motorrijdenexpert
Motorvakantie Europa 2024: Dag 5 deel 2 Oberalppas en Panormastrasse
2e deel van dag 5 van de motorvakantie. Dick was zijn tas vergeten in hotel, dus daarom hebben we allemaal een Zwitsers autobahn vignet gekocht en de tas gehaald en weer terug over de autobahn om zo snel mogelijk weer op de route te komen.
Vandaag zijn we over de Oberalppas gereden en aan het eind van de dag over de Panoramastrasse naar het hotel. Een kleine smalle weg, best spectaculair met leuke onoverzichtelijke bochten op toch flinke hoogte en dat aan het eind van een hele lange dag, maar alles is gelukkig goed gegaan.
Vandaag bleek de Furkapas gesloten en kwam het autobahn vignet goed van pas, want het was al een erg lange dag, dus dit hielp zeker.

Motorvakantie Europa 2024: Dag 5 deel 1 San Bernardino
Op onze 5e dag vertrekken we vanuit Splügen (Zwitserland) om naar Sörenberg te gaan rijden. Al heel snel na vertrek rijden we de San Bernardino bergpas op. De camera heb ik veel opnames laten maken, het is zo een mooie pas. Binnen no-time stonden we boven, amper een auto, motor of fiets gezien, het leek wel of we de pas afgehuurd hadden. Vermoedelijk omdat we al vroeg in de ochtend aan onze kli...
Motorvakantie Europa 2024: Dag 4 Boden - Splügen
Vanuit Boden (Oostenrijk) rijden we via Italië naar Splügen (Zwitserland), een rit van 331 kilometer. Het was de eerste dag waarbij het direct prachtig weer was, de regenpakken kunnen voor het eerst in de tas blijven. We beginnen direct met een mooi stuk door de bergen vanuit Boden, over de Bschlaber Landesstrasse. Het plan was om over de Stelviopas te rijden, maar helaas, deze was nog gesloten...
Motorvakantie Europa 2024: Dag 3 Erlaheim - Boden
Vandaag vertrekken we vanuit Erlaheim (Duitsland) en rijden we naar Boden (Oostenrijk). Het is een route van 339 kilometer. De regenpakken moesten weer aan. We hebben weer flinke regen gehad, net als de 2 voorgaande dagen, maar gelukkig ook droge perioden. Aan het eind van de dag, het laatste en mooiste stuk door de bergen was het gelukkig droog, met nog soms wat vochtig wegdek, maar heerlijk o...
Motorvakantie Europa 2024: Dag 2 Ulmet - Erlaheim
Vandaag vertrekken we vanuit Ulmet (Duitsland) en rijden we over binnenwegen o.a. door het Zwarte Woud naar Erlaheim in Zuid Duitsland. Het is een route van 309 kilometer. We hebben kilometers en kilometers door hele dichte mist of wolken gereden. De rijder voor je was gewoon bijna niet te zien en je moest hierdoor juist weer afstand houden, om wel op tijd te kunnen stoppen. Een hele rare ervar...
Motorvakantie Europa 2024: Dag 1 Purmerend - Ulmet
Vandaag vertrekken we vanuit Purmerend en rijden over de snelweg in Nederland. In Duitsland gaan we binnendoor naar Ulmet (een plaats in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts). Het is een route van zo een 500 kilometer. Helaas was het vandaag geen geweldig weer, droog en nat, maar ook als het droog is en de wegen zijn nat, houd je spray druppels op je scherm, maar er is nog wel doorheen te kijken.
Dag 7 Motorvakantie Dolomieten
Dag 7 is de voorlaatste dag dat we weer naar Nederland rijden. We rijden van Ravensburg naar Landstuhl. Min of meer dezelfde route als dag 2 van de heenreis. We via het Zwarte Woud richting Frankrijk en rijden omhoog door de Elzas, om vervolgens Duitsland weer binnen te komen. In Frankrijk komen we weer langs de plek waar op dag 2 Patrick en Nick ten val kwamen. Gelukkig hebben ze gewoon de hel...
Dag 6 Motorvakantie Dolomieten
Vandaag is de 1e dag van onze terugreis, maar uiteraard over prachtige passen en wegen. We verlaten ons hotel in Sterzing en komen dan voor de 2e keer deze week over de Jaufenpass. Daarna gaan we over de Timmelsjochpass, hier moet je tol betalen. Ook kom je langs het motormuseum, hier moet je dan weer voor betalen, dat was ons wat te gortig en we hadden nog een lange dag voor de boeg, dus hebbe...
Dag 5 Motorvakantie Dolomieten
Vandaag rijden we een rondje van 282 kilometer door de Dolomieten, met de start en het einde in Sterzing. Passo di Sant Antonio 1.489 meter hoog Passo Tre Croci 1.809 meter hoog Passo di Falzarego 2.105 meter hoog Maar staar je niet alleen blind op passen, ook wegen, zelfs provinciale wegen kunnen heel mooi zijn, zoals: Strada provinciale 29 Strada Regionale 48 delle Dolomiti Strada Valdander
Dag 4 Motorvakantie Dolomieten
Dag 4 van onze reis naar de Dolomieten. Vandaag rijden we dan echt alleen maar in de Dolomieten. We starten en eindigen bij ons hotel in Sterzing. De route is 296 kilometer lang. We rijden vandaag over prachtige wegen en verschillende passen in de Dolomieten. Steden worden zoveel mogelijk vermeden. We rijden o.a. over de volgende passen en wegen: - Passo Giovo (Jauvenpass) 2.094 meter hoog. - P...
Dag 2 Motorvakantie Dolomieten
Dag 2 van onze reis naar de Dolomieten. Na de overnachting in Landstuhl (Duitsland), rijden we via Duitsland - stukje Frankrijk (Elzas) - Duitsland (Zwarte woud) naar Ravensburg in Zuid Duitsland. We rijden in 3 dagen van Purmerend naar Sterzing in de Dolomieten. Om de Dolomieten rijden we 2 dagen een mooie route. Daarna gaan we weer in 3 dagen terug van Sterzing naar Purmerend. Zo zijn we dus ...
Dag 1 Motorvakantie Dolomieten
Dag 1 van onze motorvakantie naar de Dolomieten. Vandaag gaat de route van Purmerend naar Landstuhl. ca. 350 km over de snelweg naar de Duitse Eifel. Vanaf de Eifel binnendoor via een stukje Elzas in Frankrijk, door Oostenrijk naar de Dolomieten in Italië. De Dolomieten bereiken we op dag 3.
Dag 3 Motorvakantie Dolomieten
Dag 3 van onze reis naar de Dolomieten. Na de overnachting in Ravensburg (Zuid Duitsland), rijden we via Oostenrijk naar Sterzing in de Dolomieten, waar we 3 nachten in ons hotel zullen slapen. We rijden in 3 dagen van Purmerend naar Sterzing in de Dolomieten. In de Dolomieten rijden we 2 dagen een mooie route. Daarna gaan we weer in 3 dagen terug van Sterzing naar Purmerend. Zo zijn we dus 8 d...
Motorvakantie Schotland dag 8
De laatste dag gaat over vlotte wegen van Rhu naar de boot van Newcastle. Ondanks de grote wegen, viel het mij zeker niet tegen. De boot vertrek rond 17.30 uur en de volgende ochtend rond 10.00 uur ben je in IJmuiden.
Motorvakantie Schotland dag 7
Vandaag gaan we van Fort August (Loch Ness) naar de plaats Rhu. De dag begon met veel regen en in de middag werd het gelukkig wat droog. Maar uiteindelijk veel natte wegen en ook veel auto's waar we achter moesten blijven (doorgetrokken strepen en onoverzichtelijke bochten). Maar het was toch weer leuk.
Motorvakantie Schotland dag 6
มุมมอง 1922 ปีที่แล้ว
Motorvakantie Schotland dag 5 (Applecross)
Motorvakantie Schotland dag 4
Motorvakantie Schotland dag 3
Dag 1 rondje Nederland met de motor
Motorvakantie Schotland dag 1
Optimate 3 wordt aangesloten op motor accu
มุมมอง 4.2K5 ปีที่แล้ว
Motor sleutelhanger voor motorfans
Motorrijden zonder motorrijbewijs boete en gevolgen