Malta - Valetta, Rabat și Mdina - E mult mai verde decât îmi aminteam | Travel

• เผยแพร่เมื่อ 26 ก.ย. 2024
  • Malta e prima țară de unde am ca amintire un montaj din filmările făcute, asta înainte să mă apuc de "vlogging". Am luat camera cu mine în concediu, un Xiaomi ieftin, iar la final Gabriela a făcut un montaj din filmările care s-au adunat în acea săptămână.
    Tura trecută am fost prin August, am prins o caniculă de peste 40 de grade, cu o cazare fără aer condiționat. Dar ne-a plăcut mult țara, așa că am știut că am să mă mai întorc aici. Mai ales că rămăsese singura țară pe care am vizitat-o în care nu participasem la nicio competiție de alergare.
    Astfel, ajungem și la motivul principal al acestei călătorii, maratonul din Malta, motiv pentru care de data asta am venit în 3, cu Cătă și Liviu.
    Șederea noastră e una scurtă, avem doar 2 zile întregi, așa că profităm de fiecare minut să vizităm cât mai mult.
    În prima seară nu ne-a rămas prea mult timp după ce am aterizat, așa că ne plimbăm puțin prin Sliema și mâncăm un burger cinstit. Ne păstrăm energia pentru următoarele 2 zile.
    Cea de a doua zi o începem cu o vizită în capitala țării, Valetta, unde ne plimbăm în sus și-n jos printre clădirile cu balcoane vopsite în diferite culori, care contrastează culoarea crem-gălbuie a calcarului găsit pe insulă, care e principalul material folosit în construcții. Aceasta e o priveliște specifică arhitecturii malteze.
    Tot aici dăm și de câteva grădini care sunt mai verzi, mai vii decât cum îmi aminteam eu că erau pe căldura năucitoare a lunii august în urmă cu câțiva ani.
    De aici luăm un bust și mergem spre Rabat, respectiv Mdina, fosta capitală a țării. Mdina e un oraș fortificat, cunoscut, printre altele, ca locație de filmare pentru "King's Landing" din serialul Game of Thrones. Zidurile fortificate sunt înalte, se văd de la depărtare, iar de sus se vede până în Valetta.
    După plimbarea pe străzile întortocheate din Mdina, ajungem și în Rabat, orașul de lângă, cele două formând un întreg la un moment dat. Aici găsim Catacombele Sfântului Paul, care e probabil cel mai important obiectiv/monument creștin de pe insulă.
    Încheiem ziua cu o porție de paste în Sliema, și ne punem la somn, pentru că ziua următoare trebuie să ne trezim cu noaptea-n cap ca să alergăm maratonul.
    #TheRunderer
    Plimbarea din 24.02.2023 prin Sliema: / strava
    Alergarea din 25.02.2023 prin Sliema: / strava
    Plimbarea din 25.02.2023 prin Sliema, Valetta, Mdina și Rabat: / strava
    Daca va plac video-urile mele, dati un subscribe si click pe clopotel, sa aflati din timp cand postez clip nou.
    REDUCERI:
    10% reducere pe Gymba (www.gymba.ro/) cu codul promoțional: therunderer
    5% reducere pe Lerato (www.lerato.ro/) cu codul promoțional: Runderer
    Revolutul meu: revolut.me/grp...
    Alătură-te la revolut: www.revolut.co...