Miedwie Trip - Żeglarstwo - Żeglarski Puchar Trójmiasta 2022 - Latający Holender - KŻ Jomitoka

• เผยแพร่เมื่อ 21 พ.ค. 2022
  • ⛵ Pozostajemy w temacie żeglarstwa - drugi film pod rząd z tej serii, a zakładam, że jeszcze wiele przed nami 🤩
    ⛵ W dniach 13-15.05.2022 gościliśmy w Trójmieście na reaktywowanym po przerwie spowodowanej pandemią Żeglarskim Pucharze Trójmiasta 🏆.
    Pierwszego dnia dotarliśmy do Mariny w Gdyni, gdzie zwodowaliśmy jacht ⛵. Następnie postawiliśmy maszt i przygotowaliśmy łódkę do żeglugi. Treningowo przepłynęliśmy do Mariny w Gdańsku, gdzie następnego dnia rozpocząć się miały regaty.
    ⛵ Wiedzieliśmy z prognoz pogody, że pierwszy dzień będzie wymagający - zapowiadano stały wiatr w okolicy 5-6 st. w skali Beauforta i 7B w porywach💨. Ponadto miało popadywać 🌦️. Rzeczywiście poranek przywitał nas mżawką, która jednak dość szybko ustąpiła. Wiatr z kolei nasilał się z każdą godziną i szybko okazało się, że decyzja o założeniu foka sztormowego i drugim refie na grocie była jak najbardziej słuszna 👍🏻.
    ⛵ Pierwsze dwa biegi przebiegły sprawnie i ruszyliśmy do wyścigu numer 3, jak miało się okazać, dość wymagającego. Wiatr w porywach dobijał 8B, powiewając nawet 37 węzłów 😖. Do tego morze się mocno rozkołysało i mieliśmy okazję co rusz spadać z wysokiej fali 🌊. Większe jednostki radziły sobie lepiej, ale i tak znaczna część nie ukończyła biegu, również z uwagi na jego długość.
    ⛵ Wieczorem spłynęliśmy do Mariny w Sopocie, gdzie czekał na nas ciepły posiłek i impreza integracyjna 🎵. Jednakże 11 godzin spędzone na wodzie, okraszone sztormowym wiatrem, dało się nam we znaki i tuż po kolacji udaliśmy się na zasłużony spoczynek 😴.
    ⛵ Następnego dnia aura była zdecydowanie łaskawsza - świeciło piękne słoneczko ☀️, a wiatr był zdecydowanie znośniejszy, a chwilami nawet nieco za słaby, przez co grot odzyskał swoją pełną powierzchnię.
    ⛵ Regaty kończyliśmy w Marinie w Gdyni. Niezwłocznie przystąpiliśmy do przygotowania łódki do transportu. W międzyczasie odbyła się ceremonia zakończenia Regat. Zajęliśmy V lokatę, co biorąc pod uwagę fakt, iż dysponowaliśmy najmniejszą jednostką w klasie oraz to, że zostaliśmy w ostatniej chwili dołączeni z jachtów do 11 metrów, jest rewelacyjnym rezultatem 👍🏻🤩💥.
    ‼️Zapraszam również do udostępniania i lajkowania, a także do subskrypcji samego kanału. Niebawem kolejne regaty, tym razem na morzu, postaram się przygotować krótkie podsumowanie. Warto zajrzeć również na profil na facebooku: MiedwieTrip.
    🛠️ Co do spraw technicznych. Film nagrywany był kamerą GoPro Hero10 Black zamocowaną na GoPro Chesty v.2. Taki montaż sprawdził się tu lepiej, niż w przypadku Omegi, ale mimo to masa nagranego materiału do niczego się nie nadawała, ponieważ kamera była często zasłonięta. Najlepiej sprawdziłby się montaż na głowie, ale nie chciałem ryzykować utraty sprzętu przy tych warunkach. Część ujęć była nagrana kamerką TomTom zamontowaną na bomie - same ujęcia są zaskakująco ciekawe, choć jak widać, jakość nie jest już tak soczysta, jak przy GoPro, ale jednak kilka lat te kamerki dzieli. Tak czy inaczej - jako druga kamerka do uzupełnienia ujęć - rewelacja 👍🏻. Kilka filmików było nagranych z telefonów.
    🎵 Muzyka 🎵
    "Alex Productions - Legens" is under a Creative Commons license (CC BY 3.0).
    / @alexproductionsnocopy...
    Music promoted by BreakingCopyright: • 🌆 Free cinematic Music...
    📸 Wykorzystane na początku filmu zdjęcie wykonane zostało przez Pana Macieja Bućko i zamieszczone na oficjalnym profilu Pucharu: / 2813432668802142