5 FIRE TEXTILE PENTRU CLEAN si BIBAN pe care le-am folosit si imi plac (Aprilie 2021)

• เผยแพร่เมื่อ 25 ต.ค. 2024

• @MorseSpinning
    @MorseSpinning 3 ปีที่แล้ว +1

Uhu, super! Cele doua fire mentionate chiar sunt super ok 😀

• @popescupetre4536
    @popescupetre4536 3 ปีที่แล้ว +2

Multe multumiri !!!👍✌

• @silviuscintee7334
    @silviuscintee7334 3 ปีที่แล้ว +1

Mulțumesc pt sfaturi

• @georgegiuncu1006
    @georgegiuncu1006 3 ปีที่แล้ว +1

Darius, aș mai avea două sugestii. Ambele probate personal aproape un an, ambele fără probleme. Pentru clean Sufix Rapinova x8, japonez, iar pentru șalău și știucă Fins 40G, american. Merită încercate.
    Fir întins pe mai departe !

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว +1

Sunt multe ok dar inca nu am avut ocazia sa le incerc ca sa le recomand. :-D

• @georgegiuncu1006
      @georgegiuncu1006 3 ปีที่แล้ว

Nu zic să le recomanzi. Îți zic să le încerci !🤭

@MaximSimon-wz9sc 4 หลายเดือนก่อน

Ce grosime dacă pot întreba?

@gergelyandrei 3 ปีที่แล้ว +2

Urmatorul "top" poate-l faci pentru mulinete :D Felicitari!

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว +1

Nu am folosit prea multe mulinete sa pot face un top... In plus inca nu ma pricep atat de bine la mulinete pentru ca nu am folosit modele peste 500 de lei, cea mai scumpa mulineta a mea a fost 460 de lei.

@gergelyandrei 3 ปีที่แล้ว

@@darius-rospinning Inteleg, pai la asta ma refeream, ce ai folosit tu, chiar si buget mic. Imi poti spune, te rog frumos, ce mulineta folosesti sau ai folosit ultima data la clean? Te intreb pentru ca m-a lasat cea veche si tre' sa imi iau una. Am un bat de 3-10 g. Merci anticipat!

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว +1

@@gergelyandrei Am tot echipamentul in descriere la video-urile de pescuit.

@gergelyandrei 3 ปีที่แล้ว

@@darius-rospinning Multumesc!

@RazvanStefan 3 ปีที่แล้ว +1

Bai Darius, am uitat sa iti zic cat de misto a fost sfatul tau cu firul :)) dar iti zic acum ca mi-am amintit. Am luat YGK-ul ala 4x la recomandarea ta, pe principiul ieftinache si bun. Si sincer ma bate gandul sa il trec cu incredere si pe salau, este super rezistent.

@danlung2672 ปีที่แล้ว +1

Salut Darius. Pescuiesc la spining la clean si pastrav pe lac cu niste naluci ultrausoare de 0,8-1 g (niste insecte facute pe jig de 0,8g) si am nevoie de un textil foarte moale care sa imi permita lanseuri mai lungi dar sa fie si destul de rezistent (2,5-4kg). Ce mi-ai recomanda in acest sens?

@darius-rospinning  ปีที่แล้ว

Salut. Singurul fir care îmi vine in minte ar fi YGK Cord PE X8 de #0.4 sau #0.3

@danlung2672 ปีที่แล้ว

@@darius-rospinning Am tot facut tatonari si m-am oprit la Varivas Super Trout Advance Bait Finesse Pe X8 sub 0,1 mm dar nu e pe stoc nicaieri. M-as multumi chiar si cu un Varivas Super Trout Advance Bait Finesse Pe X4 de aceeasi dimensiune dar nu se gaseste nici asta.

@darius-rospinning  ปีที่แล้ว

@@danlung2672 am folosit Advance bait finesse de la Varivas...nu merită banii. Într-adevăr e moale dar se degradează mai rapid decât mă așteptam. Eu as lua YGK Cord PE, mi se pare peste Varivas din multe privințe

@danlung2672 ปีที่แล้ว

@@darius-rospinning Vreau un fir subtire, moale si rezistent ca sa pot lansa naluci mici de 0,8 - 1,5 grame

@darius-rospinning  ปีที่แล้ว

@@danlung2672 pai este YGK Cord PE de #0.4 sau #0.3 sunt exact aceleași dimensiuni cu Varivas bait finesse, dar mai rezistent, mai rotund și mai durabil in timp.

• @manucoman2577
    @manucoman2577 3 ปีที่แล้ว +1

Salut,
    În general firele yellow/lime își pierd mai repede culoare fata de celelalte, dacă încerci un fir green/chartreuse fata de unul yellow/lime de la aceiais firma s-ar putea sa fii surprins 😉.
    P.s. încearcă tailwalk power eye pee wee 0.3-0.4

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว +1

De peewee tailwalk stiu de la un prieten. E foarte ok. O sa incerc!

• @marinaugustin3415
    @marinaugustin3415 3 ปีที่แล้ว +1

Sufix Nanobraid .... nu știu de ce nu, super moale, suplu, nu foarte rotund dar la 00.4 sau 00.6 chiar 00.8 nu prea ai cum să ai fire rotunde, rezistent în timp, își păstrează destul de bine prioritățile și nu în ultimul rând destul de accesibil la preț. Vezi că în clip ai spus tot timpul greșit dimensiunea firului, ai spus 0.6 și 0.8 etc, poate mai sunt începători care or să comande greșit.

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว

Merci de sugestie. Dimensiunea e corecta 0.6. E in sistem PE si se noteaza asa #0.6 #0.8 nu inseamna milimetri.

• @nimicdevazut
    @nimicdevazut 3 ปีที่แล้ว +3

Disputa cu firele de pescuit si calitate vs pret pentru articolele de pescuit va fi vesnic nemuritoare. Unii zic ca se merita, altii nu. Eu sunt de parere ca nu se merita pentru ca am incercat si experimentat ani la rand tot felul de fire, voblere, nade, lansete, etc mai ieftine sau mai scumpe si am ajuns la concluzia ca atunci cand cumperi, cumperi brand-ul, nu produsul in sine. Ca si la haine, telefoane, masini, etc. Am vazut oameni si batrani care mi-au dat clasa, mie si altora bine echipati, cu fire de pe timpul fecioriei lor cu lansete vechi cumparate din bazare. Pescuitul ramane tot pescuit si intr-o balta daca e peste, prinzi, daca nu e, stai si iti admiri lanseta de 1200 lei. Succes tuturor!

@RazvanStefan 3 ปีที่แล้ว +2

Sunt de acord ca platesti brandul, asa functioneaza consumerismul, bine ai ajuns in capitalism :D doar ca, nu sunt de acord cu tine cand vine vorba de fire. Daca tu crezi ca firul ala de pe vremea fecioriei unui batranel ce il gasesti pe balta, este mai sus sau la fel ca un fir de top, aici gresesti super mult. Pentru ca, majoritatea pescarilor pe balti (mosnegii aia de ii vezi ca stau cu pluta si un pestisor in carlig, poate poate intra o stiuca) pescuiesc cu fire atat de groase si atat de rezistente ca ai putea sa tractezi o masina cu ele...cand pescuiesti naluci artificiale, e important un fir care nu se incarca cu apa, care este cat mai rotund, care taie apa super usor, care nu este sarmos, sa fie subtire dar si rezistent, brandurile celebre in industria firelor textile au ceva ani de R&D si muuuuuuulti bani bagati in tehnologie si utilaje. Si acum vin si cu exemplul, eu cu fir de 250 de lei, echipament de casting, fitze basini, mulineta de 1200 de lei, care in zilele cand nu mananca stiuca...intradevar imi place sa admir echipamentul :), ma pun pe malul apei unde erau deja intinsi niste mosnegi cu 6-7 plute la stiuca, le cer permisiunea, daca ma lasa sa dau si eu cateva maini in zona cu stuful, pe aici pe langa ei cateva maini, mosul zice "daaaa copile da-i ca i-am dat de dimineata de la 10...e 5 jumate ceasu' daca n-a tras pana acum la nimic, e clar strang si plec acasa imediat". Ma apuc de treaba, primul lanseu, pac o stiuca :) o scot, ii fac poza, o eliberez - deja aud comentariile "pfuai copile ca ce faina era la cuptor", arunc a doua oara, tot paralel cu stuful dar putin mai spre larg...boom inca una ceva mai mica. Deja mosii se aduna in jurul meu, cu ce dai mai copile ca am dat toata ziua la "blinchere" si nebunii destea de zornaie. Lista se termina cu 6 stiuculite luate in aproximativ 40 de minute, sub ochii nedumeriti ai unora care au stat pe apa toata ziua. Am zis ca daca tot nu le-am lasat niciun peste, macar sa arunc o privire cu ce pescuiau de nu au luat ei nimic si eu 6 bucati la foc automat, eventual poate las un sfat. Pe echipamentul de spinning aveau fire de iti picau ochii, GROASE RAU, adica vorbim de fire pe care le dadeam in 2 si sincer, iti tractam masina din noroi....nalucile erau ok (cannibal shad/niste relaxuri/ceva glidere si linguri oscilante alea vechi bune) la capitolul asta nu faceau nimic diferit fata de mine. Concluzia este urmatoarea, daca tu ai senzatia ca vibratia firului in apa, in timpul recuperarii, nu afecteaza intentia pestelui de a ataca sau a se piti, te inseli maxim. in special cand vine vorba de pescuitul cleanului, in prezent. Iar stiuca frate, in pofida miturilor ca e un rapitor prost, ca ataca orice...are zile si zile, are si zile cand este absolut cretina si da si intr-o bucata de lemn care ii trece prin fata dar are zile cand conteaza si cel mai mic detaliu (cat sta naluca suspending cand ii dai pauza)...eu asa am descoperit flourocarbonul, era apa plina de stiuca, dadeam cu struna din metal/titan si nu venea nicio stiuca, am schimbat strategia am invatat sa imi leg fluorocarbon si ghici ce, au inceput sa apara si pestii. Am trecut pe fire mai subtiri si mai bune, opa stai ca se simte altfel si joaca nalucii in apa, si uite ca am inceput sa prind peste, s-au redus gherlele considerabil si am luat pesti in zone unde in mod normal lumea zicea ca nu este peste:)
      Fire intinse, sper sa te convingi si tu de importanta unui fir calitativ, iar pescuitul tot pescuit este daca si pestele ar mai fi peste cum era acum 30 de ani, acum este peste super putin, ce a mai ramas este super precaut si destul de sperios, de aici si pescuitul mai pe finete pe balti/rauri cu debit mic.

@MaximSimon-wz9sc 4 หลายเดือนก่อน +1

Salut, un fir daiwa x8 j-braid este bun?
    Ce grosime și ce rapiditate mi-ați recomanda la clean pentru undița, eu dau pe rău cu apă curgătoare dar și care mai stă😅

@darius-rospinning  4 หลายเดือนก่อน +1

Personal detest firul Daiwa Jbraid, in special pet ultralight. La clean lanseta moderat-fast.

@MaximSimon-wz9sc 4 หลายเดือนก่อน

Ok, mi l-a miai recomandat un pescar de pe această platformă dar vroiam să aud mai multe păreri(firul)

@MaximSimon-wz9sc 4 หลายเดือนก่อน +1

Ce lansetă și mulinetă mi-ați recomanda din colecția dumneavoastră?
      Vreau să îmi fac o undița BUNĂ pentru această vară și nu vreau să greșesc.
      Ma scuzați de deranj😢😊!

@darius-rospinning  4 หลายเดือนก่อน +1

@@MaximSimon-wz9sc depinde de buget. Ideal Abu Garcia Eon 1-7g și mulineta Abu Garcia Revo X 2000

@MaximSimon-wz9sc 4 หลายเดือนก่อน +1

Iar un picuț mai pe bugetul unui copil😅🥲

• @pepecostinel5262
    @pepecostinel5262 3 ปีที่แล้ว +1

Dar de Berkley Whiplash 0.06 X8 green ce zici ? Moale si rezistent si nu prea scump .Fir intins !

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว

Nu e prea moale si dimensiunile nu sunt reale (e mai gros decat scrie pe el). E rezistent intr-adevar.. :-)

@RazvanStefan 3 ปีที่แล้ว +2

La fel ca baiatul de mai jos, am avut avut un Berkley whiplash, cand l-am pus incapea la fix pe tambur, dupa ce l-am dat la apa subit a crescut si nu se mai mulina ok, efectiv a trebuit sa mai coafez din el ceva metri buni din el ca sa intre pe tambur :)). ++++ ca este panglica, nu are nicio treaba cu rotunjimea oricarui fir mentionat de Darius in video.

• @lapescuitcubucsa3627
    @lapescuitcubucsa3627 3 ปีที่แล้ว +1

Ce fir textil imi recomanzi pentru stiuca , salau si avat ?

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว

Delphin Nexo de 0.10 sau 0.12 sau Owner Kizuna de 0.12, Sau orice ygk x8 de #1.0

• @BAHOI
    @BAHOI 3 ปีที่แล้ว +1

Mie mi-ai recomandat YGK G Soul PE Egi Metal WX4 acum ceva timp, de ce nu e pe lista? Eu sunt multumit de el!

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว +1

E similar cu celalalt YGK din lista. In plus eu l-am folosit la salau si stiuca, aici am vb doar de clean si biban... Dar e un fir foarte ok oricum.

• @crist1an94
    @crist1an94 2 ปีที่แล้ว +1

pentru clean folosesti inaintas fluorcarbon??? pescuiesc doar la clean ce imi poti recomanda.. textil+fluorcarbon sau fluorcarbon sau monofilament..

@darius-rospinning  2 ปีที่แล้ว +1

Eu folosesc doar textil de 0.04 maaaaxim 0.06 + fluorocarbon de 0.18mm

• @crist1an94
      @crist1an94 2 ปีที่แล้ว

@@darius-rospinning îmi poți recomanda un fluorcarbon și cât sa pun pentru inainta.s

@darius-rospinning  2 ปีที่แล้ว +1

@@crist1an94 orice fluorocarbon. 50-100cm

• @antonujvarosi1617
    @antonujvarosi1617 2 ปีที่แล้ว +1

Ce zici? Un fir de 0,08 e prea gros pt clean,biban,păstrăv???

• @alexmmh4051
    @alexmmh4051 ปีที่แล้ว +1

Refaci filmuletul ?:D 2023 + fir mono daca folosesti :D

@darius-rospinning  ปีที่แล้ว

Nu am ce sa refac, e foarte simplu. Textil = doar YGK...nu prea se compara nociunul cu el.
      Monofilament - Stroft GTM, Trabucco T-Force Trouter sau daca vrei doar rezistenta - Sirena

• @alexmmh4051
      @alexmmh4051 ปีที่แล้ว +1

@@darius-rospinning trouter folosesc si eu... Foarte fain la clean

@zorantrainspotter8395 3 ปีที่แล้ว +1

La Daiwa Prorex varianta 1,80 kg este 0,06 grosimea?

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว +1

Nu stiu grosimea reala pentru ca e in sistem PE nu in milimetri. Dar eu am avut varianta (cred ca) 8lbs la clean si era extrem de subtire.

@zorantrainspotter8395 3 ปีที่แล้ว +1

@@darius-rospinning mulțumesc

@zorantrainspotter8395 3 ปีที่แล้ว

@@darius-rospinning și la 8 lbs ce varianta de kg este?

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว

@@zorantrainspotter8395 pai 8lbs e greutatea/ rezistenta, libre (1kg = 2.2 libre)

• @DennisDennis-tq6kw
    @DennisDennis-tq6kw 14 วันที่ผ่านมา +1

1.80 kg la prorex ?

@zorantrainspotter8395 3 ปีที่แล้ว

La Daiwa Prorex varianta pe care o ai este 2,10 kg?

• @ssergu4325
    @ssergu4325 3 ปีที่แล้ว

Parere power pro 0.8 mm pt biban ,clean si pastrav

@darius-rospinning  3 ปีที่แล้ว

Nu am folosit. Totusi la pastrav nu as da cu fir mai gros de 06 iar power pro e mai gros putin decat scrie pe ambalaj (din auzite stiu asta)

• @ssergu4325
      @ssergu4325 3 ปีที่แล้ว

@@darius-rospinning Multumesc!

• @ionutpasule3438
    @ionutpasule3438 3 ปีที่แล้ว

Maestre fa unu și cu gume pt clean, voblare și rotative👍ca și asa este prohibiție

• @jeanvaljean1475
    @jeanvaljean1475 9 หลายเดือนก่อน +1

Deci decat sa dau 240 pe 130 m de fir mai bine imi leg un ghem de lana de putza si pescuiesc asa.

@darius-rospinning  9 หลายเดือนก่อน

Fiecare cu preferintele Lui ;-)

• @jeanvaljean1475
      @jeanvaljean1475 9 หลายเดือนก่อน

@@darius-rospinning am numai avantaje. Pot s-o las mai moale pentru driluri de senzatie sau mai tare pentru jig. Jerking…

@oneminutepentakill3981 5 หลายเดือนก่อน +1

Salut, la firul Daiwa Prorex ce varianta ai ales? De cate kg?

@darius-rospinning  5 หลายเดือนก่อน

Cred că cea de 0.05 (8lb)

@oneminutepentakill3981 5 หลายเดือนก่อน +1

Exista de maxim 6lb, merge de 6lb pt biban/salau?

@darius-rospinning  5 หลายเดือนก่อน

@@oneminutepentakill3981 pentru UL da. Șalău nu știu ce să zic

@oneminutepentakill3981 5 หลายเดือนก่อน

• @paulrospinning194
    @paulrospinning194 3 ปีที่แล้ว +1

Folosesc YGK de 3ani este super cel de 0,13 X8 scoate somn de 1m 73cm și rupe mai ales pe D-A-M 7-28gr și zandera 3-21gr