Jenda. unc
Paragliding India Bir Billing october 2023
Neuvěřitelně krásný trip se silnými zážitky. To se musí zažít. O jednom zde napíšu víc.
Ráno bereme baťohy na záda. Vycházíme do ulic vesničky. Odbočíme na kamennou stezku co nás vede magickou přírodou. Cesta rychle ubíhá a za necelé dvě hodiny jsme nahoře u startu. Objednáváme si zaslouženou snídaní. Popíjíme masala tea. Na obzoru vidíme přicházet usměvavého ekvádorského přítele Bisentheho.
Povídá " V HORÁCH TO DNES BUDE KRÁSNÉ S DOSTUPY 6500 METRŮ"
Startujeme. Ve vzduchu se potkáváme s Jardou a Bisenthem. Po chvíli se nám přítel ztrácí kousek za námi a s Jardou letíme na čele. Přes vysílačku se domlouváme, že zkusíme pokračovat víc do hor. Přeskočíme hřebínek vysoký 4500 metrů. Užíváme si neskutečně epické výhledy nad zasněženými, strmými skalnatými horami kde není ani kousek cestičky na návrat do civilizace.
Z východní strany od údolí města Manali se nám dělají mraky a zakrývají vrcholky hor. Tudy to zpět nepůjde. Dotáčíme stoupavý proud. Blížíme se k hřebínku. Jarda má lepší stopu a krásně drží výšku. Já se velmi rychle propadám do údolí a osudný hřeben nepřeletím. Kolega mě nenechává ve štychu a letí za mnou. Honzo nenechám tě tady!!!
Dolétám k jižnímu svahu. Nacházím silný termální proud. Dotáčím základnu 5884 metrů.
Kolega je hodně dole a pomalu se zvedá. Letím přes údolí. Hřebínek mě drží a pomalu zvedá. Teď už to přeskočím, ale bude to o prsa. I mraky jsou zde nízko. Těsně nad hřebenem. Jardu vidím na východní straně svahu kde se propadá do údolí. Nenechám tě tady a vracíme se opět na jižní svah. Mraky na hřebeni klesají. Tudy už to nepůjde.
To je špatné. Počasí se kazí. Velká oblačnost se před nás nasouvá z které začíná i chumelit. Letíme víc na západ. Nasvícený skalnatý svah nenese. Údolní vítr zesiluje. Nalétávám úzký silný turbulentní stoupání co se zvedá 10m/s kolem ostré skalní stěny. Párkrát to otočím proti svahu. Který mam před sebou i 25 metrů. Tohle se mě vůbec nelíbí. Stejně jako počasí. Mam strach. V tuhle chvíli bych byl radši na zemi. Parťák je kousek za mnou.
Na dohled není ani cestička a místní chatrče domorodců. Tady nemůžeme skončit!!!
Po levé i pravé ruce jsou prudké skalnaté, travnaté i zalesněné svahy. V údolí teče divoká řeka. Možnost přistání tady není. Letím na plném speedu 27km/h. Pomalu se protlačujeme údolím a objevuje se před námi první vesnička a prašná cesta.
Trošku se nám uleví. Není tady ani kousek rovné louky jako u nás v Česku. Vyhlížím si prudký travnatý svah pod kterým vede prašná cesta. Na druhé straně údolí přes řeku je dokonce i silnice. Jsme zachráněný!!!
Přistání se povedlo. Jsem zdravý nohama na zemi. Velká úleva. Jarda byl kousek za mnou a výš. Neviděl mě přistát a já zas jeho. Proletěl mě kus nad hlavou, ale to se dozvídám až později. Mobilní signál není. Přes vysílačku se neslyšíme. Rychle balím a jdu na druhou stranu údolí. Cestou sleduji krajinu, mluvím do vysílačky a doufám, že je parťák v pořádku. Hlavou mě probíhají šílené myšlenky.
Docházím k silnici která zde končí. Pořád bez signálu. Domorodci mě poskytují hotspot na wi-fi. Ihned několik zmeškaných hovorů a v zápětí volá Jarda. Hůra, hůra padá ze mě obrovský kámen, když slyším Jardy hlas. Je v pořádku. Přistál o kus dál. Někde nad vesnicí mezi křovinami. Sbíhají se k němu ihned domorodci a později přichází i policie. Ve vesnici se mu dostane veškeré pohostinnosti. Zmiňuje se jim i o mě a hned vyhlašují pátrací akci. To se ještě stalo než jsem došel k silnici.
Přistáli jsme totiž v nebezpečné zóně. Kde dochází k několika úmrtím za rok. Je tady hodně medvědů a tygrů. Pastevci zde chodí i s dlouhou střelnou zbraní.
Za šera sedám do auta domorodců. Zastavuje nás policie a setkávám se opět s Jardou. Dostávám teplý čaj. Policie nás odváží do zavřené nemocnice. Kam přichází doktor. Vyšetření nepotřebujeme, ale berou to jako rutinu. Měří tlak, tep a poslech stetoskopem.
Pokračujeme dvě stě metrů na policejní stanici. Poskytují nám zde veškerý komfort. Postel, sprcha, pantofle, prohlídka stanice,.... Venku roztápí oheň a začíná přátelské pohostinství. Jejich kuchař pro nás dělá výtečnou večeři a neobejde se to ani bez drinku. U jednoho to rozhodně nekončí. Večírek v přátelské atmosféře končí dlouho po půlnoci. Se slibem ranní snídaně a odvozem na bus. Ráno nikdo nikde. Jardo musíme makat na bus nebo nám to ujede. Běžíme a z dálky ve tmě na něj mávám světlem z telefonu.
Uf neujel. Po cestě píšeme přes messenger novým přátelům od policie. Za vše jim znovu děkujeme. Po chvilce se ozývají a omlouvají se, že to ráno nestihli. Už se jim stýská. Rádi nás zas někdy uvidí. Cesta ubíhá rozmanitou krajinou.
Jarda se skvěle baví s děvčaty. Držíme se silně madel. Cesta je drsná a občas v autobuse lítáme ze strany na stranu. Po ubíjejících 13 hodinách a 240 km se dostáváme za klukama na hotel.
Ráno potkáváme majitele hotelu a Jardovi ukazuje něco v telefonu a hrozně se směje.
Místní domorodci natočili parťáka po přistání a poslali video do indické televize. Z Jardy je indická celebrita. Odkaz je v komentáři.
มุมมอง: 1 680

Návrat východočechů do Tater 2023
Paragliding ve Vysokých Tatrách je pro mě srdeční záležitost. Krásné štíty, plesa, příroda,.. které mě dokážou každou chvilkou překvapit. Rád se sem vracim
Dobrodružství v Tatrách srpen 2023
Skialp. Zima, teplo!!! Počasí jak na houpačce
Začátkem prosince začla krásná zima. Do vánoc přišlo oteplení a bylo po všem. Celou zimu se střídalo teplé a chladné počasí. Naštěstí pár dní se dalo krásně vyblbnout ;-)
The beauty of paragliding
มุมมอง 1.3K2 ปีที่แล้ว
Paragliding
Adventure in the Alps 2022
Paragliding, via ferrata, bike alpskyvudce.cz/ferrata/Klettersteig_Leukerbad_Daubenhorn_(variant_E) alpskyvudce.cz/ferrata/Jegihorn-Klettersteig
Ať je zima nebo mráz, buďte ready
Zimní dobrodružství na horách. Skialp, freeride, bivak,....
Rozloučení se sezonou 2021
Paragliding Černá Hora in Czech Republic
Východočeši v Tatrách září 2021
High Tatras Slovakia. I love it here ;-)
Holidays in the Alps 2021
Paragliding High Tatras in august 2020
มุมมอง 1.1K4 ปีที่แล้ว
Paragliding ve Vysokých Tatrách. Velká srdeční záležitost a rád se sem vracim :-)
Relax in the Alps 2020
Relax na horách duben 2020 (skialpinismus, paragliding)
Paragliding Antholz 2019
Paragliding Vrbice 22.3.2015

• @jakubkment
    @jakubkment 5 หลายเดือนก่อน

Teda Honzo, právě mi spadla brada. Video v kvalitě a zpracování dokumentu české televize a naprosto dech beroucí popisek. No, teda koukám, že tohle už je docela jiná úroveň paraglidingu. Díky za krásné pokoukání a velkou inspiraci ✌🏻

@Jendaunc 5 หลายเดือนก่อน

Díky za chválu Kubo. Kvalitní zpracování vypadá trošku jinak. V těch horách je to malinko jiná úroveň, ale ty bys to zvládnul. A lítaní po přednim hřebeni je podobné jak na Uhřínově jen o kousek delší. Klidně bych si to někdy zopakoval. Líbilo se mě tam hodně. Doporučuji 😉

• @guroom72

@janpovysil44 10 หลายเดือนก่อน

Parádní zážitek i video Honzo 👌

@vladokyselica1107 10 หลายเดือนก่อน

Ahoj. 1:15 to byl nějakej trik?? TVL nebo mám vidiny!! Neuvěřitelný celý video. 👍👍👍 Mám úplně husí kůži. To chci taky.

@Jendaunc 10 หลายเดือนก่อน

Ahoj. To myslíš toho orla? Ten mě letěl nad křídlem cca 5minut. To tam je uplně normální. Tohle bylo ještě 2 metrové mládě. Orel himalajský má i 3 metry. Určitě tam vyraž. Je to tam parádní

• @velr100
      @velr100 10 หลายเดือนก่อน

​@@JendauncMe consta, los buitres en Bir, te acompañan en vuelo unos segundos o minutos y se van. Increible video, muy Bonito. Gracias chicos por compartirlo. Vicente

@Jendaunc 10 หลายเดือนก่อน

​@@velr100 Hola Bisenthe. Estamos felices de compartir nuestras experiencias. Estuvimos felices de conocerte y agregarte al video como recuerdo. Nos vemos pronto amigo

• @janmatlas
      @janmatlas 10 หลายเดือนก่อน

Taky sis to musel pustit 5x dokola jako já? Ještě že teď a né až budu z jara ladit formu na Damníkov. 😂😂😂

@vladokyselica1107 10 หลายเดือนก่อน

To si piš. Možná víckrát.@@janmatlas

• @carlcolorado3549
    @carlcolorado3549 10 หลายเดือนก่อน

Beautiful snow covered mountain's

@tomasbures4571 10 หลายเดือนก่อน

wau, parádní

@Jendaunc 10 หลายเดือนก่อน

Záznam indické televize- facebook.com/TribalTodayTv/posts/pfbid02N47e67Ay8FGRmMheV5QYK6wYiGJnUokYDDkSjx22TXC5wq1RZAi3nZTeR9DHG2bml

• @tartaria936
    @tartaria936 ปีที่แล้ว

krásné

@rpokec ปีที่แล้ว

Ahoj Jendo, jako vždy, moc pěkné. Navíc chválím výběr hudby. Skvěle se hodí k záběrům. Dobré video!!!

@Jendaunc ปีที่แล้ว

Ahoj. Děkuji. Hudbu jsem chvilku vybíral. Tak jsem rád, že se líbí. Příště už bude nejspíš jiná destinace ;-)

• @osmera_pg
    @osmera_pg ปีที่แล้ว

Bomba, krasa. Ty "nase" slovenske hory jsou proste krasne i kdyz ja je teda znam jen ze zeme. Tak snad to tam ti ochranari s tim zavrenim nemysli uplne vazne

@Jendaunc ปีที่แล้ว

Díky. Já to tam zbožňuju a pořád tam poznávám další a další krásné místa. Pěšky jsem je malinko taky prošel. Pevně doufám, že se tam bude moc létat dál. To by mě mrzelo, kdyby to už nešlo

@rpokec ปีที่แล้ว

Zdar Jendo, díky za další krásné záběry ze Slovenska. Opět jsem tam byl na chvíli s tebou. :-) Opravdu moc pěkné!

@Jendaunc ปีที่แล้ว

Ahoj. To jsem rád, že se líbí. Vysoké Tatry jsou úžasné. Brzo snad přídám další záznam. Ať se máš na co těšit 😀

• @vlastimilkricnar4992
    @vlastimilkricnar4992 ปีที่แล้ว

Krásný záběry! Jen tak dál 🤙🏿

@vladokyselica1107 ปีที่แล้ว

Nádherná krajina, čistá voda, pěkný kytky a krásný holky. Tady křídlo nepotřebuješ ! Povedený výlet.😋👍

@Jendaunc ปีที่แล้ว

Díky. V Tatrách je vždycky krásně. Pokuď zrovna neprší. I když na chatách je taky fajn 🍻

@jakubvranacz ปีที่แล้ว

Škoda, že bez padáku.

@Jendaunc ปีที่แล้ว

Měl jsem sebou padák. Ze 4 dnů se 2 dny se lítalo. Nakonec túra dostala přednost 😀

• @pablox11NEW
    @pablox11NEW ปีที่แล้ว

Lux

• @lesliehedges8252
    @lesliehedges8252 ปีที่แล้ว

What crap music had to stop vid sham

• @schmohawk_
    @schmohawk_ ปีที่แล้ว

nice!

• @paraglenner
    @paraglenner 2 ปีที่แล้ว

Aye we have one of the best pastimes going. Some of the filmed sections bring back the memories too...

• @Canondmm
    @Canondmm 2 ปีที่แล้ว

Wow👏👏👏

@jakubvranacz 2 ปีที่แล้ว

Dechberoucí! 0:26 Kde to je? Podobně to vypadalo v Kolumbii.

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

To je Keňa. Líbilo se mě to tady, ale lítaní tras bohužel pořád podobné

• @janmatlas
    @janmatlas 2 ปีที่แล้ว

Krása Honzo!!! Jak tam mezi těma Alpskýma ledovcema problikne Vrbice nebo Žďárky 😀

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Díky. Jo možná jsem tam těch záběrů z okolí mohl dát více

@vladokyselica1107 2 ปีที่แล้ว

Vždycky, když se dívám na tvá videa, ztratím chuť točit ta svá. Protože to máš prostě super. Těch míst a jaký. Krásný.👍

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Moje začátky s kamerou nic moc. U tebe se člověk aspoň pobaví a nestačí zírat. Rozhodně pokračuj ve své tvorbě. Časem třeba uděláš sestřih,... Naše okolí má také moc krásné místa a když se to hezky zachytí bude z toho fajn podívaná

@rpokec 2 ปีที่แล้ว

Ahoj Jendo, moc pěkný! Ty jseš takovej orel mezi těmi ostatními, nemám pravdu? Krásný, moc! Ať ti to lítá i nadále!

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Děkuji. Do orla mam daleko, ale aspoň jsem si s nima parkrát popoletěl a je to úžasný zážitek. Pokuď na tebe zrovna neútočí, když mají poblíž hnízdo s mladými orlíky

• @best.paragliding
    @best.paragliding 2 ปีที่แล้ว

Krásný záběry!👍 Z kolika let je to sesbíráno?

• @honzacapek789
      @honzacapek789 2 ปีที่แล้ว

Zhruba ze 6 posledních roků. Myslím, že bych z toho mohl udělat i celovečerní film😄

• @best.paragliding
      @best.paragliding 2 ปีที่แล้ว

@@honzacapek789 Pěkně, pěkně! Sám vím, jak je těžký ty videa třídit, shromažďovat pak to sestříhat atd. Jenže já lítám na nezajímavých místech v 20km okruhu domova😀tohle je něco úplně jiného👌

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

@@best.paragliding Díky. Je to hromada natočeného materiálu a chvilku to dá než se tim střihač prokouše. Mě to vcelku baví. Dělám to po chvilkách, ale času na to strávím hodně. Však to znáš. Z více míst je to krásné zpestření pro video. U nás by se dalo určitě taky natočit podobné videjko. Máme krásnou krajinu. Snad časem vznikne nějaký projekt

@tomasbures4571 2 ปีที่แล้ว

Pěknej sestřih z různých míst, paráda 👍

• @romekpilot
    @romekpilot 2 ปีที่แล้ว

great flight beautiful views

@vladokyselica1107 2 ปีที่แล้ว

Boží od začátku do konce. Po shlédnutí, se divím, že jsem Tě potkal na Damníkově. Krásné záběry a ještě lepší střih.👍

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Díky. Já to mam na Damnikově rád, ale na Trpík mě nejspíš nedostaneš 😁 V záběrech mě vadí ty odrazy od slunce. Nevim jak se tomu vyhnout při natáčení. Nemáš nějaký fígl?

@vladokyselica1107 2 ปีที่แล้ว

@@Jendaunc Pokud máš gopro, tak změň nastavení někde v kontrastu. Nebude Ti to dělat tu tečku, ale slunce bude rozptýlený a sice bude zase dělat paprsky, ale jen do doby co bude v záběru. Pak už ale vše zmizí. Ten bod co Ti to dělá, by to mělo eliminovat. Bude to vypadat asi jako tady.th-cam.com/video/TvQx6AfF9xU/w-d-xo.html

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

@@vladokyselica1107 Jenže to není tečka od slunce, ale spíš nějaký odraz od skla kamery. Koukal jsem i na ostatni videa a mají to tam občas taky. Budu muset někde zjistit . Vyzkoušim i tvojí radu a uvidim. Díky

• @StanislavMayer
    @StanislavMayer 2 ปีที่แล้ว

Ahoj, fakt moc pekny! Kde jsou ty paradni feraty? A ... vezmes me priste s sebou? Dik :-)

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Ahoj Stando. Díky za chválu. Odkaz na ferraty jsem dal do poznámky pod video. Letos už nejspíš ne, ale příští rok určitě pojedu. Hlavně ta těžší ferrata je příjemně dlouhá a krásná. Jen se musí vychytat počasí. Mě to vyšlo nádherně a potkal jsem jen dva lezci za těch cca 5 hodin. Já se kochal a užíval si to ;-)

• @martinjanku8994
    @martinjanku8994 2 ปีที่แล้ว

fakt hezky, a kde to je (aspon orientacne) 2000 okolo stelvia jsem poznal 😉

Švýcarsko. Bernské a Walliský alpy

• @martinjanku8994
      @martinjanku8994 2 ปีที่แล้ว

@@Jendaunc co jeste obdivuju jsou ty samozabery to musi zabrat strasnyho casu (cim tocis? GoPro?) ja na DJI action

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

@@martinjanku8994 Natáčím GoPro 8. Moc času to nezabere a aspoň si trošku odpočnu. Kopce jsou dlouhé a někdy i náročné. Některé hezké úseky na ferraťe jsem si dal i víckrát a bylo to fajn. Hlavně je potřeba si to užít 😉

@tomasbures4571 2 ปีที่แล้ว

nádhera jako vždy od Tebe, víc takového materialu, je to bombastický

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Díky👍 Budu se snažit až budou další záběry..Z mé strany to má ještě spoustu much co bych chtěl vylepšit.

@rpokec 2 ปีที่แล้ว

Čau Jendo, tak tu od tebe máme další krásné záběry. Skoro se chce říct "již klasika". Ledovce, příroda i odvážné sjezdy na kole. I to, jak do tebe šel proud. 🙂A nebo, že by ne? 🙂V každém případě opět profi kvalitka. Palec nahoru!!!

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Čau, po dobití jsem byl chvilku plnej energie. U ostatních ohradníku šťáva už nebyla a musel jsem jet za svý. Jsem rád, že se líbí ;-)

• @osmera_pg
    @osmera_pg 2 ปีที่แล้ว

wow, tak to jsou panoramata. A jeste navim pekne sestrihany 👍

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Díky. Ve skutečnosti je to ještě lepší. Já bych tam mohl létat každý den.

• @BehappyBhairava
    @BehappyBhairava 2 ปีที่แล้ว

I was born on this earth And I will die on this earth What more could I ask for? If paradise were half as nice Then thank you, God, For the privilege I will do my best To honor your trust And leave this place At least.. As beautiful as it was When I arrived Yours Mine Ours I and all Amen-ra

• @koreanature
    @koreanature 2 ปีที่แล้ว

Wow, My best friend, Thank you for your hard work in making the video. I enjoyed the good video. Have a happy day.

• @maxozsone6897
    @maxozsone6897 2 ปีที่แล้ว

Můžu sebe zeptat zase na souřadnice kopce

Můžusetě zeptat najaké jeto vítr

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Tady je podrobnější info www.paragliding-mapa.cz/startovacky/detail/200/sanov-kamenac-prdelnik

• @maxozsone6897
    @maxozsone6897 2 ปีที่แล้ว

Ďekuju ti

• @pouljensen2789
    @pouljensen2789 2 ปีที่แล้ว

4:20 Looks like a popular launch site, yet turbulent and hence dangerous?

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

It is a very popular place for flights. This was a worse situation. The wind sometimes blew from the left through the trees. He had to catch a better wind direction and it wasn't a problem to start

• @comandodelta6105
    @comandodelta6105 2 ปีที่แล้ว

Parapente deforma.....não confiável para vôo seguro..

@rpokec 2 ปีที่แล้ว

Ahoj Jendo, no, co k tomu říct? Tvoje videa jdou stále strmě vzhůru a já si myslím, že by ses měl vážně zamyslet nad tím, jestli nezměnit práci. Protože to, co tady předvádíš je na úrovni profesionálního střihače, kameramana, režiséra, atd. Ještě nějakou tu novou techniku ve formě drona, či něco podobného, jak už tu bylo napsáno a můžeš své služby nabízet jako profík. Třeba i zmíněnému Red Bullu. :-)) Nevím, co už víc bych měl k tomu napsat. Moc ti fandím a těším se na tvojí další tvorbu. PS: Nejlepší byl skok na konci :-))

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Čau. Nepřeháněj!!! Mockrát díky za chválu. Jsem rád, že se líbí. Do profi videa mam ještě daleko. Budu se zkoušet časem zlepšovat, ale není to tak jednoduché udělat hezké záběry s nějakým příběhem a pak to dobře sestříhat. Časově zdlouhavé. Jenže takových krásných filmečku a střihů je na youtube spousta. Dostat se k Red Bullu to je pro mě vesmír. Snad brzo vznikne další projekt. Samozřejmě nejvíc se lidem ve sledovatelnosti líbí někoho neštěstí, pády, nehody,.... Dnes je to ve světě trošku naruby. Ten poslední skok je tam aby se diváci trošku pobavili. Nic se nestalo, ale opakovat to dobrovolně rozhodně nehodlám. Dopad jak do peřiny

@rpokec 2 ปีที่แล้ว

Ahoj Honzo, nepřeháním. A co se týče toho pádu, myslel jsem si, že je nahranej a je jen pro pobavení. Můj komentář k tomu byl se smajlíkem. ;-) Samozřejmě asi nikdo ti nepřeje něštěstí, či nějaké zranění. Ale pro oživení videa se takovéto srandičky hodí. Měj se a ve zdraví pokračuj. ;-))

• @vlastimilkricnar4992
    @vlastimilkricnar4992 2 ปีที่แล้ว

Super edit a evidentně užitá zima 😎 Jen tak dál!

Díky Vlastíku. Letošní zima parádní a brzy naviděnou na kopci

• @tomasbrauner3384
    @tomasbrauner3384 2 ปีที่แล้ว

Tak to je úlet, krásný krásný Honzo 😉😁

Díky Tome

•  2 ปีที่แล้ว

Super 😀 Ty skoky a sjezdy by byly ještě hezky natočený z dronu :-D

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Díky. Mam vybraného drona, ale nakonec jsem to odpískal. Neměl bych pro něj 100% využití. A ještě to má pár mínusů ve vlastnostech. Třeba časem bude

@jakubvranacz 2 ปีที่แล้ว

No ty vado! Naprostá paráda. Takhle profi zpracované video vídám spíš u Red Bullu a podobně. Nádherné záběry a jistě skvělé zážitky. Jak tam vždycky narafičíš tu kameru? Ani nejsou vidět stopy ve sněhu.

@Jendaunc 2 ปีที่แล้ว

Díky Kubo. Profi video vypadá trošku jinak. Pár desítek minut jsem u toho strávil. Chtěl jsem víc detailů. Pak na to nebyl už moc čas a podmínky na horách. S novym programem na střih jsem si taky chvílí hrál. Než jsem přišel co a jak funguje. Ke kameře dojdu vždycky bokem kam netočim, ale stopy tam jsou stejně někde vidět. Nejspíš to trošku klame tim sněhem.