Varful Peleaga - cel mai inalt varf din Muntii Retezat - traseu de la Lacul Bucura

• เผยแพร่เมื่อ 9 ก.ค. 2024
  • Varful Peleaga este cel mai inalt varf din Muntii Retezat, avand o inaltime de 2509m.
    Cel mai usor se ajunge la varf de la Lacul Bucura, unde este zona de campare, iar la Lacul Bucura am ajuns din Poiana Pelegii - • traseu la Lacul Bucura...
    Detalii tehnice:
    Traseu Lacul Bucura - Varful Peleaga
    marcaj: cruce galbena
    punct de plecare: de langa Salvamont, Lacul Bucura
    lungime: 2.4 km
    diferenta de nivel: 440m
    timp: conform marcaj de la intrarea pe traseu - 1.5h - 2h. Noi am facut cam 1:45h.
    frumusete traseu: 10/10
    Traseu Varful Peleaga - Lacul Bucura
    marcaj: banda rosie pana la Curmatura Bucurei si banda albastra pana la Lacul Bucura
    lungime: 3 km
    diferenta de nivel: 20m urcare, 460m coborare
    timp: aprox 2h
    frumusete traseu: 10/10
    Descriere traseu:
    Asteptam de mult timp sa ajungem in Retezat. Am mai fost acum cativa ani, in treacat, pe la Cascada Lolaia, dar pana acum nu am facut nicio drumetie in acest superbi munti.
    Asa ca, daca tot am batut atata drum ca sa ajungem aici, am zis sa ne facem de cap. Ne-am cumparat cort si am campat 2 nopti langa cel mai mare lac glaciar din tara, Lacul Bucura - • Cel mai mare lac glaci...
    Zona este parca din povesti. Oriunde te uiti, vezi palcuri si palcuri de rododendroni.
    De asemenea, sunt foarte multe lacuri glaciare in zona. Pe langa Lacul Bucura, se poate ajunge foarte usor la lacurile Ana, Lia, Bucurelu. De altfel, este si un circuit al lacurilor - traseu ce poate fi vizionat la link-ul acesta • Lacurile Bucura, Lia s... .
    In zona de campare nu este deloc semnal, dar parca asta contribuie si mai mult la frumusetea si autenticitatea locului.
    Ce ajuta foarte mult, insa, este ca langa lac este un izvor cu apa potabila, proaspata si foarte buna, din care iti poti reincarca sticla ori de cate ori ai nevoie.
    Traseul la Varful Peleaga a inceput chiar de langa Lacul Bucura, de langa casuta Salvamont si este marcat cu cruce galbena.
    In total, este de urcat o diferenta de nivel de 440m pe o distanta de 2.4km. Asadar, nu este un traseu lung, nici foarte greu.
    Imediat cum intram pe traseu ajungem in Caldarea Berbecilor. Peisajele sunt de vis, pajisti intregi pline cu rododendroni si palcuri de jnepenis.
    Din Caldarea Berbecilor incepe urcarea catre varf, aici fiind si partea de traseu care ni s-a parut mai grea. Nu este, insa, nimic de speriat. Odata urcati din Caldare, traseul a devenit mai usor si mai frumos.
    Pe marcajul de la interarea pe traseu scrie ca dureaza intre 1.5h si 2h. Cam 1 ora si 45 minute am facut noi, in ritm destul de lejer. Nu ne-am grabit dar nici nu am lenevit pe munte.
    Sus, in varf, nu stii in ce parte sa te uiti mai repede. In dreapta se vede, in toata maretia, Varful Papusa, varf care are 2508m. Daca pe traseul catre Varful Peleaga se urca pe bucati mari de pietre, Varful Papusa este cu grohotis. Are, intr-adevar, un aspect aparte, care il deosebeste de alte varfuri.
    In stanga se vede locul de unde am urcat, Lacul Bucura, iar putin mai in departare se vad varfurile Custura Bucurei 2370m, Bucura I 2433m, Bucura II 2378m si Varful Retezat 2482m.
    Muntii Retezat sunt, cu adevarat, speciali!
    La intoarcere am urmat, la sfatul celor de la Salvamont, traseul cu banda rosie, care trece prin Varful Custura Bucurei.
    Pe acest traseu este de mers cam 3km, cu o diferenta de nivel de urcare de aprox 20m si o diferenta de nivel de coborare de 460m.
    Avand in fata o sumedenie de alte varfuri, ne-am continuat drumetia pe acest traseu.
    Indiferent de altitudine, indiferent de cat de multe pietre erau pe traseu, era imposibil sa nu existe si pajisti cu rododendroni.
    Odata ajunsi la Varful Custura Bucurei, care nu avea marcaj sus (probabil l-a luat vantul cand am trecut noi, pentru ca am vazut in alte postari ca lumea a facut poza cu marcajul de acolo), am coborat in Curmatura Bucurei 2206m, iar de acolo, pe marcajul cu banda albastra, inspre Lacul Bucura, la cort.
    In total, conform Strava, am parcurs 5.39km, cu o elevatie de 604m, iar ca timp cam 4 ore.
    Cu siguranta vrem sa ne mai intoarcem aici!
    Alte drumetii:
    • Lacurile Bucura, Lia s...
    • traseu la Lacul Bucura...
    • Drumul forestier Poian...
    • 9 poduri peste Cheile ...
    • Grota Tatarilor - Chei...
    • Raiul Branduselor - Va...
    • Varful Zmeuret - trase...
    • Varful Magura Codlei -...
    • Varful Postavaru - tra...
    Te poti abona aici - / @lamunte
    Facebook - / drumetiipemunti
    #laculbucura #bucura #retezat #poianapelegii #peleaga #strungapelegii #caldareaberbecilor #curmaturabucurei