Międzygórze - an alpine village in Lower Silesia

• เผยแพร่เมื่อ 22 ก.ค. 2024
  • Międzygórze is a village with unique Alpine-style buildings in Poland, which we owe to Princess Marianne of Orange. In the video, I invite you to a unique walk through the streets and trails of Międzygórze, in which we will visit, among others, the Fairy Tale Garden, the Igliczna Mountain or the Wilczki Waterfall.

• @wojciechklekowicki6094
    @wojciechklekowicki6094 ปีที่แล้ว +7

Witam . Obejrzałem ten film i uznałem że jest to bardzo piękne miejsce . Muszę zaplanować wycieczkę i zwiedzić te piękne okolice . Pozdrawiam i do zobaczenia na szlaku.👍🇵🇱

• @danieltm3033
    @danieltm3033 หลายเดือนก่อน

Super miejsce! Pamiętam całe tygodnie spędzone tam przy remoncie ośrodka Trebla na Sanatoryjnej. Pozdrawiam

• @mrCompatible
    @mrCompatible ปีที่แล้ว +11

Szkoda, że miasteczko jest tak zaniedbane. Bo urok jakim raczy odwiedzających jest nie do opisania. Cały czas wracam z nostalgią do tego miejsca. Spacer tam jest czymś niesamowitym. Piękne miejsce, mam nadzieję, że dostanie drugą szansę 🙂

• @SK-wl4rt
    @SK-wl4rt ปีที่แล้ว +3

Zdecydowanie nr1 dla mnie.Bije na głowę Karpacz i Szklarską.
    Wiadomo,że zależy kto czego szuka,jedni wolą jak coś się dzieje i tłok inni wolą ciszę i spokój.
    Klimacik Międzygórza bardzo mi pasuje,dodatkowo mamy zaprzyjaźnioną willę w świetnym miejscu,która regularnie odwiedzamy.Szczerze polecam

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว +1

Zgadzam się w 100%, co prawda Karpacz znam gorzej, ale w Szklarskiej Porębie spędziłam bardzo dużo czasu i pomimo wszystkich swoich zalet, atrakcji i szlaków nie zrobiła na mnie tak dużego wrażenia jak Międzygórze.

• @agaka6537
    @agaka6537 ปีที่แล้ว +11

Spędzając wakacje u wujostwa w latach 70. i 80., często odwiedzałam Międzygórze i Ogród Bajek. Nasze wyprawy spowodowały, że pokochałam góry na cale życie:). Pozdrawiam Autorkę i wszystkich, których szlak doprowadził do tego malowniczego miejsca!

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว +1

Ogród Bajek to moim zdaniem obowiązkowy punkt odwiedzin będąc w Międzygórzu, a tak naprawdę już sama droga do celu jest bardzo ładna i tylko nasila poczucie odkrywania jakiegoś tajemniczego ogrodu. Dziękuję i pozdrawiam😊

• @MC-lw1rl
    @MC-lw1rl ปีที่แล้ว +5

Międzygórze nie potrzebuje więcej turystów, bo skończy jak Zakopane. Urok Międzygórza polega na tym właśnie, że jest senne, wyludnione i wygląda, jakby czas się tu zatrzymał ponad 100 lat temu. Idealne miejsce na ucieczkę od cywilizacji. Kocham je niezmiennie od wielu lat, byłam tam chyba z 50 razy i za każdym razem zakochuję się od nowa. Jedyne co trzeba zrobić natychmiast, to zrównać z ziemią ośrodek wczasowy Widoki - obrzydliwy relikt PRL, który zaburza architektoniczny porządek tego miejsca.

• @lidiahelena5547
    @lidiahelena5547 ปีที่แล้ว +5

Super, nawet tam byłam 25 lat temu, ale nie odebrałam uroku tej wioski w taku sposób jak po obejrzeniu filmu. Dziękuję😊

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว +1

Bardzo miło mi to słyszeć, dla takich wiadomości warto jest tworzyć kolejne filmy😊

• @marzenazerek3754
    @marzenazerek3754 ปีที่แล้ว +4

Bardzo piękne i urokliwe miejsce ❤️👍

• @piotrkacprzak6556
    @piotrkacprzak6556 ปีที่แล้ว +5

Cudowne miejsce , super wspomnienia po pobycie w Gigancie

• @tomektom3069
      @tomektom3069 ปีที่แล้ว

Jedziemy tam i nocleg zamówiłem w Gigancie . Pozdrowie

• @alicjamalgorzatabrygida6000
    @alicjamalgorzatabrygida6000 ปีที่แล้ว +5

Owszem Międzygórze potrzebuje turystów, ale bardziej potrzebuje konkretnej komunikacji zbiorowej by ci turyści mogli dojechać. A nie dwa autobusy w te i we wte z łaski. ;) PS. Piękny film. Międzygórza nigdy dość. :)

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว +1

Taaak to prawda. Zazwyczaj podróżuje pociągiem i często tak się zdarza, że ciekawe miejsca mają kiepskie połączenia. W tym przypadku dotarłam najpierw do Bystrzycy Kłodzkiej, gdzie trochę musiałam poczekać na autobus jadący do Międzygórza i niestety byłam jedynym pasażerem. Dziękuje za komentarz i pozdrawiam 😊

• @MarekTomczuk-uu8kx
    @MarekTomczuk-uu8kx ปีที่แล้ว +2

W zeszłym roku byłem w Międzygórzu dwukrotnie naprawdę jest tam pięknie, w tym roku napewno tam pojadę. Film super 🙂

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว

Dzięki😀 też planuję wrócić tam inną porą roku, pozdrawiam!

• @Przygody_Bialych
    @Przygody_Bialych ปีที่แล้ว +5

Ciekawy film. Dzięki za przewodnik po pięknym nieznanym nam miejscu z nutką historii ;) Zapraszamy do nas na kanał

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว

W takim razie cieszę się, że mój film pozwolił Wam odkryć nowe miejsca. Dzięki i pozdrawiam😊

• @Przygody_Bialych
      @Przygody_Bialych ปีที่แล้ว

@@Na_Szlaku Pozdrawiamy;)

• @FlowerWhiskers111
    @FlowerWhiskers111 ปีที่แล้ว +4

Piękne miejsce! Planuję odwiedzić ;)

• @Adagios
    @Adagios ปีที่แล้ว +6

Ja byłem gościem Giganta przez trzy noclegi. Ciekawy klimat upływającego czasu. I prawda! Wróciłem do Międzygórza. To dobre miejsce by wyruszyć na Śnieżnik. Podoba mi się też ten domeczek z 0:22 po lewej stronie kadru. Jest tuż przy Gigancie i jest jego przeciwieństwem. Ależ musi być w nim przytulnie.
    Dziękuję za film. Piękne miejsce nawet o takiej porze roku.
    A cała Ziemia Kłodzka jest moją najbardziej poznaną zaraz po tatrzańskiej.

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว +1

Dziękuje i cieszę się, że mój film został pozytywnie odebrany. Hotel gigant jest szalenie interesujący, mam wrażenie, że czas tam dawno temu się zatrzymał i w sumie nocleg w tym miejscu byłby fajnym doświadczeniem. A co do wejścia na Śnieżnik od strony Międzygórza to bardzo żałuje, ale już zabrakło mi czasu. Pozdrawiam

• @miloskupka6304
    @miloskupka6304 ปีที่แล้ว +4

Austeria w Polsce w sudetach cudowny klimat wodospad

• @ryngraf4326
    @ryngraf4326 ปีที่แล้ว +3

Bardzo sympatyczna miejscowość, miałem przyjemność być dwukrotnie zawsze zimową porą. W czasach słusznie minionych, gdzie relacje były zupełnie inne, największe wrażenie robiły łaźnie w Gigancie z dużymi wannami, po powrocie z nart rewelacja, nawet w duecie. Wtedy jedynym problemem był brak przyzwoitego wyciągu, były dwa dla dzieci. Można zawsze było podjechać do innych miejscowości, tam nie było kolejek. Klimat cisza i spokój były atutem nadrzędnym, w miłym towarzystwie tygodnie szybko mijały. Mam w planie wybrać się w podróż sentymentalną w tamten region, Międzygórze będzie obowiązkowym punktem a także Kłodzko, Bystrzyca, Duszniki i inne zacne miejscowości włącznie ze Szklarską Porębą. Pani prowadzącej gratuluję pomysłu.

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว

Odnoszę wrażenie, że hotel Gigant to kawał historii Międzygórza, a opowieści o tym miejscu w czasach jego świetności robią wrażenie. Moim celem w niedługim czasie będzie wizyta w Sokołowsku, myślę że to miejsce ma bardzo zbliżoną historię do Międzygórza. Dziękuje za komentarz i pozdrawiam

• @panpawe2386
    @panpawe2386 ปีที่แล้ว +2

Fajne miejsce na treking i jazdę na rowerze👍

• @tomektom3069
    @tomektom3069 ปีที่แล้ว +1

W tym roku właśnie zabieram Elę do Międzygórza . Snieżnik zaliczymy a potem znowu Karkonosze 🙂 Mieszkam 100 km od Bieszczad i jest tu pięknie , ale zakochalismy się w Karkonoszach

@tomektom3069 ปีที่แล้ว

I co tam 600km😁

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว

Bieszczady… nigdy nie byłam i mam nadzieję, że w przyszłym roku uda mi się przyjechać w te okolice. A co do Międzygórza to jest jedno z piękniejszych miejsc jakie miałam okazje odwiedzić na Dolnym Śląsku. Chociaż muszę przyznać, że ostatnio odwiedzone Sokołowsko uplasowało się na pierwszym miejscu wyjątkowych miejsc😉

• @alinakocur6533
    @alinakocur6533 ปีที่แล้ว +5

Bardzo polecam odwiedzić Międzygórze,piękne miejsce🥰

Zgadzam się!

• @andrzejkaraszewski8671
      @andrzejkaraszewski8671 ปีที่แล้ว

Bardzo, bardzo ciekawe i przepiękne miejsce jeszcze tu wrócę. Kocham góry. ❤️😀👌

• @allestocajessy
    @allestocajessy ปีที่แล้ว +1

Byłam tam 6 razy na koloniale.bardzo mi sie wtedy podobało.Niestety niweiele juz pamietam .Szkoda .Chodzilismy na spacery i ogladalismy wodispad .Nie wiem w jakim domu wczasiwym bylam pewnie w kilku jeden widok mi utkwił w pamieci a właściwie za nim góra z której zimą zjeżdzałam na sankach a latem zbiegalismy w kilka osób.Lubiłam tam jedździc .Musze tam pojechac z ostatnim dzieckiem i wnukiem!!!ogród bajek koniecznie!

• @ryngraf4326
    @ryngraf4326 ปีที่แล้ว +1

Te wysokie przestrzenne pokoje z balkonami, dużo drewna zawsze tworzyło odpowiedni klimat. Mimo, że czasy były inne duch świetności i elegancji był wyczuwalny, nawet bardzo skromne mebelki naszych producentów dostawały większego uroku. Obsługa dokładała należytej staranności aby turyści byli zadowoleni, szczególnie kuchnia musiała się wykazywać inwencją, bo czasy były kartkowe. Trochę zazdrościliśmy Czechom u nich możliwości zakupu były większe, mimo to radziliśmy sobie dobrze, pomysłów nie brakowało.

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว

Bardzo ciekawy komentarz, pozwalający sobie wyobrazić jak to mogło wyglądać kiedyś. Dziękuje i pozdrawiam

• @wlodekk3716
    @wlodekk3716 ปีที่แล้ว +4

Juz teraz za pozno, ale jesli ktos Ci doradzal, ze z podkladem muzycznym bedzie ladniej, to zle Ci doradzil, bo muzyka momentami zaglusza co mowisz i tylko przeszkadza. Jesli chodzi sie po zabytkowych miejscach, na ogol czlowiek wczuwa sie w atmosfere tamtego czasu i woli w ciszy wewnetrznie to przezywqc, a muzyka wtedy staje sie natretem, bo nie mozna jej wylaczyc, lub zciszyc. wez to pod uwage w przyszlych fimach, wystarczy, ze bedziesz ciekawie opowiadac.

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว

Dzięki za komentarz, pomyśle o tym.

• @axolp
      @axolp ปีที่แล้ว +1

Mnie muzyka pasuje. Co kto lubi.

@annabohun9105 ปีที่แล้ว

Jak dla mnie autorka ciekawie opowiada, nie zwróciłam uwagi na podkład muzyczny. Filmik oglądałam już kilka razy i jest ok.

• @johnybravo1705
    @johnybravo1705 ปีที่แล้ว +1

Zaiste wróciłem do Międzygórza w czerwcu 2022 roku, a byłem tam wcześniej w ... lipcu 2021 r.🙂
    Uwielbiam to miejsce. Wszystkie opisane przez Panią miejsca zwiedziłem. Polecam szlaki na okoliczne szczyty, w tym zwlaszcza czerwony szlak na Śnieżnik. Pozdrawiam.

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว

Taak, zdecydowanie tam wrócę i wybiorę się na Śnieżnik. Tym razem niestety zabrakło czasu, a przez pierwszy dzień pobytu padał deszcz, stąd też czuję mały niedosyt. Dziękuje i pozdrawiam🙂

• @rheinman
    @rheinman ปีที่แล้ว +1

Ciekawe. Ale w sumie Śląsk na mapach historycznych był niemiecki. I/lub czeski😉 Więc i architektura jest na miejscu. Co nie zmienia faktu że ładnie tam.🤘
    Pozdrawiam z Nadrenii i zapraszam do siebie na jutubka 👋

@annabohun9105 ปีที่แล้ว +1

Super materiał, prośbą o napisy dla niesłyszących

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว +1

Dziękuje😀 Specjalnie na Pani życzenie napisy do tego filmu już są dostępne! Pozdrawiam 😊

@annabohun9105 ปีที่แล้ว

Napisy- ślicznie dziękuję!🎉

• @iwonaiwona1607
    @iwonaiwona1607 ปีที่แล้ว +5

Szkoda że tak zaniedbana wioska bo jest duży potencjał

• @bashakruk
      @bashakruk 2 หลายเดือนก่อน

A twoj pomysl na potencjal to. komercjalizaja totalna....sad

• @rafaell9355
    @rafaell9355 ปีที่แล้ว +4

Małe sprostowanie: wodospad Wilczki do powodzi w 1997 roku liczył sobie 27 m wysokości (jeszcze miałem przyjemność mieszania kijem w wodzie z poziomu kładki). Po powodzi wynosi około 22 m.
    Szkoda, że ta perełka jaką mogłoby być Międzygórze tak jest zaniedbana. Czy gmina, powiat, województwo jest ślepe i nie widzą ogromnego potencjału turystycznego tej miejscowości??

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว

Zgadzam się, potencjał jest ogromny. Ewidentnie brakuje większego zaangażowania w rozwój okolicy. Chociaż ścieżki i tarasy przy wodospadzie wskazują na to, że ktoś próbuje, jednak to jeszcze zdecydowanie za mało. Dzięki za sprostowanie🙂

• @alfredadurok1889
    @alfredadurok1889 11 หลายเดือนก่อน

przepiękne miejsce muszę tam pojechać podobało by mi się by narratorka tego filmiku nas oprowadziła byłoby super pozdrawiam Alfreda

@Na_Szlaku  11 หลายเดือนก่อน

Jeśli mieszkałabym choć trochę bliżej Międzygórza to z wielką chęcią wybrałabym się na wspólny spacer. Pozdrawiam i dziękuje za komentarz😊

• @dekordesign6531
    @dekordesign6531 ปีที่แล้ว +2

Ja byłam zachwycona , przemierzając Główny Szlak Sudecki , nie spodziewałam się odkryć tak pięknego miejsca .

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว +1

To prawda, mam nadzieję, że uda mi się tam jeszcze wrócić, ale tym razem o innej porze roku.

• @TadeuszZborowski
    @TadeuszZborowski ปีที่แล้ว +1

Bylem zwiedzalem pieknie

• @boguslawahalemba6783
    @boguslawahalemba6783 6 หลายเดือนก่อน

Po obejrzeniu filmiku odechcialo mi sie tam pojechac.. Zastanawiam sie czy wszystko jest tam stare, bure i ponure.. Hmm nigdy tam nie bylam.. Pozdrawiam ❤️

@Na_Szlaku  6 หลายเดือนก่อน

Wioska ma swój specyficzny klimat, niektóre budynki są zaniedbane, a inne robią wrażenie. Podczas mojego pobytu pogoda była właśnie bura i ponura może stąd ma pani takie wrażenie. Pozdrawiam

• @Monika-ni8el
    @Monika-ni8el ปีที่แล้ว +4

Bardzo urokliwe miejsce

To prawda 😊

• @guerilla3469
    @guerilla3469 5 หลายเดือนก่อน

W okresie międzywojennym było liderem wczasów pracowniczych. Rozbawiłaś mnie.

@Na_Szlaku  5 หลายเดือนก่อน

Dzięki za komentarz, każda wiadomość zwiększa moje zasięgi przyczyniając się do rozwoju kanału😉 pozdrawiam✌️

• @guerilla3469
      @guerilla3469 5 หลายเดือนก่อน

@@Na_Szlaku ale nie odniesiesz się do meritum??

• @adamkwiatkowski4107
    @adamkwiatkowski4107 ปีที่แล้ว

Czasami organizowanie zawodòw rowerowych, bigania, czy orienteering pomaga takim miejsca.

• @bubukuk5535
    @bubukuk5535 ปีที่แล้ว +1

Byłem tam, ale nie zrobiło na mnie żadnego wdażenia

• @34aniaj
    @34aniaj ปีที่แล้ว +4

Bieda z nedza - wszystko zaniedbane!

@Na_Szlaku  ปีที่แล้ว

Czasami jest zauważalny kontrast pomiędzy opuszczonymi obiektami przy głównej ulicy, a pięknie odrestaurowanymi villami, które oferują noclegi. Ale udało mi się znaleźć kilka perełek, które mogę polecić, np Galeria Kotlina czyli ciekawy sklep z rzemieślniczymi pamiątkami. W restauracji Dom Nad Wodospadem jadłam bardzo dobrego lokalnego pstrąga. A w hotelu w którym się zatrzymałam Villa Pepita & Titina, trafiłam na pokój z własną wieżą widokową na którą trzeba było wspiąć się po drabinie. Kilka drobiazgów, ale zrobiły klimat pomimo podupadającej aury tego miejsca.

• @johnybravo1705
      @johnybravo1705 ปีที่แล้ว +4

W góry jeździ się, aby chodzić po szlakach, podziwiać przyrodę, a nie rozkminiać się nad kilkoma niedofinansowanymi budynkami, czy sklepikami. Trzeba było siedzieć w chałupie przed telewizorem.

@@johnybravo1705 jasne, szanuje za własne zdanie, pozdrawiam 🙂

• @janrysinski3046
    @janrysinski3046 7 หลายเดือนก่อน

W ub. rpku spędziłem tam 5 dni wiosną. Totalnie zaniedbana wioska z widokami na lepszą przyszłość ale nie porównujmy jej do Szwajcarii. To nie ten poziom.Prawdziwą atrakcją są szlaki w otaczające Międzygórze górach.

• @micharoszak7621
    @micharoszak7621 7 หลายเดือนก่อน

ech...Międzydziurze

• @grzegorzsanik
    @grzegorzsanik 7 หลายเดือนก่อน

Międzygórze nie jest żadną alpejską wioską. Po co używać przymiotników, które nijak się mają do naszego regionu. To jest wieś sudecka.

@Na_Szlaku  7 หลายเดือนก่อน

Dziękuję za komentarz, życzę miłego dnia i pozdrawiam pana😊

• @marcinkubicki8673
    @marcinkubicki8673 10 หลายเดือนก่อน +1

Przesada z tą alpejska wioska...