Sv. Ilija i sv. Paškal - widokowy trekking na wybrzeżu Chorwacji

• เผยแพร่เมื่อ 20 ส.ค. 2024
  • Zapraszamy Was na trekking na dwa, urocze szczyty powyżej miejscowości Gradac, a mianowicie sv. Ilija oraz sv. Paškal.
    Czekają tam na Was piękne widoki, zarówno na Jeziora Baćinskie, jak i Makarską Riwierę, półwysep Peljesac czy wyspę Hvar.
    Więcej informacji na temat trasy znajdziecie oczywiście na blogu: balkanyrudej.p...
    Zapraszamy Was również na nasze instagramy:
    IG rudej: www.instagram....
    IG Marka: www.instagram....
    Zaglądajcie też na naszego Facebooka: / kiankaexpedition

• @ochomak
    @ochomak 4 ปีที่แล้ว +2

Polecam, w 2018 wchodziliśmy w lipcu z 7 latkiem. Spokojnie dał radę. 2x1,5 L wody na głowę schodzi.

@balkanyrudej  4 ปีที่แล้ว +1

Trasa trudna technicznie nie jest. Natomiast brak cienia może być kłopotliwe. ;)

• @piotrbartnicki531
    @piotrbartnicki531 3 ปีที่แล้ว

Byłem, fajnie tam. Trafiłem przypadkiem. Myślałem że nie da się tam wejść bo nie znalazłem tras na mapie. Poszedłem trochę w ciemno ale byłem przygotowany. No może trochę za mało wody zabrałem i schodzilem na oparach. Wchodziłem przy cmentarzu od strony Gradac. Nie wiem czy są inne wejścia. Są tam drogowskazy Sv Ilija, Sv Pascal. Weźcie dużo wody, piekielnie gorąco. Wchodziłem przy 35 stopniach.

@balkanyrudej  3 ปีที่แล้ว +1

Niestety Biokovo latem to spore wyzwanie i nawet nie chodzi o trudność szlaków, a właśnie o brak cienia i wysokie temperatury. Latem warto zaczynać trekking bardzo wcześnie rano, by podejście zaliczać przy nieco niższych temperaturach. :)

• @gregepkt
    @gregepkt 3 ปีที่แล้ว

Jak to z tym sv.Ilija jest bo wpisując w googlach wyskakuje jeden szczyt obok Orebića niższy niż 1000 tymczasem wikipedia twierdzi, że jest w Bikokovo szczyta sv.Ilija o wys 1640mnpm

@balkanyrudej  3 ปีที่แล้ว

A wystarczyło wejść na bloga: balkanyrudej.pl/sv-ilija-i-sv-paskal/ (link jest w opisie). A na blogu pełen opis trasy i... track z GPSa. :)

@PrzemekSerweta 4 ปีที่แล้ว

Jakim cudem tam dotarliście, przecież wróciliście z niemałymi kłopotami do Polski już w czasie pandemii. :) Już wiem, to przed kwarantanną hi hi :)

@balkanyrudej  4 ปีที่แล้ว +1

Przed powrotem do Polski siedzieliśmy w Chorwacji prawie 2 tygodnie. W tym czasie nie było jeszcze większych obostrzeń i mogliśmy trochę skorzystać z tego, że jesteśmy w tej malowniczej okolicy. :)

@PrzemekSerweta 4 ปีที่แล้ว

@@balkanyrudej Miałem plany z rodziną na Bałkany, ale w tym roku może być ciężko. Miała być najprawdopodobniej Macedonia, może kolejny raz Bośnia, ale cóż. Trzeba poczekać. Pozdrawiam serdecznie :)

@balkanyrudej  4 ปีที่แล้ว

@@PrzemekSerweta my też mieliśmy rozległe plany odnośnie Bałkanów. Ale czekamy i zobaczymy, jak rozwinie się sytuacja. :)

@PrzemekSerweta 4 ปีที่แล้ว

@@balkanyrudej Jak sprawy potoczą się pozytywnie, w co szczerze wierzę, to mam nadzieję na następne filmy i inspiracje. Wszyscy życzymy sobie rychłego zerwania "wirusowych kajdanek" :)

• @spelniamymarzenia.
    @spelniamymarzenia. 4 ปีที่แล้ว

Chciałbym zostać na dłużej. Super. Zapraszam do Subskrypcji naszego kanału.