascut pe versantul din stanga noastra.
    Imaginile vorbesc de la sine, traseul a fost unul foarte frumos si ne-a facut o placere deosebita sa il parcurgem.
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Alte drumetii - • Raiul Branduselor - Va...